Bengaler / Main Coon
Fra : peter

Dato : 04-10-05 21:46

Søges: Bengaler/Main Coon kat. Er der nogle der mangler et nyt hjem
til deres kat. Har arbejdte med hunde i 20 år "hundeinstruktør" men
er blevet førtidspensionist, og kan ikke holde til det længere. Har
haft kat før, Så derfor søger jeg en Bengaler / Main Coon. Som jeg
vil give den et godt hjem med tryghed og udfoldelse muligheder. Har
desværre ikke så mange penge så hvis det er muligt vil jeg meget
gerne overtage en.

Kommer fra nordjylland.

Fra : Anette

Dato : 04-10-05 22:04

peter wrote:
> haft kat før, Så derfor søger jeg en Bengaler / Main Coon. Som jeg
> vil give den et godt hjem med tryghed og udfoldelse muligheder.

Har du kigget på www.vildkat.dk
Der er et par hankatte i de racer du søger, men ellers er der også et par
superskønne norske skovkatte, du kan få for at hente dem - se under par

God fornøjelse

/ Anette

Fra : Sabina H.

Dato : 04-10-05 23:05

peter wrote:
> [...]
> vil give den et godt hjem med tryghed og udfoldelse muligheder. Har
> desværre ikke så mange penge så hvis det er muligt vil jeg meget

nu må du da snart selv gøre et stykke arbejde for at finde den kat du vil
have....
to indlæg i markedsgruppen og et indlæg her....

prøv at kontakte opdrættere direkte istedet, for her får du tydeliggvis kun
henvisninger til vildkat.dk

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-10-05 23:19

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> to indlæg i markedsgruppen og et indlæg her....
>
> prøv at kontakte opdrættere direkte istedet, for her får du tydeliggvis

Man kan da også kontakte opdrættere via vildkat-siden, så det er altså ikke
helt hen i vejret at henvise til den.
Men måske burde jeg have henvist til 40- 50 opdrættere i stedet!

Eva

Fra : Anette

Dato : 04-10-05 23:36

Eva Schmidt wrote:
> Man kan da også kontakte opdrættere via vildkat-siden, så det er
> altså ikke helt hen i vejret at henvise til den.
> Men måske burde jeg have henvist til 40- 50 opdrættere i stedet!

Hvis Peter bare vil overtage en voksen kat, er der vel ikke meget ide i at
henvise til opdrættere, eller er der noget jeg har misforstået?
Henvisningen til vildkat.dk eller til diverse kattehjem eller internater
kan vel ikke være helt hen i vejret vil man gerne vil have en voksen -
prisbillig - racekat? Eller er der nogle uskrevne regler der er overtrådt
ved at spørge, siden Sabina bliver lidt "rå i tonen" ?

Hav en fantastisk dag

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hanne Dahl

Dato : 05-10-05 07:08

Hej Anette.

Jo, det kan godt ende godt ved at henvende sig til en avler/opdrætter. Man
kan være heldig at personen skal have omplaceret en voksen kat.
Og angående Sabinas svar.....jo hun svare desværre mange gange på den
måde......hendes undskyldning må være at hun er på mange forumer og derfor
reagere der efter.

Hilsen Hanne Dahl

Fra : Anette

Dato : 05-10-05 13:49

Hanne Dahl wrote:
> Jo, det kan godt ende godt ved at henvende sig til en
> avler/opdrætter. Man kan være heldig at personen skal have
> omplaceret en voksen kat.

Nååå, ja den vej tænkte jeg ikke lige. ( røde ører - jeg har selv fået en
af mine hunde på den måde)
Til gengæld læste jeg også Peters mail som om racekatten helst skulle være
næsten gratis - og det kan man vist ikke forlange af en opdrætter - selvom
det er en omplacering.

> Og angående Sabinas svar.....jo hun svare desværre mange gange på den
> måde......hendes undskyldning må være at hun er på mange forumer og
> derfor reagere der efter.

Okay - jeg har også læst Peters andre indlæg, men tolket han genpostinger
som om han ikke har kunnet se evt svar på tidligere indlæg. Jeg har selv tit
bøvl med at min newsreader ikke viser alle indlæg/svar.

