Tele2 eller...?
Fra : Danny

Dato : 03-10-05 11:03

Hej

Jeg har i øjeblikket TDC og vil gerne skifte til en anden og billigere
udbyder (både internet og telefoni) .

Fx synes jeg Tele2, som tilbyder internet (512/128) og fastnettelefoni til
419 kr. (samlet kaldt Tele2Freeway), lyder rigtig attraktivt.

Men når jeg læser om Tele2 her i denne NG, så er det jo ikke just roser de
får med på vejen. Er de virkelig så slemme og er der slet ikke nogen der har
noget godt at sige?

Er der evt. et bedre alternativ, som jeg bør overveje?

Mvh,
Danny

Fra : Peter

Dato : 03-10-05 11:57

"Danny" <santos@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har
> noget godt at sige?
>
> Er der evt. et bedre alternativ, som jeg bør overveje?

Hvis du er et af den slags mennesker der elsker problemer, elsker at modtage
regninger for noget du ikke skylder, for og senere modtage inkasso breve for
samme, selv om i telefonisk er blevet enige om, ar regningen er en fejl, og
hvis du bliver høj af at sidde i telefonkøer i både hele og halve timer,
skal du overhovedet ikke betænke dig, men blot kontakte Tele2 omgående.
TDC er ikke de billigste, men de er stabile, og selv om jeg ikke elsker dem,
kunne jeg ikke drømme om at flytte.

PeterB

Fra : JENS MC KINLEY

Dato : 03-10-05 12:42

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> TDC er ikke de billigste, men de er stabile, og selv om jeg ikke elsker
> dem, kunne jeg ikke drømme om at flytte.

Jeg kan oplyse dig, at jeg nu har ventet 10 uger på at få flyttet min
ADSL-forbindelse til min nye adresse i Århus centrum! Hver gang jeg ringer
står jeg i kø i 30-50 min., hvorefter jeg får den ene søforklaring efter den
anden.
mvh
"en tålmodig sjæl"

Fra : csm

Dato : 03-10-05 13:27

og jeg har aldrig haft problemer med min forbindelse, regninger eller andet
kunde på 2. år.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-10-05 14:17

> og jeg har aldrig haft problemer med min forbindelse, regninger eller andet
> kunde på 2. år.

Til gengæld er mail- og newsservicen ikke værd at skrive hjem om ;)
Forleden var der delay på levering af mail på ca. 2 timer...

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-10-05 14:55

csm wrote:
> og jeg har aldrig haft problemer med min forbindelse, regninger eller
> andet kunde på 2. år.

Du må være undtagelsen der bekræfter reglen.

Personligt kunne jeg *ALDRIG* nogensinde drømme om, at bruge Tele2 til
andet end leverendør af toilet papir - Det er det eneste de leverer i en
fast strøm.

Desværre kradser det og de giver efterhånden udslæt bare ved tanken om dem.

Fra : Msp

Dato : 10-10-05 17:04

> og jeg har aldrig haft problemer med min forbindelse, regninger eller
andet
> kunde på 2. år.

Og ansat med medarbejderaktier hos Tele2.
(bare en joke)

MP

Fra : jane

Dato : 03-10-05 16:11

> [...]
> blot kontakte Tele2 omgående. TDC er ikke de billigste, men de er
> stabile, og selv om jeg ikke elsker dem, kunne jeg ikke drømme om at

Jeg er heeelt enig med dig.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 03-10-05 14:49

Danny wrote:
> Er der evt. et bedre alternativ, som jeg bør overveje?

Ja alle andre end Tele2 - jeg rører intet fra det firma længere. Har
brugt dem privat samt administeret en større mængde ADSL forbindelser på
jobbet.

Begge dele har været aldeles forfærdeligt - Det eneste positive jeg kan
sige om Tele2 er at deres ADSL net ikke er så ustabilt som det var for 2
år siden - dog stadig ikke i nærheden af TDC.

De håndører du sparer ved Tele2 er IKKE alle tårerne værd - tro mig !

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Danny

Dato : 03-10-05 15:10

Ok - tendensen er vist ikke at tage fejl af. Tak for svarene.

Mvh,
Danny

Fra : Danny

Dato : 03-10-05 15:10

Fra : MN

Dato : 04-10-05 16:02

"Danny" <santos@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> har
> noget godt at sige?
>
> Er der evt. et bedre alternativ, som jeg bør overveje?

