Videokamera til harddisk ?
Fra : Kim

Dato : 04-10-05 06:32

Jeg har et gammelt Sony Video Camera Recorder
Handycam CCD-TR401E ( Video 8 ) hvor jeg har
en masse video optaget, som jeg gerne ville have over
på min harddisk og derefter brændt ned på en cd eller dvd.

Jeg er totalt newbie, kan nogen her foreslå
mig hvilket billigt godt kort man kan købe til min PC ?

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 04-10-05 08:39

On Tue, 4 Oct 2005 07:31:55 +0200, "Kim" <no.way@dude.dk> wrote:

> [...]

>Jeg er totalt newbie, kan nogen her foreslå
>mig hvilket billigt godt kort man kan købe til min PC ?

Kig evt. på den sidste uges indlæg i news:dk.edb.videoredigering ,
hvor emnet ( "VHS til DVD" o. lign. ) har været debatteret.

Alternative ( optimale ) metoder er at anvende et D8 kamera
eller et DV kamera ( med video IN ) til overspilning til PC via
Firewire.

--
Kim

Fra : Kim

Dato : 04-10-05 08:56

> Kig evt. på den sidste uges indlæg i news:dk.edb.videoredigering ,
> hvor emnet ( "VHS til DVD" o. lign. ) har været debatteret.

Kan du ikke bare komme med et forslag istedet for at henvise
mig til en anden NG ?

Jeg har været inde i news:dk.edb.videoredigering før jeg skrev
dette indlæg men kunne ikke finde nogen info.

> Alternative ( optimale ) metoder er at anvende et D8 kamera
> eller et DV kamera ( med video IN ) til overspilning til PC via
> Firewire.

Kan du ikke bare komme med et forslag til hvilket kort jeg evt
kunne købe ?

Det er da dybt gonat at skulle til at købe et nyt D8 kamera
eller et DV kamera ( med video IN ) ( hvad det så end er )
når mit gamle Sony Video Camera Recorder Handycam
CCD-TR401E ( Video 8 ) virker perfekt.

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 04-10-05 08:59

"Kim" <k@x.x> skrev
> Kig evt. på den sidste uges indlæg i news:dk.edb.videoredigering ,
> hvor emnet ( "VHS til DVD" o. lign. ) har været debatteret.

Det indlæg giver mig da ikke nogen hjælp overhovedet...

Mit spørgsmål er:
>Jeg er totalt newbie, kan nogen her foreslå
>mig hvilket billigt godt kort man kan købe til min PC ?

Læs selv:

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 04-10-05 10:09

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er totalt newbie, kan nogen her foreslå
> mig hvilket billigt godt kort man kan købe til min PC ?

Hej

Lige knap den løsning du søger, men den er nem

Hvad med en DVD-optager (altså, sådan en "stue-model") - de kan fåes
fra 1000,- og så kan du også bruge den til andet end bare at optage fra
videokameraet

Det er nemt at gå til, og du får stort set intet tab ved overførsel

Det optimale er en DVD optager med harddisk, men så stiger prisen.

Bare mit bud

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Rado

Dato : 04-10-05 15:49

On Tue, 4 Oct 2005 11:09:16 +0200, "Brian S. Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

> [...]
>videokameraet
>
>Det er nemt at gå til, og du får stort set intet tab ved overførsel

Det vil jeg også anbefale - bruger det selv.

>Det optimale er en DVD optager med harddisk, men så stiger prisen.

Men også mulighederne (redigering m.m.).

--
Rado

....never mind reality. Reality is only a brief moment
in time that you keep repeating. - Abraham

Fra : Kim

Dato : 04-10-05 21:52

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev
> Hvad med en DVD-optager (altså, sådan en "stue-model") - de kan fåes
> fra 1000,- og så kan du også bruge den til andet end bare at optage fra
> videokameraet

Hvor kan man få den til 1000,- kr ?

Jeg kan ikke finde det nogen steder :(
Mvh Kim

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 05-10-05 05:18

> "Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev
>
> Hvor kan man få den til 1000,- kr ?
>
> Jeg kan ikke finde det nogen steder :(
> Mvh Kim

Kvickly har da haft, Netto har vist også - prøv de steder (evt. også Føtex)

Du skal selvfølgelig være opmærksom på at det langt fra er en kvalitets-
optager du får til 1000,- men den kan bruges

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-10-05 07:18

Kim wrote:
> Jeg har et gammelt Sony Video Camera Recorder
> Handycam CCD-TR401E ( Video 8 ) hvor jeg har
> en masse video optaget, som jeg gerne ville have over
> på min harddisk og derefter brændt ned på en cd eller dvd.

Jeg bruger en NorthQ NQ-6600 og er godt tilfreds:

Jeg syntes ellers der står en del om emnet i edn rigtige gruppe;

--
Mvh.
Mikael Nørrelund