ComX DNS problem
Fra : Tveskaeg

Dato : 05-10-05 21:41

Hi

Jeg er koblet op hos comx og har siden middagstid i dag ikke kunne
få kontakt med www.wwiionline.com ns1.playnet.com og auth2.playnet.com

Når jeg tracer dem fra et andet netværk kan jeg se at de er oppe og
køre og jeg har fået bekræftet at serverne kører upåklageligt.

Når jeg tracer eller pinger fra min opkobling hos comx kan jeg ikke
engang få oversat navne adressen til et ip nummer.

En opringning til support afsted kom det sædvanelige svar i stil med
tag 2 albyler og ring i morgen hvis problemet stadigt er der.

Jeg er på nippet til at opsige mit samlede engagement hos dem for de
er en flok flæbende amatører der ikke har for 2 øre styr på deres
netværk.

Det sidste 2 måneder har jeg jævnligt oplevet at netværket har være
nede og nu er de komme tså langt ud at de ikke engan gkan løse en
simpel DNS konflikt.

Pt vil jeg ikke anbefale nogen at blive kunde hos comx!

Fra : /-\\ndlo

Dato : 05-10-05 22:32

Tveskaeg wrote:
> [...]
>
> Når jeg tracer eller pinger fra min opkobling hos comx kan jeg ikke
> engang få oversat navne adressen til et ip nummer.

Har du prøvet at trace eller pinge på ipnumre?

> En opringning til support afsted kom det sædvanelige svar i stil med
> tag 2 albyler og ring i morgen hvis problemet stadigt er der.

Hvis det er et DNS problem kunne det jo udemærket tænkes at det ikke ligger
indenfor comx's råderum. At en given DNS ændring ikke er replikeret ud
endnu. Du kunne jo evt. benytte en anden DNSserver hvis du ikke mener
comx's svare ordentligt på opslag..

> Jeg er på nippet til at opsige mit samlede engagement hos dem for de
> er en flok flæbende amatører der ikke har for 2 øre styr på deres
> netværk.

Ja det er du ikke den første der skriver. Men comx er heller ikke den eneste
udbyder der er ringe mht. kundesupport.

/Andreas

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 01:00

On Wed, 05 Oct 2005 23:31:56 +0200, "/-\\ndlo" <andlo@sodemark.dk>
wrote:

> [...]
>indenfor comx's råderum. At en given DNS ændring ikke er replikeret ud
>endnu. Du kunne jo evt. benytte en anden DNSserver hvis du ikke mener

Jeg er sikker på at det er comx dns server for når jeg tracer
fra Azero er der ikke nogen problemer.

http://azero.dk/support/vaerktoej/traceroute/default.asp

Jeg ved også fra andre der er koblet hos andre udbydere at de kan fint
loade siden og logge ind på serverne.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-10-05 09:35

On 2005-10-06, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> Jeg er sikker på at det er comx dns server for når jeg tracer
> fra Azero er der ikke nogen problemer.

Det er ikke ubetinget et argument, Azeros servere kan have cachet gamle
informationer.

--
Andreas

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 10:09

On Thu, 6 Oct 2005 08:35:27 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Det er ikke ubetinget et argument, Azeros servere kan have cachet gamle
>informationer.

Måske men problemet lever videre i dag og jeg tror ikke at Azeros
cache kun opfriskes med over 24 timers intervaller.

Fra : Svend

Dato : 05-10-05 22:48

Tveskaeg wrote:
> Hi
>
> Jeg er koblet op hos comx og har siden middagstid i dag ikke kunne
> få kontakt med www.wwiionline.com ns1.playnet.com og auth2.playnet.com

prøv uni2s dns, 129.142.7.100

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 01:02

On Wed, 05 Oct 2005 23:48:16 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>prøv uni2s dns, 129.142.7.100

Det hjalp nu får jeg oversat adressen til et IP nummer.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 06-10-05 07:04

Jeg kan heller ikke komme på de sider md SkodX, kan heller ikke komme på
http://www.blockbuster.dk/

Mvh Sid

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-10-05 10:11

sls(2770) wrote:

> Jeg kan heller ikke komme på de sider md SkodX, kan heller ikke komme på
> http://www.blockbuster.dk/

blockbuster.dk har 3 NS'er tilknyttet, de 2 svarer med rod DNS

Hvis den 3. er lang tid om at svarer (den er i usa) så er der intet der
svarer..

mht det oprindelige domæne, wwiionline.com, så er det sat op med en meget
lav ttl (0).. dette er helt til grin og jeg har hvertfald set en resolver
give meget underlige resultater over det..

