Smugtræne til skiferie
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-10-05 19:29

Jeg skal på mit livs første skiferie - med 12 andre til Østrig i uge 7.
Jeg er nybegynder på ski. Det er de andre ikke. Og jeg vil jo gerne være
mest muligt sammen med de andre - uanset de skal ud på den ene eller anden
pist. Jeg har derfor tænkt mig at smugtræne på en forlænget weekend. (Evt.
mellem jul og nytår) Er der nogen, der kan anbefale et sted, der vil være
godt for en nybegynder, der gerne vil lære mest muligt og hurtigst muligt.
Uden at være væk længere end en torsdag-søndag eller fredag-søndag.

Noget med kør-selv til en hytte (Norge eller Sverige), hvor man kan tage
familie med i forskellige aldre, der ikke kan/vil stå på ski, vil ikke være
tosset.

Alternativt vil to mennesker afsted på weekendtur med fly også være en
mulighed.

Det vigtigste er, at jeg skal lære, træne..... så jeg kan følge med de andre
i uge 7.

Mvh. Lisbeth

Fra : Bj|rn Christian T|rr~

Dato : 07-10-05 21:58

Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:
: Er der nogen, der kan anbefale et sted, der vil være
: godt for en nybegynder, der gerne vil lære mest muligt og hurtigst muligt.
: Uden at være væk længere end en torsdag-søndag eller fredag-søndag.

En mulighet er å fly eller ta båten til Oslo. Det finnes helt ok
anlegg for å lære å stå på ski, både langrenn og alpint, innenfor
Oslos grenser. Forholdsvis rimelig blir det også. Du kan bo på
hotell i Oslo sentrum, og det tar deg under en time fra du
forlater hotellet til du står i toppen av skibakken, og reisen
imellom gjør du fint med offentlig transport.

Se mer info på

http://www.sportsguiden.no/tryvann-skiskole.htm

Tidligere vintre har DFDS hatt spesielle pakker med båtreise,
overnatting og skileie i Oslo. Du kan jo undersøke om de har
noe sånt for kommende vinter.

Anlegget har kunstsnø fra litt før jul, hvis det ikke kommer
noe naturlig innen den tid.

Lykke til!

Bjørn
http://www.iposeogsekk.com/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 21:19

"Bj|rn Christian T|rrissen" <bct@pvv.ntnu.no> skrev i en meddelelse

> En mulighet er å fly eller ta båten til Oslo.

Tror det ender med det valg! Tak for tippet.

> http://www.sportsguiden.no/tryvann-skiskole.htm

Spændende artikler!

> Lykke til!

Tak. Glæder mig.

Mvh. Lisbeth

Fra : jenny og søren

Dato : 08-10-05 09:32

> [...]
> mulighed.
>
> Det vigtigste er, at jeg skal lære, træne..... så jeg kan følge med de

Hej Lisbeth

du skulle prøve colorline de har i år rigtig mange weekend-ski tilbud, både
som kør selv og med bus men se selv her
http://www.colorline.dk/servlets/page?section=2010&item=10587

mvh

Søren Brix

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 21:20

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

> du skulle prøve colorline de har i år rigtig mange weekend-ski tilbud,
> både som kør selv og med bus men se selv her
> http://www.colorline.dk/servlets/page?section=2010&item=10587

Har kigget. Der er flere spændende muligheder. Svært at vælge. Tak for link!

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 08-10-05 17:03

Der er masser af hyttemuligheder i/omkring Oslo. Det 'værste' er dog, om der
er skiundervisning, men det kan du snildt tjekke hjemmefra. via div.
turist-/hotelhjemmesider. bestil også hjemmefra - både lærer og ski, ellers
kommer du til at bruge kostbar tid i lange køer.

Det er også vigtigt at styrketræne hjemmefra. Find eller få lagt et godt
skitræningsprogram, og brug 3 mdr. på det. Det er virkelig indsatsen værd!

God tur

mvh
marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 21:50

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Der er masser af hyttemuligheder i/omkring Oslo. Det 'værste' er dog, om
> der er skiundervisning, men det kan du snildt tjekke hjemmefra.

Behøver jeg mon undervisning, hvis jeg medbringer en erfaren skiløber?

> Det er også vigtigt at styrketræne hjemmefra. Find eller få lagt et godt
> skitræningsprogram, og brug 3 mdr. på det. Det er virkelig indsatsen værd!

Løbetræner flittigt i forvejen og har tænkt med at supplere med øvelser, jeg
har fundet her:
http://www.skisport.dk/artikler/skitraening/

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 09-10-05 16:16

> Behøver jeg mon undervisning, hvis jeg medbringer en erfaren skiløber?

Det kommer an på. Er vedkommende interesseret i at undervise dig, sådan
non-stop? Er jeres venskab godt nok til det? (jeg har fx ikke haft held med
at undervise mine egne børn).

Jeg har - til børnene - brugt både danske skiundervisere og norske. De
danske er bestemt gode, men de norske kunne noget, de danske ikke kunne.

Jeg tror nok, jeg ville bruge 2 timer med en norsk skiløber og derefter løbe
med den egenmedbragte for resten.

>Løbetræner flittigt i forvejen og har tænkt med at supplere med øvelser,
>jeg
har fundet her:

Det er især styrke omkring knæene og i lårene, der er brug for Løbetræning
er givetvis glimrende, men ikke alene.

God tur

mvh
marianne