/ Anette

Fra : Sabina H.

Dato : 05-10-05 20:26

Anette wrote:

> [...]
> genpostinger som om han ikke har kunnet se evt svar på tidligere
> indlæg. Jeg har selv tit bøvl med at min newsreader ikke viser alle

han har faktisk svaret på begge de to første indlæg han har modtaget, og
afvist vildkat som en mulighed.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Soliema

Dato : 05-10-05 07:55

> [...]
> prisbillig - racekat? Eller er der nogle uskrevne regler der er overtrådt
> ved at spørge, siden Sabina bliver lidt "rå i tonen" ?

Nu følger jeg også lidt med i Dk.Marked.privat.dyr, hvor der er blevet
spurgt efter Bengaler af selv sammen person 3 gange, og hvor Sabina har
gentagende gange, har skrevet, at han skulle kigge forbi Vildkat.dk, men så
var der det ene i vejen, og så det andet, med disse katte, og til sidst
svarede han slet ikke, men lavede et nyt indlæg med samme overskrift, så jeg
kan godt forstå Sabina´s måde, da hun faktisk har skrevet meget, om hvordan
Peter kan gøre, så jeg tror virkelig ikke, at den er henvendt til nogen,
andet end Peter, om at få fingerne ud, og prøv lidt selv, i stedet for at
blive ved med at poste indlæg, det får man ingen kat ved...

Jeg vil også lige nævne, at jeg ikke kender Sabina, men har bare være med,
fra sidelinien...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-10-05 09:40

Soleima skrev
<Nu følger jeg også lidt med i Dk.Marked.privat.dyr, hvor der er blevet
spurgt efter Bengaler af selv sammen person 3 gange, >

Ja var det ikke sidste uge eller forrige hvor der også kom samme
forespørgelse, nu er den blot udvidet med MCO også.

Om det så er fordi at han mener at 2.800 kr er for meget for en voksen
neutraliseret kat, ovenikøbet en bengaler, eller det er fordi den _er_
neutraliseret, tjaa..... men hvis det er pengene, så bør han måske kigge sig
om efter en dejlig huskat istedet, for det er vel de færreste opdrættere der
lige frem ønsker/higer efter at sætte penge til på deres opdræt, især hvis
det er en for dem, helt ukendt køber.

--
Marianne Hellemose

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Sabina H.

Dato : 05-10-05 20:25

Anette wrote:

> Eller er der nogle uskrevne regler
> der er overtrådt ved at spørge, siden Sabina bliver lidt "rå i tonen"
> ?

næææ ingen regler er såmænd overtrådt, jeg synes bare at 5 nyopslåede indlæg
i 2 forskellige grupper, om nøjagtig det samme og med nøjagtigt de samme
svar, siden den 28 september er ved at være en smule trælst...

enten vil Peter ikke kigge på Vildkat.dk ellers håber han bare på at noget
dumper ned i skødet på ham...
jeg ved han har kigget på bengalere på vildkat, men de var ikke "gode nok"
åbenbart.....

derfor mener jeg han måske burde tage at gøre en smule fodarbejde selv,
istedet for igen og igen og igen og igen at poste samme indlæg, med samme
ordlyd og få samme svar......

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Anette

Dato : 05-10-05 21:24

Sabina H. wrote:
> [...]
> indlæg i 2 forskellige grupper, om nøjagtig det samme og med
> nøjagtigt de samme svar, siden den 28 september er ved at være en

Jeg har godt set dem og jo det er da træls - jeg er bare nok ikke så nem at
hidse op over "dårlig netadfærd " - men jo, I get your point og vi er
ikke uenige.

knuz
Anette

Fra : myggen

Dato : 05-10-05 07:06

> [...]
> to indlæg i markedsgruppen og et indlæg her....
>
> prøv at kontakte opdrættere direkte istedet, for her får du tydeliggvis

hej...

