Ibsen fra Stege på Møen Danmark
Fra : Jan Kåre Larsen

Dato : 02-10-05 09:40

Søker foreldre til Jens Ibsen som skal være født i Stege på Møen Danmark
1820. Han flyttet til Norge og var bl.a. klokker til Haus kirke ved Bergen.
Kjenner noen hans opphav?

En annen som var født Stege på Møen Danmark var Mathias Ibsen. Han var
styrmand. Han tok borgerskap til Bergen 23/11-1711. Han døde på hjemreise
fra Frankrike 1730, og er begravd ved Bergen i Norge.
Lurer og på hans opphav og om det er noen slektforbindelser mellom Mathias
og Jens Ibsen

Fra : Jan Kåre Larsen

Dato : 04-10-05 15:16

Se også debatt:
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=b
rukar&temanr=33032&sok=&startnr=&antall=&spraak=

Fra : Jan Kåre Larsen

Dato : 04-10-05 15:47

Ble visst litt feil 1.te Re. Kanskje gruppeansvarlig retter det opp.
Uærfaren

Fra : Olav Rye Hintze

Dato : 06-10-05 09:52

Hej Jan Kåre
Min familie stammer fra Stege så jeg har arbejdet en del med informationerne
fra Stege. Jeg havde nogle problemer med at finde "rødderne" så jeg
kontaktede Stege Lokalarkiv. Den service jeg fik fra Hans Ole Petersen var
helt overvældende. Jeg fik ikke alene besvaret mine spørgsmål, men jeg fik
så mange andre informationer fra laugsbøger og fra andre steder så det må
have dem mange timer, hvis ikke dage, at svare mig.

Jeg kan kun anbefale dig at kontakte lokalarkivet i Stege. Adressen er
Møns Museum og Lokalarkiv
Empiregården
Storegade 75
DK4780 Stege