Sagt med andre ord..

Jeg tror i skyder forbi med jeres kritik

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 10:39

On Thu, 06 Oct 2005 11:10:32 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>Sagt med andre ord..
>
>Jeg tror i skyder forbi med jeres kritik

Hvordan skal jeg som almindelig bruger vide alt dette?

Det eneste jeg kan konstatere at jeg har haft upåklagelig adgang til
siden fra februar hvor jeg blev kunde hos skodX og indtil igår ved 12
tiden hvor siden ikke længere kunne nåes.

Da jeg taler med skodx support idag meddeler skiderikken mig at min
henvendelse igår ikke er blevet viderformidlet til deres
netværksafdeling.

Med andre ord de har ikke foretaget sig en fløjtende skid siden jeg
henvendte mig igår.

Alle mine andre squad medlemmer som koblet på alle andre ISP'er i
danmark har INGEN problemer what so fucking ever med at logge
på derovre, det er kun hos skodX at siden ligepludselig ikke kan
nåes.

Jeg kan også konstatere at skodX's DNS serverikke kan oversætte
ns1.playnet.com til et ip nummer mens uni2's DNS sagtens kan oversætte
det så det må sgu da være et problem hos skodX eller en af deres
leverandører.

Med andre ord det må være comx der skal være den udfarende her istedet
for bare at foretage sig ingenting!

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-10-05 15:03

Tveskaeg wrote:
> Da jeg taler med skodx support idag meddeler skiderikken mig at min

hvis din sprogtone er sådan i telefonen til comx medarbejderen..

Jah.. jeg havde bare klasket røret på..

Jeg fortæller dig at dns leverendøren til de to domæner har nogle mindre
fejl i deres setupsom kan have negativ virkning for alle, måske især lige
på den type cachedns som comx bruger.

alternativt kan du selv prøve at opstille en cachedns, hvad OS har du til
rådighed?

prøv at vidreformidle det til comx på en sober måde..

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-10-05 15:05

On 2005-10-06, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

> Jeg fortæller dig at dns leverendøren til de to domæner har nogle mindre
> fejl i deres setupsom kan have negativ virkning for alle, måske især lige
> på den type cachedns som comx bruger.

Men det er ikke problemet. Problemet er at com-x's upstream (Level3) og
playnets upstream (Cogent) ikke kan nå hinanden mere fordi Level3 har
lukket peeringen med Cogent; sandsynligvis fordi Cogent ikke har levet
op til Level3s krav til fri peering.

--
Andreas

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-10-05 15:56

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> [...]
> playnets upstream (Cogent) ikke kan nå hinanden mere fordi Level3 har
> lukket peeringen med Cogent; sandsynligvis fordi Cogent ikke har levet

Hvis blockbuster.dk's to andre dns'er stod uden om dette problem, vil det så
ikke være løst? ;)

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 15:25

On Thu, 06 Oct 2005 16:02:37 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>hvis din sprogtone er sådan i telefonen til comx medarbejderen..
>
>Jah.. jeg havde bare klasket røret på..

Gad vide hvordan du ville reagere hvis din ISP have jævnlige nedbrud
gennem flere måneder og stort bare spiser dig med en gang sluddder for
en sladder hvergang du kontakter dem.