Yep..
Cybercity ADSL og telefoni.
512/128 til 368,-

Mogens

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-10-05 17:59

> Yep..
> Cybercity ADSL og telefoni.
> 512/128 til 368,-

Måske er dette lidt OT:

Hvad er det helt præcist der er så fedt ved pludselig at få en
IP-baseret fastnettelefon, nu hvor fastnettelefonen snart er passé og
alle har mobil?

Ja OK man kan ringe gratis til andre på fastnet - men færre og færre har
fastnet.

Man kan ringe billigt til udlandet - det kan man også med sådan et
skrabekort fra en hulla bulla kiosk...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-10-05 19:16

> Hvad er det helt præcist der er så fedt ved pludselig at få en
> IP-baseret fastnettelefon, nu hvor fastnettelefonen snart er passé og
> alle har mobil?

At andre med fastnet kan ringe til dig uden det koster en halv mulliard
i minuttet?
At det virker nytårsaften?
At du kommer med i telefonbogen?

--
Michael

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-10-05 00:10

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev

> [...]
> alle har mobil?
> Ja OK man kan ringe gratis til andre på fastnet - men færre og færre har

Det er noget sludder..

Det er hovedsagligt teenagere og skoleelever, som kun har mobil. Alle andre
samt virksomheder, læger, butikker, foreninger og offentlige kontorer har
fastnet....

Der er altså forskel på at ringe til 0 øre i minuttet og så 68 øre som pt er
markeds billigste mobiltakst.

Kan du selv regne procentsatsen ud?

Claus

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-10-05 20:53

Hej

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Der er altså forskel på at ringe til 0 øre i minuttet og så 68 øre som pt er
>markeds billigste mobiltakst.

Den billigste mobiltakst for privatkunder er vist 49 øre hos M1.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : MN

Dato : 05-10-05 15:30

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ja OK man kan ringe gratis til andre på fastnet - men færre og færre har

Og jeg kunne da aldrig finde på at ringe til mobil fra mit fastnet.
Jeg vil da ikke betale for deres besparelse af abb.

Mogens

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-10-05 13:30

Hej Danny, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Er der evt. et bedre alternativ, som jeg bør overveje?

TDC startede jo engang i foråret/-sommeren med deres telefoni til 199
kr. pr. måned uden opkalds- eller minuttakster til numre, der ellers
har "danmarkspris" (dvs. alle fastnettelefoner i Danmark).

Fordelen er, at du ikke skal have ændret noget fysisk, da det blot er
afregningsmetoden, der ændres. Og man kan bruge alle almindelige
telefoner som hidtil etc. Dvs. alt er, som det var været hidtil.

Ulempen er så, at det kan gøres lidt billigere ved alternative
udbydere, patchworkløsninger mv.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Mads Borlund

Dato : 11-10-05 18:54

Jeg vil fraråde alt der har med Tele2 at gøre...

Jeg gav for snart lang tid siden mine forældre et ADSL-abonnement fra
Tiscali. Det overgik til TELE2, og har egentligt kørt OK uden at jeg har
hørt fra dem.

Da min far døde i en arbejdsulykke for to år siden, ringede jeg til Tiscali
og bad dem om at ændre navnet på abonnementet til mit eget, da jeg ikke
synes det var sæligt sjovt at modtage opgørelser med hans navn på. Efter et
par forsøg lykkedes det dem endeligt at få det til at virke.

Regningen er blevet betalt via BS, så jeg har ikke fået nogen regninger ud
over det der står på opgørelsen fra BS.

Her til aften fik jeg så et inkassobrev fra "TCMS", addresseret til min far
- men på min adresse - hvori der står at TELE2 har sendt en regning + en
rykker og at de mangler et beløb, som jeg slet ikke kan få til at passe med
med noget som mine forældres linie nogensinde har kostet. Og selvfølgelig
kan jeg ikke ringe til dem om aftenen, så jeg skal sikkert gennem hele
møllen med dem i morgen med telefonkø osv. :(

Så med mindre du har lyst til at være kunde hos et firma der sender døde
mennesker til inkasso for fiktive regninger, vil jeg på det stærkeste
fraråde dig at kontakte dem.

Gad vide om man bare skal sende det hele ind til "Kontant" - jeg ville gerne
se deres direktør prøve at forklare sig.

Mvh,
Mads Borlund