ip adresse
Fra : mtc

Dato : 03-10-05 20:33

Kan man ud fra en Ip adresse se hvem der udbyder bredbåndet?

Har prøvet de div. 'whois' men det gav intet resultat

på forhånd tak

Fra : Anon

Dato : 03-10-05 20:35

mtc wrote:
> Kan man ud fra en Ip adresse se hvem der udbyder bredbåndet?

Et godt sted at starte ville nok være http://www.ripe.net/

Anon

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-10-05 20:51

Anon <invalid@invalid.invalid> crashed Echelon writing

> Et godt sted at starte ville nok være http://www.ripe.net/

hvis det vel og mærke er en europæisk ip

--
Bjarke Andersen

Fra : Anon

Dato : 03-10-05 21:36

Bjarke Andersen wrote:
> hvis det vel og mærke er en europæisk ip

Det er selvf. rigtigt... Alternative links følger - jeg ved dog ikke om
de er fuldstændigt dækkende?

http://www.afrinic.net/cgi-bin/whois
http://www.apnic.net/whois
http://ww3.arin.net/whois/
http://www.lacnic.net/cgi-bin/lacnic/whois

Evt. http://www.samspade.org/t/ipwhois

I nogle tilfælde vil man også kunne bruge en traceroute til noget...

Anon

Fra : mtc

Dato : 03-10-05 22:03

Nu har jeg prøvet alle dem her, det giver stadig noget,
de siger ' no match found' eller lign.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-10-05 22:10

mtc skrev:

> Nu har jeg prøvet alle dem her, det giver stadig noget,
> de siger ' no match found' eller lign.

Hvilken IP-adresse er det du forsøger at slå op?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Anon

Dato : 03-10-05 22:14

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Hvilken IP-adresse er det du forsøger at slå op?

Sikkert "127.0.0.1"

Anon

Fra : mtc

Dato : 03-10-05 22:25

Næ, den ved jeg godt hvem tilhører

169.254.167.222

se om der er nogen der har mere held

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 03-10-05 22:43

mtc wrote:
> Næ, den ved jeg godt hvem tilhører
>
> 169.254.167.222
>
> se om der er nogen der har mere held

en søgning på google gav følgende:

169.254.0.0/16 is the netblock of choice for another silly Windows feature
called "IP autoconfiguration". Windows pick up a more or less random
address from this range and start using it if they fail to get an
IP address by DHCP...or when they have a bad day or something.

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-10-05 05:34

Karsten Schmidt / DLX ApS <ks@dlx.dk> writes:

>en søgning på google gav følgende:

>169.254.0.0/16 is the netblock of choice for another silly Windows feature
>called "IP autoconfiguration".

Det er ikke en Windows-feature som sådan. Det er en global feature
til maskiner, der ikke på anden vis kan finde en brugbar IP-adresse.
Brugen af den /16 er beskrevet i RFC3330.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-10-05 16:21

Karsten Schmidt / DLX ApS <ks@dlx.dk> crashed Echelon writing

> silly Windows feature
> called "IP autoconfiguration".

Hvorfor silly. MS gør det jo nemt for folk uden den store vide at kunne
sætte et lokalt network op uden krav om dhcp server eller konfiguration af
statiske IPer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-10-05 17:54

> Hvorfor silly. MS gør det jo nemt for folk uden den store vide at kunne
> sætte et lokalt network op uden krav om dhcp server eller konfiguration af
> statiske IPer.

Kender du nogen der bruger det? Windows' "smarte" netværksfeatures fra
gamle dage, fungerer bare ikke ret godt!

--
MVH: Esben von Buchwald (som selv bruger windows på både server og PC)
http://www.sbn.as

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-10-05 18:00

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> crashed Echelon writing

> Kender du nogen der bruger det? Windows' "smarte" netværksfeatures fra
> gamle dage, fungerer bare ikke ret godt!

Ja

--
Bjarke Andersen

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 04-10-05 17:55

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> sætte et lokalt network op uden krav om dhcp server eller konfiguration af

Ingen ide, jeg har da faktisk selv været glad for den feature et par gange.

Jeg pastede bare et af de første hit på google.

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : mtc

Dato : 04-10-05 18:03

Tak for alle svarene, jeg forstår så bedre vi ikke kunne få det til at
virke.
Der kommer en mand og kigger på det i morgen.

Maria