Afmontering af køler
Fra : Brian k lauritzen

Dato : 08-01-01 00:09

Hej

Jeg har et Creative TNT2 Ultra kort, blæseren på den er død, jeg vil gerne
sætte en ny køler på ( Blue Orb- ?), men hvordan skal jeg få den gamle
køleplade af?!

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Karsten Vinding

Dato : 08-01-01 08:21

Brian k lauritzen wrote:

> Jeg har et Creative TNT2 Ultra kort, blæseren på den er død, jeg vil gerne
> sætte en ny køler på ( Blue Orb- ?), men hvordan skal jeg få den gamle
> køleplade af?!

Jeg tog en flad skruetrækker og satte forsigtigt ind under kanten, og
vippede den. Efter et par sekunders øget pres, sagde det *pling* og den
gamle køleplade fløj igennem stuen. Den sad forøvrigt monteret med et
meget tykt lag lim.

Nu er der mpnteret en gammel CPU-blæser istedet, og drifttemp er sænket
ca. 10 grader. Husk at slibe eventuelle rester af lim af chippen, så du
har en glat flade, inden du monterer din nye køleplade.

--
Mvh, Karsten.

Tilmeld dig SETI@home (http://setiathome.ssl.berkeley.edu/).
Læs mere om projektet på deres hjemmeside eller på:
"http://www.vinding.adsl.dk/seti.htm"

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 08-01-01 08:32

Karsten Vinding wrote:

> [...]
> ca. 10 grader. Husk at slibe eventuelle rester af lim af chippen, så du
> har en glat flade, inden du monterer din nye køleplade.

Man kan også købe sig et barberblad, og forsigtigt "skære" limen væk. Så
vidt jeg husker er reglen her "små snit"... Ellers kan man da også bruge en
hårtørrer - små strøg hen over kølepladen (endelig ikke for meget, det er
jo ikke noget vi gør for at dræbe chippen...) - når så kølepladen kan
drejes lidt, vil den også kunne "glides" af.
--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Fra : N/A

Dato : 08-01-01 12:53

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-01-01 12:53

Mon, 8 Jan 2001 08:56:21 +0100, skrev "Brian k lauritzen"
<brian.lauritzen@get2net.dk>:

>Men når jeg skal sætte en ny køler på, skal jeg så bare bruge noget alm.
>superlim eller?!

Brug kølepasta - det koster ikke mange kroner hos din pcpusher.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 08-01-01 13:09

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Brug kølepasta - det koster ikke mange kroner hos din pcpusher.
>
> med venlig hilsen
> Knud

Her bør det lige bemærkes at du også skal have noget der kan holde på
køleren....

Selv har jeg tænkt mig at bruge den termiske tape der følger med min blue
orb

Henter den i øvrigt hos studiedata på onsdag...

Fra : Wee-Hung Martin Tong

Dato : 08-01-01 20:10

Hejsa Brian

Jeg havde bøvl med at montere en Blue Orb på mit Creative Ultra TnT2. Selvom
jeg lagde det termiske tape på korrekt og pressede Blue orben ned over, frøs
min computer hele tiden. Tog grafikkortet ud og så, at der er et lille
mellem Blue Orb og tapen. Nvidia processoren fik for meget varme og fik
maskinen til at gå kold.

Jeg sleb så den gamle lim af Creative blæseren. Lagde et tyndt lag kølepasta
i midten af Nvidia chippen og tyndt lag superlim rundt om og pressede til.
Det virker kanon.

Mvh. Martin T.