Så er det nat for Netscape!
Fra : Jesper Ørsted

Dato : 07-06-01 23:56

Netscape skal ikke længere lave browserere.

Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half
inches long."- Steven Lemons, Solon Magazine about John C. Holmes.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-01 02:50

Hej Jesper

Jesper Ørsted wrote:

> Netscape skal ikke længere lave browserere.

Ja, ja, - lad os nu se.... Den har været fremme før. Det blev allerede
sagt - også meget officielt, - Da Netscape Communicator 4.0 kom på
markedet.

Det er tydeligt at se, at Ekstrabladet blander begreberne sammen. - De
skriver bl.a. at det var AOL, der _købte_ Netscape.... - Faktum er, at
det var en regulær fusion. (New York Times 1999) "...In order to
consolidate both companies in the upcoming battles battles about the
markets towards Microsoft and consolidates..." - altså for at styrke
begge firmaer i kampen om internettet mod bl.a. Microsoft... - At deres
markedsføring så er delvist mislykkedes her i Europa er så en anden side
af snakken.

Og så skriver EB også, at det 'nye' firma 'Mozilla.org' vil videreføre
browserudviklingen 'på basis af Netscape teknologien'. - Mig bekendt er
Mozilla lig med Netscape - rent firmamæssigt... -)

- Og så er det jo desværre heller ikke første gang, at EB løber med 'en
halv vind', når der er snak om computerverdenen....- Jeg mindes stadig
deres stort opsatte 'slagside' om, "...Nu har Novell købt Corel Graphics
Corp! - For at undgå en truende konkurs hos Corel..." - sandheden var jo
den stik modsatte, - at Novell/WordPerfect gik konkurs med et brag, der
rystede selveste Bill Gaews & Co., men som MS jo forstod at drage fordel
af, - og konkursboet blev købt op af det canadisk ejede Corel Graphics
Corp. Ltd.

- Og for øvrigt er EB's hjemmeside endnu et eksempel på, at en site er
umulig at 'danse' med, når man bruger Netscape....

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 08-06-01 21:30

> [...]
> begge firmaer i kampen om internettet mod bl.a. Microsoft... - At deres
> markedsføring så er delvist mislykkedes her i Europa er så en anden side

Hvordan er det nu liiiige en fusion normalt foregår, når den ene part er
kæmpe stor, og den anden er en bette skid? Den store opkøber en anseelig
aktiepost i den lille. Du tror måske de blev slået aktiemæssigt sammen i
et én til én forhold?

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk