Blå skærm og kernel32.dll ?!?!?
Fra : Martin Skands

Dato : 04-10-05 14:41

Hej!

Jeg har i længere tid haft problemer med at min computer (Pentium 3.2,
1.5 gb ddr-ram, Geforce fx5600xt, Windows Xp m. sp2)genstarter ganske
umotiveret... Da jeg omsider var blevet godt og grundigt træt af og
ikke fandt ud af hvorfor, formaterede jeg hd'en og geninstallerede XP.
Det gik også fint, jeg lagde diverse drivere ind igen og mente at den
prut var slået. Men ak nej... Da jeg her i går ville starte maskinen
og gøre de sidste ting klar, ville den ikke hente XP ind. Den står og
arbejder i ca. 25 sek. og så dukker der en blå skærm op (ligesom da
den genstartede før) hvor den brokker sig over en kernel32.dll fil der
er ødelagt og noget med fysisk hukommelse?!?!? Jeg fatter ikke et
klap, er der nogen herude der gør?

HJÆLP!

Fra : David Mc Nally

Dato : 04-10-05 14:47

Martin Skands (slet H543Q) wrote:
> [...]
> den genstartede før) hvor den brokker sig over en kernel32.dll fil der
> er ødelagt og noget med fysisk hukommelse?!?!? Jeg fatter ikke et

Med 1½ GB RAM er det vel fordelt over 2 - 3 stænger? Pil dem ud en for
en boot op og se om problemet forsvinder. Hvis det gør, så køb nye RAM. :)

--
Min e-mail-adresse er dansk, ikke handicappet - gæt dig til resten.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-10-05 19:23

David Mc Nally <nospam@mcnally.invalid> wrote in

> Med 1½ GB RAM er det vel fordelt over 2 - 3 stænger? Pil dem ud en for
> en boot op og se om problemet forsvinder. Hvis det gør, så køb nye
> RAM. :)

Man kunne også prøve med et program til at teste dem med i stedet for
straks at skille computeren ad :)

F.eks. www.memtest86.com, eller efterfølgeren www.memtest.org

De er gratis og kan køres fra en bootcd/diskette/usb-stick - så selv med
defekt/manglende HD kan man køre programmet :)

/Flemming

Fra : David Mc Nally

Dato : 04-10-05 19:27

Flemming Joensson wrote:
> Man kunne også prøve med et program til at teste dem med i stedet for
> straks at skille computeren ad :)

Programmer er pop - jeg er mere praktisk anlagt. :P

--
Min e-mail-adresse er dansk, ikke handicappet - gæt dig til resten.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-10-05 18:58

> Programmer er pop - jeg er mere praktisk anlagt. :P

Lol :)

/Flemming