Sådan egentligt vist mest primært henvendt til Eva og Anette

Til Eva: jeg tror det Sabina mener er, at han selv bør prøve at søge
kontakterne. hun siger intet om at der er noget galt med vildkat.dk eller at
du - eller nogen anden - skal linke til en håndfuld opdrættere. Hun foreslår
også direkte at Peter selv tager kontakt til opdrætterne.. Så det er ikke et
personligt angreb på dig - eller andre der har foreslået vildkat.dk der
iøvrigt er en rigtig god side (hvilket jo også kommer til udtryk ved at så
mange foreslår den)

Til Anette: Jeg tror ikke der er nogle uskrevne regler der er overtrådt - i
så fald er de ikke mig bekendt jeg tror ganske simpelt bare det blev
tolket som et personligt angreb. Sabina synes - så vidt jeg kan se - at
peter skal gøre mere selv i stedet for bare at poste og poste..

Men jeg giver dig helt ret i, at vildkat.dk er god. Om Peter så er ude efter
en killing eller en voksen er jo så ikke til at sige, men hvis(eller når)
jeg skal have en bangal så er taktikken at tjekke diverse hjemmesider
(heriblandt vildkat.dk) og derefter gå til opdrætterne.

En raceren kat er jo sjældent billig, hvilket ikke gør mig den fjerneste.
Når (og hvis jeg får lov på et tidspunkt til at øge bestanden af
spindemaskiner) så er en bengal alle pengene værd i mine øjne

kort sagt; jeg tror Sabina indlæg blev misforstået. Det er muligt det er mig
der har misforstået det, og er det tilfældet, beklager jeg. Jeg håber heller
ikke det på nogen måde virker som om jeg taler på Sabinas vegne men
udelukkende ud fra hvad jeg læser mig til i hendes indlæg.

God onsdag!

Fra : Anette

Dato : 05-10-05 13:59

myggen wrote:
> [...]
> simpelt bare det blev tolket som et personligt angreb. Sabina synes -
> så vidt jeg kan se - at peter skal gøre mere selv i stedet for bare

Okay - skrevet lidt længere oppe i tråden - jeg troede bare Peter blev ved
med at poste fordi han bruger samme lendige newsreader som jeg ( Outlook
express) og derfor måske ikke har kunnet se de svar han allerede har fået.
Studsede derfor overfor den lidt rå tone - men okay - vil man have en
bestemt racekat - så koster en selvfølgelig at man gør en stor indsats selv
for at få den.- så på den led har Sabina da helt ret

> [...]
> hvis(eller når) jeg skal have en bangal så er taktikken at tjekke
> diverse hjemmesider (heriblandt vildkat.dk) og derefter gå til

Jeps

> [...]
> fjerneste. Når (og hvis jeg får lov på et tidspunkt til at øge
> bestanden af spindemaskiner) så er en bengal alle pengene værd i mine

Nu var det jo vist netop en billig ( gratis?) racekat Peter efterlyste - og
det kan man vist ikke forlange af opdrættere???.
Jeg synes også at mange racekatte er vildt lækre - har haft perser, burma
og russian blue, men grumelsker da de ganske almindelige huskatte jeg har
nu. Ikke fordi jeg ikke vil betale for en racekat - men som vi bor nu ( på
landet med masser fritgående katte, 3 egne og en masse andres passer den
almindelig huskat nok bedst ind Men når jeg engang går på efterløn og
får noget mere tid vil jeg da seriøst overveje en perser eller to igen

/ Anette

Fra : myggen

Dato : 05-10-05 17:49

> [...]
> bestemt racekat - så koster en selvfølgelig at man gør en stor indsats
> selv for at få den.- så på den led har Sabina da helt ret

jeg beklager jeg udsætter dig for dobbeltarbejde, men min newsreader fik
ikke alle de nyeste indlæg med, så derfor så jeg ikke andre allerede havde
kommenteret det

> [...]
> den almindelig huskat nok bedst ind Men når jeg engang går på
> efterløn og får noget mere tid vil jeg da seriøst overveje en perser eller

jeg tror så absolut heller ikke man skal forvente at få en gratis racekat
serveret uden at beregning. Og jeg giver dig så evigt ret i at der er
ufatteligt mange dejlige racekatte, som jeg - hvis mine boligforhold var
anderledes, min økonomu var til det og min kæreste var med på det - kunne
"købe mig fattig i". Og vi har da så afgjort overvejet at få en racekat hvis
vi skal have "familieforøgelse", og vores dejlige huskat skal være storebror