Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Tandlægepriser?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-10-05 10:26

Er der nogen der véd, om man kan finde de faste tandlægepriser på
nettet? Med faste tandlægepriser mener jeg de priser hvor der er
overenskomst mellem Dansk Tandlægeforening og Sygesikringen. For kroner,
broarbejde og lign. er der jo ikke faste priser, og dem forventer jeg
derfor ikke at kunne finde på nettet.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-10-05 11:10

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overenskomst mellem Dansk Tandlægeforening og Sygesikringen. For kroner,
> broarbejde og lign. er der jo ikke faste priser, og dem forventer jeg

Det eneste jeg har kunnet finde er:

Personkreds: Gruppe 1 og gruppe 2 sikrede
Den offentlige sygesikring yder tilskud til almindelige tandbehandlinger.
.. Undersøgelse
.. Tandrensning
.. Fyldninger - dog ikke alle
.. Rodbehandlinger
.. Tandudtrækning
.. Parodontalbehandling

Tilskuddet varierer og udgør som gennemsnit 30 % af prisen. Tilskuddet
bliver fratrukket regningen.

For de fleste behandlinger er der aftalt en fast pris med sygesikringen og
dermed en fast egenbetaling.

Men selve priserne?

Claus