Tahine
Fra : Erling Hansen

Dato : 03-10-05 18:35

Er der et sted hvor man kan bestille tahine til at blive sendt med
posten?
Jeg kan ikke finde noget i Korsør, men da jeg er ret gang-hæmmet er det
ikke sikkert jeg har prøvet godt nok.
Mvh
Erling

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-10-05 18:58

Erling Hansen skrev:

> Jeg kan ikke finde [tahin] i Korsør

Har du prøvet i helsekostforretninger? I perkerbutikker?

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-10-05 20:55

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> Har du prøvet i helsekostforretninger? I perkerbutikker?

Vi har desværre ikke nogen af delene i vores lille by. Jeg må prøve mig
frem.
Mvh
Erling

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 03-10-05 19:01

On Mon, 3 Oct 2005 19:34:52 +0200, email@domain.com (Erling Hansen)
wrote:

> [...]
>posten?
>Jeg kan ikke finde noget i Korsør, men da jeg er ret gang-hæmmet er det

Jeg kender godt nok ingen danske webshops, der sælger tahine/tanhina,
men har du prøvet hos en indvandrer-grønthandler eller købmand? - de
plejer altid at have tahine. Sælger de kikærter sælger de også tahine.

Lars

Fra : martin

Dato : 03-10-05 19:05

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
> [...]
> posten?
> Jeg kan ikke finde noget i Korsør, men da jeg er ret gang-hæmmet er det

Aarstiderne.com plejer at have det.
Martin

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-10-05 20:55

martin <m_rudbeck@yahoo.com> wrote:

> "Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
>
> Aarstiderne.com plejer at have det.
> Martin
Tak for rådet, men de havde ikke noget.
Mvh
Erling

Fra : martin

Dato : 04-10-05 17:24
Fra : Max

Dato : 03-10-05 21:14

Hej Erling

> Er der et sted hvor man kan bestille tahine til at blive sendt med
> posten?

Sådan noget her ?

http://www.ricewood.dk/shop/default.asp?ProductID=2670

Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-10-05 21:47

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Erling

> Sådan noget her ?
>
> http://www.ricewood.dk/shop/default.asp?ProductID=2670
>
> Mvh Max
Just præcis, Mr. Max.
Jeg vil straks afgive en bestilling.
Mvh
Erling

Fra : JytteJ

Dato : 04-10-05 08:09

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> Just præcis, Mr. Max.
> Jeg vil straks afgive en bestilling.
> Mvh
> Erling

Hej Erling. Aarstiderne har det ! Fra forsiden skal du klikke kolonial og
derefter smørepålæg. Så skulle den være hjemme.

VH.
Jyttej

Fra : Mads Toftum

Dato : 03-10-05 22:13

On Mon, 3 Oct 2005 19:34:52 +0200, Erling Hansen <email@domain.com> wrote:
> Er der et sted hvor man kan bestille tahine til at blive sendt med
> posten?

http://www.shopasia.dk/shop/productinfo.asp?id=3503 er et bud - de har
også en del andre ting der kan være interessante.

vh

Mads Toftum
--
Speaking at ApacheCon 2005/EU - http://apachecon.com

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-10-05 23:58

Mads Toftum <mt@dev.null> wrote:

> http://www.shopasia.dk/shop/productinfo.asp?id=3503 er et bud - de har
> også en del andre ting der kan være interessante.
>
> vh
>
> Mads Toftum
Ja, den ser også god ud. og Tahine har de også. Den er røget ind på
bogmærkelinien.

Mvh
Erling

Fra : Ralph

Dato : 03-10-05 22:23

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> Er der et sted hvor man kan bestille tahine til at blive sendt med
> posten?
Ikke et svar på dit spørgsmål, men.........

Sesampasta lyder som ristede sesamfrø der er blendet, hvis DET er korrekt
hvor svært kan det så være:

Rist en mængde sesamfrø på en ren tør pande og blend
det..................VOILA'

Så er det endda frisk UDEN tilsætning

--
venligst
Ralph

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-10-05 23:58

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> hvor svært kan det så være:
>
> Rist en mængde sesamfrø på en ren tør pande og blend

Tanken har strejfet mig, men de ristede sesamfrø er så hårde, at der
skal en professionel kværn til. En blender klarer det ikke.
Mvh
Erlling

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-10-05 05:28

> [...]

> posten?
> Jeg kan ikke finde noget i Korsør, men da jeg er ret gang-hæmmet er det

Ha-ha-ha....hvor tumbet kan man være? Nu har jeg søgt og fundet, bestilt
og købt, så fragten udgør det dobbelte af tahini'en......og så kom min
søn på besøg i går aftes, og han havde da selvfølgelig en stor bøtte
tahine stående, som jeg nemt ku' ha' fået en portion af.
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 05-10-05 07:20

Hej Erling

> søn på besøg i går aftes, og han havde da selvfølgelig en stor bøtte
> tahine stående, som jeg nemt ku' ha' fået en portion af.

Ja, men havde du ringet til ham i mandags og spurgt efter
tahine, ja så havde han lige smidt den ud, sådan er livet :)

Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-10-05 15:56

> [...]

> posten?
> Jeg kan ikke finde noget i Korsør, men da jeg er ret gang-hæmmet er det

Seneste rapport: Nu har jeg da hele huset fyldt med Tahine(a). Min pakke
arriverede med et glas som incl. porto kostede 75 krl (!) og min datter
kom hjem med et glas hun havde købt for 17,75 i en etnisk grønthandel
ved siden af Tåstrup station.
Jeg har lavet den første portion hummus - og den smagte af rent
Nazareth.
Mvh
Erling

Fra : Ole Konrad

Dato : 11-10-05 17:29

> Jeg har lavet den første portion hummus - og den smagte af rent

Er det godt eller skidt?

Fra : Erling Hansen

Dato : 11-10-05 17:54

Ole Konrad <ole@konrad.us> wrote:

> "Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
>
> Er det godt eller skidt?

Uha-uha hvor det er godt. De fleste grøntsager skåret i bidder og dyppet
i en tallerken hummus! Bart brød, dyppet i hummus - sågar en almindelig
pegefinger dyppet i.......
Den hummus man kan købe færdigt på dåse er en tynd efterligning. Start
fra grunden med kikærterne.....og brug én af de opskrifter du kan finde
i Google - eller såmænd bare den der som regel står på kikærte-posen.
Og så er det sundt.
Mvh
Erling