Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Gave fra Mor / told og skat / det rene svi~
Fra : Lars von Dy

Dato : 01-10-05 13:28

Jeg ved ikke hvodan I har det med svindel men det er hvad
dette indlæg går ud på. Så er I advaret !

Min kære mor vil begave mig og min søster med et
pænt beløb ; 200.000 kr hver.

Min økonomi er pilrådden så pengene falder fint. Hér
kommer mit spørgsmål som er det rene svindel ;

Min søster er lovlydig og vil ikke høre tale om den slags,
men hvordan kan man evt. undgå at betale skat
af dette beløb ?

Pengene får lov at stå på min konto højst en time da
jeg skylder til højre og venstre.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-10-05 13:45

Lars von Dy wrote:

> Min søster er lovlydig og vil ikke høre tale om den slags,
> men hvordan kan man evt. undgå at betale skat
> af dette beløb ?

Det kan man ikke lovligt.
(Emnet er jævnligt nævnt i bla. brevkasser i aviser)

Kun en del, ca. 50.000 kan foræres væk som gave. (1 gang pr. år)

Kan hun ikke bare forære jer det over 4 år.?
Næste år starter om 3 mdr. Det er jo ikke længe til.!

Mvh. Jørgen

Fra : Mogens

Dato : 01-10-05 14:08

On Sat, 01 Oct 2005 14:44:43 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote:

>Det kan man ikke lovligt.

Jow jow...

>Kun en del, ca. 50.000 kan foræres væk som gave. (1 gang pr. år)

Jep - men loven kan nu bøjes, så man kan komme højere op:
www.forumadvokater.dk/Privat/gaverogfamilielaan/gaverogfamilielaen.htm

Mvh
Mogens

Fra : alexbo

Dato : 01-10-05 17:36

"Lars von Dy" skrev

> Min søster er lovlydig og vil ikke høre tale om den slags,
> men hvordan kan man evt. undgå at betale skat
> af dette beløb ?

Ved at dele det i flere stykker,
nu kender jeg ikke familieforholdene.
Men hvis din både mor og far forærede både dig og dit barn 50.000 kr. hver,
så er 200.000 kr. skattefrit hjemme.

En anden mulighed er at give det skattefri beløb 52.700 kr., og resten som
lån, som betales tilbage med nye skattefri gaver i de kommende år.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars von Dy

Dato : 02-10-05 02:04

Tak for svar. Jeg har lige fået en tanke : hvis min mor nu går
ned i banken og HÆVER 200.000,- kr i kontanter og langer
dem over til mig . Kan det lade sig gøre uden indblanding
fra nogen ?

Fra : Mogens

Dato : 02-10-05 07:23

On Sun, 2 Oct 2005 03:03:33 +0200, "Lars von Dy" <fromhell@ofir.dk>
wrote:

>Tak for svar. Jeg har lige fået en tanke : hvis min mor nu går
>ned i banken og HÆVER 200.000,- kr i kontanter og langer
>dem over til mig . Kan det lade sig gøre uden indblanding
>fra nogen ?

En vågen T&S medarbejder vil undre sig over, hvorfor du pludselig har
betalt din gæld - ligeledes vil man spørge din mor om, hvad pengene er
brugt til. Hvis de ser/bemærker transaktionen...

Mvh
Mogens

Fra : Jens G

Dato : 02-10-05 09:25

wrote:

>Tak for svar. Jeg har lige fået en tanke : hvis min mor nu går
>ned i banken og HÆVER 200.000,- kr i kontanter og langer
>dem over til mig . Kan det lade sig gøre uden indblanding
>fra nogen ?

Hvis det bliver opdaget, kommer du til at betale.

Hvorfor gør I ikke som beskrevet i linket der blev postet tidligere?
www.forumadvokater.dk/Privat/gaverogfamilielaan/gaverogfamilielaen.htm

Opret et rentefrit lån fra din mor til dig, med
tilbagebetalingsbetingelser der siger at du hvert år på en bestemt
dato skal betale 50.000 tilbage.

De 50.000 giver din mor så til dig, og du betaler dem straks tilbage
som afdrag.

Siden giver desværre ikke eksempler på ordlyden i gældsbrevet der skal
laves, samt om der skal oplyses noget til myndighederne om det.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : D.Hansen

Dato : 09-10-05 14:55

Hmmmm.

Lars pas på dette. Told & Skat vil undre sig over det høje privatforbrug hos
din mor (specielt hvis hun bor alene og er lidt oppe i årerne). I stedet
skal du lave det rentefri gældsbrev. HUSK nu at få det lavet inden
pengeoverførelsen, da det hele eller er spildt.

Det vil da være irriterende at skulle til at betale skat af noget som man
kunne have undgået.

Hilsen
D.Hansen

Fra : Søren G

Dato : 12-10-05 12:58

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
> Ved at dele det i flere stykker,
> nu kender jeg ikke familieforholdene.
> Men hvis din både mor og far forærede både dig og dit barn 50.000 kr.
hver,
> så er 200.000 kr. skattefrit hjemme.

Husk at man som forældre ikke har råderet over pengegaver givet til ens
børn, så han må ikke røre pengene som hans eventuelle barn får. Noget andet
var det hvis barnet havde tjent pengene...Så har man som forældre råderet
over dem.

> En anden mulighed er at give det skattefri beløb 52.700 kr., og resten som
> lån, som betales tilbage med nye skattefri gaver i de kommende år.

En bedre idé og meget brugt endda.

--
Søren