Ville din tålmodighed ikke være brugt op tilsidst og især hvis du
ringer dagen efter en henvendelse og får at vide at de ikke en engang
har ekspederet sagen videre til den relevante afdeling.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-10-05 18:05

Tveskaeg <nobody@noone.com> enriched usenet with:

> Gad vide hvordan du ville reagere hvis din ISP have jævnlige nedbrud
> gennem flere måneder og stort bare spiser dig med en gang sluddder for
> en sladder hvergang du kontakter dem.

Jeg ville nok have opsagt mit abonnement.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Garth Brooks - The Thunder Rolls

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-10-05 08:13

Tveskaeg <nobody@noone.com> skrev 2005-10-05:
> tag 2 albyler og ring i morgen hvis problemet stadigt er der.

Det er ofte det eneste at gøre ved DNS problemer. Problemer behøver ikke
være deres, det kan også have været domænernes DNS server der ikke
svarede da comX's DNS spurgte.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 10:11

On 06 Oct 2005 07:13:26 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

>Det er ofte det eneste at gøre ved DNS problemer. Problemer behøver ikke
>være deres, det kan også have været domænernes DNS server der ikke
>svarede da comX's DNS spurgte.

De kunne vel prøve at spørge videre hos deres backbone providere
istedet for at foretage sig INTET.

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-10-05 12:22

Tveskaeg <nobody@noone.com> skrev 2005-10-06:

> De kunne vel prøve at spørge videre hos deres backbone providere
> istedet for at foretage sig INTET.

Hvad mener du de skulle spørge om?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 12:29

On 06 Oct 2005 11:22:01 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

>Hvad mener du de skulle spørge om?

Om f.eks hvorfor at deres slutbrugere siden igår ikke har kunnet få
oversat www.wwiionline.com til et ip nummer og om hvornår de agter at
opdatere deres routere og servere til at levere ip oversættelse på
www.wwiionline.com som alle andre ISP'ere i danmark pt. gør uden
problemer.

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-10-05 12:45

> [...]
> oversat www.wwiionline.com til et ip nummer og om hvornår de agter at
> opdatere deres routere og servere til at levere ip oversættelse på

ComX driver sansynligtvis deres egen DNS server, derfor har de intet at
spørge backbonen om.

At de ikke kan slå et bestemt domæne op i 24 timer ser jeg ikke som en
katastrofe. Især ikke hvis det ikke er deres fejl men domæne ejerens
fejl.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 06-10-05 13:10

MS> At de ikke kan slå et bestemt domæne op i 24 timer ser jeg ikke
MS> som en katastrofe. Især ikke hvis det ikke er deres fejl men
MS> domæne ejerens fejl.

Det er sandsynligvis bare slåskampen mellem Cogent og Level 3, der gør
at det ikke virker. Se f.eks.:

http://ask.slashdot.org/askslashdot/05/10/05/2247207.shtml?tid=95&tid=187&tid=4

Den gode hr. "Tveskaeg" er naturligvis helt ude i hampen med sin
kritik af comX -- men det gælder stort set alle, der ikke tør lægge navn til
deres ytringer.

/Benny

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 14:10

On 06 Oct 2005 14:09:36 +0200, Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Den gode hr. "Tveskaeg" er naturligvis helt ude i hampen med sin
>kritik af comX -- men det gælder stort set alle, der ikke tør lægge navn til

Hvad er det PRÆCIST at jeg har sagt som er helt ude i hampen.

Og hvad skal du bruge mit navn til?

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 06-10-05 18:13

wrote:

>Det er sandsynligvis bare slåskampen mellem Cogent og Level 3, [...]

Den slåskamp er jo iøvrigt meget interessant.

F.eks. har Cogent nu offentligt tilbudt gratis internetadgang i et år
til alle Level3's kunder: http://status.cogentco.com/

Det vil da være interessant at se hvilke af Level3s relativt mange
kunder i Danmark, som tager imod dette tilbud.

/Jarlskov

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 14:12

On 06 Oct 2005 11:44:54 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

>At de ikke kan slå et bestemt domæne op i 24 timer ser jeg ikke som en
>katastrofe. Især ikke hvis det ikke er deres fejl men domæne ejerens
>fejl.

