asmtp.mail.dk
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-05 23:21

Jeg har i et stykke tid brugt asmtp.mail.dk til udgående mails, og har vel
ca. 4-5 forskellige mailkonti jeg sender fra. Forskellige domæner. Jeg er
TDC ADSL kunde.

Fornyligt brugte jeg MachMailer 5 til at sende mails ud til en nyhedsgruppe
på et af mine sites, og serveren gik i baglås. Jeg fik en masse
fejlmeddelelser(You exceed our limit of messages per connection), og siden
da får jeg ca. hver anden gang jeg bruger en adresse fra dette domæne, en
fejl tilbage om at: rune@mydomain.dk: <rune@mydomain.dk> is not allowed to
use this service.

Jeg har sat AVG op som mailscanner, så det kan være at det er en meddelelse
de genererer, men faktum er at de som oftest aldrig kommer frem til
modtageren.

Er jeg kommet på en eller anden fæl ban-liste, eller hvad tror i? Det undrer
mig meget at det ikke er konsekvent de afvises, som om der er flere servere
at ramme og det kun er på nogle af dem jeg er banned. Hvordan slipper jeg af
med sådan en ban?

Med venlig hilsen
Rune Bjerregaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-05 23:37

Den 03-10-05 00.21 skrev Rune Bjerregaard følgende:

> Fornyligt brugte jeg MachMailer 5 til at sende mails ud til en nyhedsgruppe
> på et af mine sites, og serveren gik i baglås. Jeg fik en masse
> fejlmeddelelser(You exceed our limit of messages per connection)

De fleste udbydere har en grænse for hvor mange mailmodtagere, man kan
sende til i én mail. Det kunne lyde som om, du har overskredet grænsen.
Du kan evt. i stedet bruge et program, som kan afsende mange mails
enkeltvis, fx Group Mail Free:
http://www.infacta.com/download.asp

> fejl tilbage om at: rune@mydomain.dk: <rune@mydomain.dk> is not allowed to
> use this service.

Du er muligvis smidt i et filter, eller du har atter for mange modtagere
i mailen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 19:44

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> kan evt. i stedet bruge et program, som kan afsende mange mails enkeltvis,

Group Mail ser ud til at være et godt produkt, det vil jeg kigge nærmere på.
Men du har ikke ret i din antagelse, MachMailer er et program i samme stil
som Group Mail, dog skal man selv angive smtp-server i modsætning til Group
Mail Pro. Dvs. mailsene er sendt en efter en.

> Du er muligvis smidt i et filter, eller du har atter for mange modtagere i
> mailen.

Jeg sender aldrig en mail til flere end en håndfuld, så det kan ikke være
problemet. Det opstår også med kun en modtager.

Rune

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-05 20:42

Den 03-10-05 20.44 skrev Rune Bjerregaard følgende:

> Jeg sender aldrig en mail til flere end en håndfuld, så det kan ikke være
> problemet. Det opstår også med kun en modtager.

Ja, så tør jeg ikke gætte. Men prøv at spørge din udbyder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.