www.efax.com i danmark
Fra : Peder Pedersen

Dato : 06-10-05 14:22

Hej Gruppe,

Så i en tidligere tråd henvisning til efax.com
Har lige oprettet en gratis account, men der er jo ikke noget Dansk nummer.
Findes der nogen i Danmark der udbyder denne service ?

P.F.T.

Peder

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-10-05 14:45

http://fax.codebin.dk/ i kombination med http://musimi.dk ?

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Peder Pedersen

Dato : 07-10-05 09:30

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote in

> http://fax.codebin.dk/ i kombination med http://musimi.dk ?

Tak for det Michael.

Jeg påtænker at bruge servicen til en firmarelateret aktivitet og der
skrives specifikt der er tale om et tilbud til private hvor man ikke kan
forvente så stabil en løsning.

www.efax.com løsningen tiltaler mig og jeg har oprettet en test hos dem
med et nummer i England.

Problemet er nu at jeg ikke kan ringe til det nummer jeg har fået
tildelt (0044 87 1251 xxxx). Får en 3-klang fejl fra både min fastnet
linie og min mobillinie (begge TDC). Ringer jeg derimod via SKYPE kommer
jeg igennem og får en fax-tone. efax.com siger der må være fejl hos TDC
og TDC siger der er en fejl i England og det kan man virkeligt ikke
hjælpe mig med :)

Nogen ider til hvordan jeg får den løst ?

mvh

Peder

Fra : Pongo

Dato : 07-10-05 20:34

Peder Pedersen wrote:
> [...]
> kommer jeg igennem og får en fax-tone. efax.com siger der må være
> fejl hos TDC og TDC siger der er en fejl i England og det kan man

Nummeret er tilsyneladende et såkaldt "NationalCall-number", hvilket vil
sige at alle opkald fra England betales en enhedstakst (landstakst).
Modtageren af opkaldene kan så tilsyneladende optjene en bonus. Det er
ikke utænkeligt at der er spærret for internationale opkald, og at
VoIP-udbydernes opkald er skjult som nationale engelske opkald.

http://makeashorterlink.com/?L2795247B

/Klaus

Fra : Peder Pedersen

Dato : 08-10-05 10:38

"Pongo" <pongo@mail.dk> wrote in news:4346cd9e$0$84035
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> ikke utænkeligt at der er spærret for internationale opkald, og at
> VoIP-udbydernes opkald er skjult som nationale engelske opkald.

Klaus - tak for info.
Det er jo garanteret det med at der er problemer med "National Call
numer" fra TDC til England. Det er da bare utroligt at TDC fejlservice
overhovede ikke gider hjælpe og bare henviser mig til at ringe til
england. Nå men jeg er kommet videre og kan jo glæde mig over at der er
mulighed for gratis test.
Peder

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-10-05 09:41

"Peder Pedersen" <peder@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg igennem og får en fax-tone. efax.com siger der må være fejl hos TDC
> og TDC siger der er en fejl i England og det kan man virkeligt ikke

Prøv med et 0870 - det plejer at virke. F.eks. fra
http://www.uknumber.co.uk/fax.htm
Hvis du vælger en anden udbyder, så vær opmærksom på at 0844 numre heller
ikke kan tilringes fra udlandet.

Hvis du har mobilabonnement hos TDC kan du sætte noget fax op på
www.beskedrobot.dk

Mvh
TKJ

Fra : Peder Pedersen

Dato : 08-10-05 10:41

"Thomas Jensen" <tkj1005@mail.dk> wrote in

> [...]

> heller ikke kan tilringes fra udlandet.
>
> Hvis du har mobilabonnement hos TDC kan du sætte noget fax op på

Det der uknumer.co.uk må jeg da bare teste tak for linket.
Beskedrobotservicen benytter jeg idag og det fungerer jo fint for
indkomne faxer. Jeg er bare ked af at binde min forretning for meget op
på det ene mobilsvar nummer. Det forventer jeg ikke at kunne flytte hvis
jeg en dag skifter operatør :)

MVH Peder

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-10-05 13:38

> [...]
> indkomne faxer. Jeg er bare ked af at binde min forretning for meget op
> på det ene mobilsvar nummer. Det forventer jeg ikke at kunne flytte hvis

Hvorfor skulle du ikke kunne det? Betaler du ikke abonnement for det?

Mvh
TKJ

Fra : Peder Pedersen

Dato : 09-10-05 15:42

"Thomas Jensen" <tkj1005@mail.dk> wrote in news:4347bdc3$0$84032
> [...]

Det forventer jeg ikke at kunne flytte hvis

> Hvorfor skulle du ikke kunne det? Betaler du ikke abonnement for det?

Når jeg hos TDC skal modtage en Telefax på mit mobil nummer så skal man
sende faxen til det nummer jeg bruger når jeg ringer op for at checke
beskeder på mobilsvar. Det nummer er IKKE det samme som mit mobilnummer
og det giver jo også mening for så slipper man for at tage telefonen når
nogen sender fax.
Hvis jeg flytter operatør kan jeg selfølgelig tage mit nummer med mig -
men jeg forventer ikke at kunne få det andet (Mobilsvar nummeret) med
også.

MVH Peder

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-10-05 15:18

Michael Kjærsgård wrote:

> http://fax.codebin.dk/ i kombination med http://musimi.dk ?

Fra Musimi's FAQ:

Kan jeg bruge FAX og dataopkald?
Ja, løsningen understøtter det, men da mange bliver skuffet over
problemer, så anbefales det ikke.

mvh
Johan