Anden døgn er nu påbegyndt.

Hvor lang tid skal der da gå før du vil anse det som et problem?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-10-05 19:48

Tveskaeg <nobody@noone.com> crashed Echelon writing

> Anden døgn er nu påbegyndt.
>
> Hvor lang tid skal der da gå før du vil anse det som et problem?

Hvis problemet vitterligt ligger i kampen mellem Level3 og Cogent, så tyder
alle rygterne fra de små insidere at det kommer til at tage rigtig lang
tid.

--
Bjarke Andersen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 08-10-05 10:03

> [...]
> tyder
> alle rygterne fra de små insidere at det kommer til at tage rigtig lang

Ser ud til de har fundet en løsning, for det kører ihvertfald nu..... Så
længe det varer

Sid

Fra : Niels Callesøe

Dato : 08-10-05 10:53

Bjarke Andersen wrote:

> Hvis problemet vitterligt ligger i kampen mellem Level3 og Cogent,
> så tyder alle rygterne fra de små insidere at det kommer til at
> tage rigtig lang tid.

I første omgang, var det ikke tilfældet. Peeringerne er genetablerede.
http://status.cogentco.com/

Hvordan fremtiden ser ud, er en anden sag.

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Apathy is Death

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 08-10-05 11:19

On 08 Oct 2005 09:53:20 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

>I første omgang, var det ikke tilfældet. Peeringerne er genetablerede.
> http://status.cogentco.com/

Man skal nok lige huske på at ovenstående er kun den ene parts
udlægning af sagen.
Mit gæt er at Level3's udlægning af sagen vil være markant anderledes
på en række punkter.

/Jarlskov

Fra : Niels Callesøe

Dato : 08-10-05 11:39

Lasse Jarlskov wrote:

> Man skal nok lige huske på at ovenstående er kun den ene parts
> udlægning af sagen.
> Mit gæt er at Level3's udlægning af sagen vil være markant
> anderledes på en række punkter.

Jeg tror ikke Level3 er uenige i det faktum, at peeringerne er
genetablerede, for nuværende.

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 06-10-05 15:27

Tveskaeg wrote:

> Jeg er koblet op hos comx og har siden middagstid i dag ikke kunne
> få kontakt med www.wwiionline.com ns1.playnet.com og auth2.playnet.com

Dette skyldes højst sandsynligt en tvist og dermed brudt forbindelse
mellem ComX' udbyder Level3 og Cogent Communications, som hoster
ovenstående sites.

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 19:38

Hehe der bliver lagt mere brænde i ovnen til Level3.

Playnet Inc. har kontrakt med både Level og Cogent og har nu taget
skridt til
at opsige kontrakten med Level3 da dette kan vare dage hvis ikke uger
som
chefen for playnet siger i debatforummet til spillet WWII Online.

Playnets infrastruktur er delt imellem de to backbone providere og at
Level3
bare cutter forbindelsen har betydet at en stor del at Playnets kunder
inkl, undertegnede ikke kan logge hos Playnet.

Level3 valgte at tage sine kunders kunder som gidsler og det giver
bagslag.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-10-05 19:57

> [...]
> bare cutter forbindelsen har betydet at en stor del at Playnets kunder
> inkl, undertegnede ikke kan logge hos Playnet.

Hør, var det ikke lige før ComX fejl?

ComX der var dumme og nogle skiderikker? Eller hvordan?

--
Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-10-05 20:33

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> crashed Echelon writing

> Hør, var det ikke lige før ComX fejl?

Muligt

> ComX der var dumme og nogle skiderikker? Eller hvordan?

Uden at lige kende det 100%

Cognet og Level3 har cuttet forbindelsen mellem hinanden, dvs hvis ComX
bruger level3 og playnet cognet, så er der no go.

En lidt stor krise som muligvis bliver større med dagene, medmindre nogle
store regeringsmænd overruler deres gerning.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-10-05 22:44

On 06 Oct 2005 19:33:24 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>En lidt stor krise som muligvis bliver større med dagene, medmindre nogle
>store regeringsmænd overruler deres gerning.

