Printer til CD/DVD skiver
Fra : u.m.s [3460]

Dato : 03-10-05 11:22

Hej,
jeg skal bruge en printer som kan udskrive på CD/DVD printable skiver.

Jeg vil ikke ofre alverden (dvs. max 1000 helst 500), og er egentlig
tilfreds hvis man kan købe en der kun kan printe S/H.
Opløsningen må gerne være ca. 600 dpi men ikke nødvendigvis over det.
Jeg har set lidt på Canon Pixma 4000 serien, det ser ud til at den kan lidt
for meget i fht. mit behov, da jeg er fuldstændig ligeglad med fotoprint.
Men hvis det er den der er best buy mht. pris/kvalitet så må det blive den.
Et andet "must" er at den skal være billig i blækdrift evt. med kopiblæk der
er godt nok...

Nogen forslag ?

Fra : Max

Dato : 03-10-05 11:36

Hej

> Jeg har set lidt på Canon Pixma 4000 serien, det ser ud til at den kan
lidt
> for meget i fht. mit behov, da jeg er fuldstændig ligeglad med fotoprint.

Køb den, den er perfekt og du kan få kopiblæk til
næsten ingen penge til den model.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-10-05 14:57

u.m.s [3460] wrote:
> Men hvis det er den der er best buy mht. pris/kvalitet
> så må det blive den. Et andet "must" er at den skal være billig i
> blækdrift evt. med kopiblæk der er godt nok...
> Nogen forslag ?

Jeg vil helt klart påstå, at Pixma 4000 er det bedste køb.

Billig printer - rigtig god til foto og rigtig god til CD/DVD'er -
uoriginale patroner kan købes til under 10 kr pr stk - jeg køber her
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20498480 - og det er rigtig godt -
hvis du køber 50 eller 100 ad gangen, så kan du komme længere ned i pris.

Der kan muligvis spares et par øre ved at fylde patronerne selv, men når man
kan købe færdige patroner til 8-10 kr så er spørgsmålet om man gider
besværet.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 03-10-05 15:42

KLIP

> Der kan muligvis spares et par øre ved at fylde patronerne selv, men når
> man kan købe færdige patroner til 8-10 kr så er spørgsmålet om man gider
> besværet.
Ja det lyder godt nok billigt. Hvor mange skiver holder de så til ? og
hvordan er blækkvaliteten også mht. foto ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-10-05 15:55

u.m.s [3460] wrote:
> Ja det lyder godt nok billigt. Hvor mange skiver holder de så til ? og
> hvordan er blækkvaliteten også mht. foto ?

Jeg ved egentlig ikke hvor mange skiver, de kan holde til, da jeg ikke
printer så meget på DVD.er - men det sker - men ind imellem printer jeg en
masse på alm papir og foto.

Men jeg er egentlig overrasket over, hvor længe patronerne holder før de er
tomme.

Og foto på ordentlig Glossy-papir bliver rigtig flot - kan snildt klare sig
i sammenligning med dem far fotohandleren - men når man regner papir, blæk
og det hele med, så sparer man ikke meget ved at printe foto selv - men det
giver lidt mere frihed til at få billederne med det samme mv....

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-10-05 21:57

"u.m.s [3460]" <upi@[remove]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP

> Ja det lyder godt nok billigt. Hvor mange skiver holder de så til ? og
> hvordan er blækkvaliteten også mht. foto ?

Blækkvaliteten er glimrende til foto.
Men hvis du skal have en 3000 eller 4000 skal du skynde dig, da de ikke
produceres mere. Dem du evt. finder på edbpriser har dem ikke på lager, og
jeg tvivler på, at de kan skaffe dem. Så vil de nok tilbyde den nye 4200 i
stedet for, men der skal man bemærke, at det er en anden printteknologi, og
der findes mig bekendt p.t. ikke uoriginale patroner til den.
Jeg har selv lige købt via nettet, man da jeg skulle skaffe en til en
bekendt, var der udsolgt alle steder. Han fandt så en i en Fona butik i
stedet for, men det var så den sidste de havde.

Kurt

Fra : Rado

Dato : 03-10-05 22:00

On Mon, 3 Oct 2005 12:21:46 +0200, "u.m.s [3460]"
<upi@[remove]dadlnet.dk> wrote:

> [...]
>Opløsningen må gerne være ca. 600 dpi men ikke nødvendigvis over det.
>Jeg har set lidt på Canon Pixma 4000 serien, det ser ud til at den kan lidt

Så køb en 3000, den kan fås til omkring 700. Den har bare ikke
parallelport, kun USB, og er en lille smule langsommere, og har kun 4
patroner (4000 har 5), men ellers kan den stort set det samme.

Hvis du vil have langtidsholdbart blæk, så køb en 4200, her kan du
bare ikke bruge kopipatroner, da den anvender de nye patroner med
chip.

--
Rado

....never mind reality. Reality is only a brief moment
in time that you keep repeating. - Abraham

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 05-10-05 20:32

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du vil have langtidsholdbart blæk, så køb en 4200, her kan du
> bare ikke bruge kopipatroner, da den anvender de nye patroner med

Ok, jeg tager et kig på 3000 serien også...

Takker