Tyrkiet
Fra : Kaj

Dato : 08-10-05 10:01

Hej!
Vi skal rejse rundt i Tyrkiet på egen hånd i ca. 4 uger fra den 19. okt. Da
fmin bedre halvdel har en meget tynd hud, og derfor er eftertragtet af
insekter, kunne det være rart at vide, om der er nogenlunde fred for krybet
i den nævnte periode. Jeg går ud fra, at vi ikke behøver at spekulere på
malariamyg. Turen er nogenlunde sådan: Antalya, Konya, Gøreme, Ankara,
Istanbul, samt forkellige steder langs Ægæerhavet.
Hvornår begynder ramadanen i år?

MVH
Kaj

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-10-05 10:51

On Sat, 8 Oct 2005 11:01:06 +0200, "Kaj" <kasenxfejl@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>insekter, kunne det være rart at vide, om der er nogenlunde fred for krybet

Der er myg året rundt, men naturligvis værst i de varme områder og
værst om sommeren - køb evt. lokal myggebalsam, den er ofte mere
effektiv end den du kan få i DK (og måske også lidt mere giftig) og
medbring evt. et imprægneret myggenet til sengen om aftenen.

På nogle hoteller/pensionater kan der også være væggelus og lopper.
Men sådan er det jo over hele verden.

>Jeg går ud fra, at vi ikke behøver at spekulere på
>malariamyg.

korrekt - risikoen er minimal

>Turen er nogenlunde sådan: Antalya, Konya, Gøreme, Ankara,
>Istanbul, samt forkellige steder langs Ægæerhavet.
>Hvornår begynder ramadanen i år?

den begyndte i onsdags og slutter vist den 4. november.