I USA er der vist meget lidt tradition for at regeringen 'overruler'
private virksomheders beslutninger. Specielt i USA.

/Jarlskov

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-10-05 00:04

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> crashed Echelon writing

> I USA er der vist meget lidt tradition for at regeringen 'overruler'
> private virksomheders beslutninger. Specielt i USA.

Tja, men gik de ikke med til at holde MCI i live trods den store krise, de
opdagede jo hvor vigtig MCI var for tele infrastrukturen.

Nu kender jeg ikke lige alle de store backbone udbydere, men Level3 skulle
ifølge "rygtene" være i økonomiske vanskeligheder hvilket startede hele
denne affære, og Level3 leverer vidst en pæn del af internettets
båndbredde. Men selvfølgelig uden ordentlig udtalelse fra dem selv, ved vi
jo ikke om dette er fuldstændig sandt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-10-05 02:17

On Thu, 06 Oct 2005 20:57:22 +0200, Michael Kjærsgård
<mk@vindenand.dk> wrote:

>Hør, var det ikke lige før ComX fejl?
>
>ComX der var dumme og nogle skiderikker? Eller hvordan?

Ja og det er de sådan set stadig.

Her har du den log jeg førte fra den 12 august og frem til den 29
september hvor jeg simpelthent ikke gad at føre log mere. Bemærk
venligst at jeg først begyndte at føre loggen efter 14 dage med
problemer så den burde egenligt starte allerede 30 juli.

Som du kan se vidner den om at jeg har været MEGET MEGET
TÅLMODIG med skodX. Rigtig meget for i hele den periode kontaktede
jeg dem sjældent og var altid høflig når jeg talte med dem men jeg har
som alle andre også mine grænser.

Så du skal ikke belære mig om god opførsel!

12/8 - 16.27 Intet Internet og ingen telefonforbindelse

13/8 - 23.46 Ingen telefonforbindelse

14/8 - 12.28 Ingen Internet forbindelse.

14/8 - 15.26 Ingen internet og telefon forbindelse. Stadig uden
forbindelse 02.45.

15/8 - 12.16 Stadig ingen forbindelse.

15/8 12.25 Forbindelsen virker igen.

15/8 - 12.27 Forbindelsen er nede igen.

16/8 - 15.39 Ingen forbindelse.

17/8 - 01.35 Ingen forbindelse

17/8 - 03.02 Ingen Internet og telefonforbindelse.

17/8 - 11.17 Ingen telefonforbindelse.

17/8 - 12.16 Ingen telefon og Internet forbindelse.

17/8 - 12.32 ingen telefonforbindelse.

17/8 - 13.48 Ingen Internet forbindelse.

17/8 - 14.22 Internetforbindelsen falder ud.

17/8 - 15.14 Ingen telefon forbindelse.

17/8 - Ingen Internet forbindelse.

20/8 - Ingen Internet forbindelse

23/8 - Ingen telefonforbindelse 13 - 16

24/8 - 15.00 Ingen internet forbindelse, kan ikke få tildelt et ip
nummer.

24/8 - 23.00 Mister forbindelsen, kan ikke få tildelt ip nummer.

25/8 - 01.14 Ingen Internet forbindelse, ip nummer tildeles.

25/8 - 02.00 Stading ingen internet adgang.

25/8 - 18.02 Mister forbindelsen og kan kostatere at jeg ikke kan få
tildelt et ip nummer.

25/8 - 20.37 Mister forbindelsen.

26/8 - 00.01 Mister forbindelsen, kan ikke få ip nummer.

26/8 - 19.46 Mister forbindelsen, kan ikke få tildelt IP nummer.

26/8 - 20.16 Stadig ingen forbindelse

26/8 - 20.46 Stadig ingen forbindelse.

27/8 - 16.27 ingen adgang til newsserveren

28/8 - 00.25 Mister forbindelsen. Kan ikke få tildelt et IP nummer.

