Hotel i Dublin
Fra : Lars Ehlers

Dato : 08-10-05 04:45

Jeg er i gang med at planlægge en tur rundt i Europa (på firmaets
regning), og jeg skal bl.a. overnatte i Dublin. Jeg har ikke specielt
lyst til at overnatte på et kedeligt lufthavnshotel, jeg vil meget
hellere overnatte et sted i selve Dublin, hvor der er pubs,
forretninger, restauranter, osv. Den øvre grænse ligger på omkring 200
euro per nat, men hvis der er et fedt hotel, som ligger lidt over, så
er det ok.

Ideer/forslag?

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 09-10-05 15:45

Lars Ehlers wrote:

> [...]
> forretninger, restauranter, osv. Den øvre grænse ligger på omkring 200
> euro per nat, men hvis der er et fedt hotel, som ligger lidt over, så

Jeg googlede lidt og fandt dette hotel ejet af Bono og U2 i Dublin city
(Temple Bar), en halv time fra flyvepladsen, men til en lidt pebret pris,
235 Euro:

http://www.booknowlimited.com/city-centre-hotels/avail.asp

Et andet mere stilistisk i samme område til 148 Euro:

http://dublin.city-centre-hotels.com/morgan-hotel/

Og her et modernistisk hotel et stykke derfra til 89 Euro og op:

http://www.centralr.com/Jurys_Croke_Park_Hotel_Home.html

Jeg har aldrig selv været der, det er tjekket ud fra kort. Håber det
inspirerer lidt.

JAF

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 09-10-05 16:09

Her med et bedre link:

http://dublin.city-centre-hotels.com/clarence-hotel/

> [...]
>
> http://www.centralr.com/Jurys_Croke_Park_Hotel_Home.html
>
> Jeg har aldrig selv været der, det er tjekket ud fra kort. Håber det

JAF

Fra : Lars Ehlers

Dato : 11-10-05 02:42

On Sun, 9 Oct 2005 17:09:29 +0200, "J.A.F. Pedersen"
<freshair@mail.dk> wrote:

Mange tak for oplysingerne, det gav mig blod på tanden til at lave min
egen research.

> http://dublin.city-centre-hotels.com/clarence-hotel/

Nice! Men, jeg får nok problemer med min chef, hvis jeg booker et
hotel, der ligger så tæt på $300 per nat. Men, det er fristende....

Jeg endte med at kontakte vores partner i Irland, og de anbefalede
Alexander hotel http://dublin.city-centre-hotels.com/alexander-hotel/
Dels fordi det ligger meget centralt (gåafstand til Temple Bar
området) og andre seværdigheder. Sidst men ikke mindst, så ligger
hotellet nemt for folk i bil, og der er parkeringsplads på hotellet.
Vores partner skal køre over 3 timer i bil for at komme til Dublin, så
de vil sikkert sætte pris på, at jeg bor et sted, som er "bilvenligt".

Okay, det var Dublin, nu skal jeg finde hotel i København, London, og
Geneve...

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 11-10-05 14:19

Lars Ehlers wrote:

> Okay, det var Dublin, nu skal jeg finde hotel i København, London, og
> Geneve...

København synes jeg er let, hvis man vil bo i byen. Admiral hotel er et
ombygget pakhus lige i begyndelsen af Langelinie, hvor alle nationaliteter
kommer. Overvejende forretningsfolk. Værelsespriser er 158 eller 170 Euro.
Amalienborg til den ene side, operahuset skråt overfor på den anden side af
havnen. En arms afstand fra Nyhavn og Strøget 5 minutters gang derfra.
Gedigne restauranter på og omkring Kgs. Nytorv:

http://www.admiralhotel.dk/

JAF

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 12-10-05 10:18

Lars Ehlers wrote:

> Okay, det var Dublin, nu skal jeg finde hotel i København, London, og
> Geneve...

I Geneve er hoteller forholdsvis dyrere end i andre europæiske byer.
Hoteller ud til Genevesøen koster fra 350 CHF (214 Euro) og op. Her er mit
bud på et forholdsvis billigt mellemklassehotel (250 CHF, 150 Euro) tæt ved
floden og centralt i city og ved Genevesøen:

http://www.hotel-du-midi.ch/

Du kan tjekke andre hoteller og priser med denne hotelsøger:

http://www.bookings.net/index.html?aid=305278

JAF

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 12-10-05 11:15

Lars Ehlers wrote:

> Okay, det var Dublin, nu skal jeg finde hotel i København, London, og
> Geneve...

Mit sidste bud er på River Bank Plaza i London, et nyopført 4 stjernet
luksushotel på Themsens sydlige bred med en fantastisk udsigt. Enkeltværelse
koster 186$. Central beliggenhed, men alligevel lidt af vejen for Londons
hektiske cityliv. Desværre kan jeg ikke åbne deres egen hjemmeside, så her
kommer den lidt ad omveje:

http://www.hotelsrus.co.uk/search.php?fn=hotelinfo&HotelCode=URP

På ovenstående kan prisen findes.

http://www.squaremeal.co.uk/venues/london/display.php?Venue_ID=23546

Her er virual tour.

Og her på hotelsøgeren:

http://www.bookings.net/hotel/gb/riverbanklondon.html?aid=305278;sid=628d47515772152a3860523167ebaa6d;

God tur.

JAF

Fra : Lars Ehlers

Dato : 12-10-05 18:56

On Wed, 12 Oct 2005 12:15:00 +0200, "J.A.F. Pedersen"
<freshair@mail.dk> wrote:

> [...]
>hektiske cityliv. Desværre kan jeg ikke åbne deres egen hjemmeside, så her

Takker mange gange for alle forslagene. Turen er stadig på
planlægningsstadiet, det eneste der pt. er booket er turen over
Atlanten, der mangler stadig nogle ting, der skal falde på plads.

En af de ting, der kommer til at afgøre hotelvalg i visse byer, er
hvornår jeg ankommer. Hvis jeg ankommer om aftenen, så falder valget
sikkert på et hotel tæt på lufthavnen, men hvis jeg har mere tid, så
vil jeg hellere bo inde i byen. Desuden bliver turen sikkert udvidet
med et smut til Rom, sådan bare for at gøre det hele mere forvirrende
Ruten er ikke fastlagt, det eneste der ligger nogenlunde fast er
destinationere, London (2 forskellige dage), Geneve, København, Dublin
og Rom.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 19-10-05 23:50

On Sun, 9 Oct 2005 16:44:49 +0200, "J.A.F. Pedersen"
<freshair@mail.dk> wrote:

>Et andet mere stilistisk i samme område til 148 Euro:

>http://dublin.city-centre-hotels.com/morgan-hotel/

Det endte med, at jeg bestilte værelse på Morgan Hotel,, det hotel som
jeg var blevet anbefalet var fuldt booket.

Så nu ser jeg frem til en eftermiddag og aften i Dublins Temple Bar
distrikt....

Fra : mariamdvo@gmail.com

Dato : 12-10-05 15:17

hej, jeg har fundet et website der hedder http://www.hotelbasen.dk/
de garanterer de billigste priser og har over 17.000 hoteller i deres
base, så mon ikke du finder lige hvad du skal bruge dér:)