Rengøringsmiddel -- Kattebakke
Fra : audi_quattro

Dato : 07-10-05 16:05

Bruger pt. Biokat klumpende grus...og har lagt en avis (eller 2) i bunden af
bakken, men Thinka kan godt lide at kradse avis papiret op efter et stykke
tids brug. Skal man bare helt lade vær med at bruge avis og kun kattegruset?

hvis ja, hvad skal man desincificere katte toiletet med når man skifter
gruset? hvad med Rodalon, er det ikke noget af det bedste, eller findes der
noget specielt til formålet? tænkte også på Klorin, men det er vel ikke så
godt da det lugter meget kraftigt..

Fra : Denise

Dato : 07-10-05 16:17

audi_quattro wrote:
> [...]
> eller findes der noget specielt til formålet? tænkte også på Klorin,
> men det er vel ikke så godt da det lugter meget kraftigt..

Du skal ikke lægge aviser i bunden, men derimod sørge for, at der er så
meget sand i, at Thinka ikke kan grave ned til bunden. Fidusen er, at man
tømmer bakken med en speciel skovl til klumper og sørger for de ikke kan
tisse helt ned til bunden.
Når jeg en sjælden gang synes mit grus skal skiftes, rengør jeg bakken med
toiletbørsten og opvaskesæbe under bruseren og tørre den helt tør med et
håndklæde, inden der kommer nyt grus i.

--
Hilsen Denise

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-10-05 17:08

"audi_quattro" <audi_quattro@jubii.dk> wrote in message
> [...]
der
> noget specielt til formålet? tænkte også på Klorin, men det er vel ikke så

Husk at Rodalon er giftigt for katte, så skyl grundigt efter brug.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-10-05 19:58

Så køb Matas desificerende rengøringsmiddel. Det virker godt, er drøjt og
lugter ikke af noget.
Men ud med aviserne. De suger bare og får det hele til at lugte. Et tykt lag
af det gode grus og en ske til at fjerne klumperne med, så er den hjemme.
Hvis man har katte der tisser op ad kan man med godt resultat have en
flaske virkon s stående og sprøjte kanterne af og tørre efter med
køkkenrulle, når man alligevel ordner kassen for klumpet grus.

Hilsen Nina

Fra : JytteJ

Dato : 07-10-05 22:35

"audi_quattro" <audi_quattro@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der noget specielt til formålet? tænkte også på Klorin, men det er vel
> ikke så godt da det lugter meget kraftigt..

Jeg vasker bare bakken med alm. sæbe og det er mer´ end rigeligt. Klorin er
klor og hamrende giftigt, det synes jeg ikke du skal bruge.
Det frarådes at det bliver brugt i privat husholdninger. Alm.
rengøringsmidler er nok.

VH.
JytteJ