30/8 - 15.54 Ingen internet adgang.

01/09 - 11.48 ingen internet adgang.

01/09 - 12.00 ingen internet adgang, konstante afbrydelser.

01/09 - 12.05 ingen internet adgang, konstante afbrydelser.

01/09 - 12.18 Ingen internet adgang, konstante afbrydelser.

01/09 - 12.44 Ingen internet adgang, konstante afbrydelser.

01/09 - 14.19 Ingen internet adgang forbindelsen timeouter og kører
ret vilkårligt

01/09 - 14.33 Vilkårlig ad forbindelse kører meget trægt og timeouter
hele tiden.

01/09 - 14.43 Vilkårlig ad forbindelse kører meget trægt og timeouter
hele tiden.

01/09 - 14.53 Vilkårlig ad forbindelse kører meget trægt og timeouter
hele tiden.

01/09 - 15.08 Vilkårlig ad forbindelse kører meget trægt og timeouter
hele tiden

01/09 - 16.18 Vilkårlig ad forbindelse kører meget trægt og timeouter
hele tiden. Har et stort pakketab op til hver timeout.

01/09 - 17.07 Vilkårlig ad forbindelse kører meget trægt og timeouter
hele tiden. Har et stort pakketab op til hver timeout.

01/09 - 17.38 Vilkårlig ad forbindelse kører meget trægt og timeouter
hele tiden. Har et stort pakketab op til hver timeout

02/09 - 01.47 Stadig fuldstændig vilkårlig forbindelse, kører trægt og
timeouter hele tiden, kundeservices historie om
at de ville overvåge forbindelsen passede heller
ikke denne gang. Nu kan jeg ikke engang hente og sende emails mere.

02/09 - 14.24 Forbindelsen går i stå, ip nummer tildeles men der er
ingen internet adgang. TV2.dk kan ikke pinges
anmodningen timeouter.

02/09 - 15.13 Forbindelsen er stadig nede.

02/09 - 15.25 Forbindelsen virker igen

02/09 - 15.29 Forbindelsen er nede igen.

02/09 - 15.53 Forbindelsen virker igen

02/09 - 15.55 Forbindelsen er nede igen.

02/09 - 17.26 Forbindelsen er stadig nede, deres nye telefon smider
mig direkte ind i en kø til aktiverings service??
ringer op igen og for fat i deres internet
fejlmelding som siger at det er på frederiksberg at det er galt
og at der vil mindst et par timer endnu. Det vil
altså betyde mindst 6 timers nedetid i dag. overvejer nu
at opsige forbindelsen.

02/09 - 18.20 forbindelsen virker igen.

03/09 - 12.25 forbindelsen stopper, ingen internet adgang, tv2.dk kan
ikke pinges.

04/09 - 15.25 Nu begynder et nyt problem at dukke op. Min router
smides af og jeg mister forbindelsen på
maskiner koblet op på routeren. en anden maskine
koblet direkte på boksen virker fint. eneste
løsning er at slette routeren på administration
siden og tilmelde den igen hvorefter det kører
videre i 3 - 4 minutter for så at gøre det samme
igen. De sidste mange måneder har routeren
virket fint

06/09 - 12.09 Forbindelsen stopper, browseren timeouter. Ringer til
kundeservice men der er ikke nogen der tager telefonen.

06/09 - 12.28 Ringer igen til kundeservice, står i telefon køen til
12.38 hvor jeg smides af systemet med en optaget tone.
de hurtigere svartider som blev lovet efter 1
september passer ikke.

06/09 - 12.39 Ringer op igen. Får en optaget tone serveret.

06/09 - 12.40 Ringer op igen, vælger driftsstatus og får at vide at
der iøjeblikket ikke er nogen driftsforstyrrelser !!!

06/09 - 12.50 forbindelsen virker igen, dagens første afbrydelse
varede altså 40 minutter.

08/09 - 16.48 Forbindelsen dør og jeg smides af det jeg er igang med.
IP nummer tildeles ikke.

