Asus Geforce2 MX 2 versioner
Fra : Jacob Olsen

Dato : 08-01-01 10:41

Hvad er forskellen på
AGP-V7100 GeForce2 MX w.DVI-Out
og
AGP-V7100 GeForce2 MX w./TV-Out

DVI......det har jeg ikke hørt om før !

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 08-01-01 10:55

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:93c203$6q7$1@news.inet.tele.dk...
> Hvad er forskellen på
> AGP-V7100 GeForce2 MX w.DVI-Out
> og
> AGP-V7100 GeForce2 MX w./TV-Out
>
> DVI......det har jeg ikke hørt om før !

DVI er digital output til f.eks. TFT skærme. Er ved at blive mere
almindeligt. Hvis du påtænker at købe en TFT skærm indenfor nærmeste fremtid
er det en god idé at købe et grafikkort med DVI udgang og så samtidigt købe
en DVI til RGB tingest så du kan bruge den med din nuværende skærm. Det er
dog en stupid løsning i de fleste tilfælde fordi man sikkert alligevel skal
have et nyere grafikkort når man endelig får taget sig sammen til at købe en
TFT skærm.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 08-01-01 12:42

Hvis du skulle vælge ville det så blive et creative eller ASUS geforce II Mx
du ville vælge. ?

Og hvorfor

Thomas Thorsen <tth97@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:r8g66.1804$0V1.111867@news101.telia.com...

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 08-01-01 15:17

Hej

> Hvis du skulle vælge ville det så blive et creative eller ASUS geforce II
Mx
> du ville vælge. ?
Vil vælge Asus, blandt andet fordi der er versioner der har mulighed for to
skærme på samme tid.

Creative er gode til at sæge deres kort .. men rammen er DDR på 64 BIT mens
Asus's ram er på 128 bit dog kun SGram, men giver en bedre ydelse i forhold
til creative

Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 08-01-01 18:37

Jep, køb Asus, føles en lille smule hurtigere. Men ok , begge er gode kort
for os fattig røve :)

Fra : Santa Xcaze

Dato : 08-01-01 17:05

ASUS ASUS ASUS

Creative er efter min mening et opreklameret selskab, som ikke leverer
varen....
Så gå efter asus kortet....

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 08-01-01 21:26

"Santa Xcaze" <no@email.dk> skrev i en meddelelse

> ASUS ASUS ASUS
>
> Creative er efter min mening et opreklameret selskab, som ikke leverer
> varen....

Enig, har lige ventet 1½ md. på at få ombyttet mit Geforce 256 DDR !! De
har bl.a. sendt det defekte kort tilbage til forhandleren osv. Jeg køber
ALDRIG Creative mere !!!

> Så gå efter asus kortet....

Jeg ville nu tage en Gullimot ! (-:

Edm...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-01-01 00:20

> Creative er efter min mening et opreklameret selskab, som ikke leverer
> varen....

Kun i forbindelse med alt andet end deres lydkort. Der er de stadig kongen!

> Så gå efter asus kortet....

Enig. Creative's ydelse er al al for lav prisen taget i betragtning.

--
Venlig Hilsen / Best Regards

Martin L. Johansen
Kolding, DK
volcane@mail.dk
ICQ # 124 309 67

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 12-01-01 11:35

> Kun i forbindelse med alt andet end deres lydkort. Der er de stadig
kongen!

baaaaah! hvor har du hørt sådan noget fis???? Creative er dem som har
markedsført deres lydkort bedst, derfor er der jo ingen der siger at de
laver de bedste kort, hvilket de helt klart ikke gør. Jeg har selv et
Guillemot Maxi Sound Fortissimo som giver SB Live! baghjul. SBLive
understøtter kun wannabe 3d api'erne EAX1 og 2. Disse to understøttes af
Guillemot, og dertil kommer support for de ægte 3d api'er A3D1 og Sensaura,
hvilket Creatives kort aldrig kommer til. Live! er en forældet teknologi som
creative stadig forsøger at trække penge ud af, fra folk som kun kan se
gennem en tunnel. Desuden er live! kortene alt for dyre i forhold til hvad
man får; der findes et hav af udgaver som stort set er det samme, men man
bliver bondefanget forskelligt. Fortissimo koster 395 kr, sådan er det.

Når det kommer til GeForce2 MX, laver Guillemot også den bedste løsning, som
også er kendt under navnet Hercules. Deres kort er ganske enkelt det
hurtigste, mest stabile kort.

Med venlig hilsen
Thomas Thorsen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-01-01 17:48

> baaaaah! hvor har du hørt sådan noget fis???? Creative er dem som har

Hvor lyder du fåret! Ej, spøg til side

Du spørger hvor jeg har hørt det? Det har jeg hørt i den computerbiks hvor
jeg til dagligt står og sælger diverse hardware...

> [...]
> man får; der findes et hav af udgaver som stort set er det samme, men man
> bliver bondefanget forskelligt. Fortissimo koster 395 kr, sådan er det.

De er jo nødt til at være billigere for at kunne konkurrere. Jeg har nu
heller ikke givet udtryk for at alt andet var noget lort. Det har dog vendt
en smule, nu hvor det bare gælder om at være understøttet af Directx.

Anyway, jeg har altid haft præference for Creative's lydkort. Ene og alene
på det grundlag at der aldrig har været bøvl med dem jeg har haft fingrene
i.

> Når det kommer til GeForce2 MX, laver Guillemot også den bedste løsning,
som
> også er kendt under navnet Hercules. Deres kort er ganske enkelt det
> hurtigste, mest stabile kort.

Kender ikke kortet. Så den udtalelse står du selv for

--
Venlig Hilsen / Best Regards

Martin L. Johansen
Kolding, DK
volcane@mail.dk
ICQ # 124 309 67

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 08-01-01 21:24

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du skulle vælge ville det så blive et creative eller ASUS geforce II
Mx
> du ville vælge. ?

Jeg ville vælge Gullimot 3D Prophet II MX !!!

> Og hvorfor

Hvis du f.eks læser testen af kortet på www.edbpriser.dk så kan du bl.a.
læse at rammen er hurtigere end på de fleste MX kort, hvilket giver en lille
forbedring i ydelse.

Edm...