08/09 - !7.38 Stadig ingen internet adgang

08/09 - 18.06 Forbindelsen virker igen, denne afbrydelse varede så 1
time og 20 minutter.

08/09 - 18.14 forbindelsen afbrydes igen, ip nummer tildeles men
tv2.dk kan ikke pinges.
ComX kan rende mig der hvor solen sjældent
skinner.

08/09 - 18.18 Forbindelsen er tilbage igen, jeg orker næsten ikke at
logge på noget mere jeg mister jo
bare forbindelsen igen p.ga lorte comx.

09/09 - 16.32 Mister forbindelsen og smides af de systemer som jeg er
logget på. Ip nummer kan ikke tildeles.
Ringer til kundeservice for at fejlmelde (igen!!)
09/09 - 16.44 Smides af telefonsystemet efter at have ventet i 12
minutter, ComX tager heller ikke telefonen idag.

09/09 - 17.00 Ringer atter til kundeservice og kommer igennem med det
samme, der må være noget galt
Får at vide at der pt er en afbrydelse p.ga de er
ved at ordne noget?? Spørger om der en drifts
side hvor man se planlagte nedetider og får at
vide at jeg kan ringe til telefonsystemet og vælge
driftsstatus. Nu skal jeg altså også til at ringe
op dagligt for at få basal information om hvad de
påtænker at foretage sig men det tjener de jo så
også penge på.

11/09 - 17.09 Så kom dagens første afbrydelse, je gsmides af det jeg
er logget på og kan ikke få tildelt et ip nummer.
ComX kører med klatten.

12/09 - 15.14 Så mister jeg forbindelse igen og smides af det jeg er
igang med. Som sædvanelig kan jeg ikke få tildelt
et ip nummer.

28/09 - 17.32 Så er den gal igen, efter et par ugers stabilitet skulle
de flytte serverne i nat og nu har jeg en kæmpe pakke tab.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-10-05 10:53

On 2005-10-06, Tveskaeg <tveskaeg@gmail.com> wrote:

> Level3 valgte at tage sine kunders kunder som gidsler og det giver
> bagslag.

Hverken du eller jeg ved noget om hvor meget bagslag det giver, og slet
ikke på nuværende tidspunkt.

--
Andreas

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-10-05 11:23

On Fri, 7 Oct 2005 09:53:17 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Hverken du eller jeg ved noget om hvor meget bagslag det giver, og slet
>ikke på nuværende tidspunkt.

Det kan du have ret i men jeg ved at ihvertefald en af Level3's kunder
har besluttet sig for at droppe dem.

Det skulle undre mig meget om der ikke er andre af Level3's kunder der
ligeledes er ramt at Level3's beslutning om at cutte forbindelsen og
som konsekvens deraf ikke kan levere aftalte ydelser til deres kunder.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-10-05 11:30

On 2005-10-07, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> Det kan du have ret i men jeg ved at ihvertefald en af Level3's kunder
> har besluttet sig for at droppe dem.

Det skal du jo så veje op imod det (antagede) udgiftniveau til peeringen
med Cogent.

--
Andreas

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-10-05 21:58

On 6 Oct 2005 11:38:16 -0700, "Tveskaeg" <tveskaeg@gmail.com> wrote:

>Level3 valgte at tage sine kunders kunder som gidsler og det giver
>bagslag.

Det er svært at vide præcist hvad der er sket.

Der er også folk derude, der mener at Cogent er blevet sure på Level3
og bevidst blokerer for at trafik til dem bare kan blive routet en
anden vej.

Hvis det er rigtigt er det jo en meget smart måde at udnytte
situationen.

Nu ser det dog ud til at der igen er forbindelse mellem Level3 og
Cogent.

/Jarlskov

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-10-05 22:48

On 6 Oct 2005 11:38:16 -0700, "Tveskaeg" <tveskaeg@gmail.com> wrote:

>Level3 valgte at tage sine kunders kunder som gidsler og det giver
>bagslag.

Her er det vist på plads at citere Geoff Huston:

/Jarlskov