Ingen hjemmeside hvis man er tidligere Tis~
Fra : Michael

Dato : 01-10-05 11:09

Jeg havde ikke aktiveret min hjemmeside inden, Tiscali
blev opkøbt af tele2. Har man så ikke mulighed for en
hjemmeside i sit abonnement?
Mvh. Michael

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-05 12:58

Hej Michael, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg havde ikke aktiveret min hjemmeside inden, Tiscali
> blev opkøbt af tele2. Har man så ikke mulighed for en
> hjemmeside i sit abonnement?

Du burde da have, da produktet iflg. Tele2 nu blot hedder
Tele2 Highway.

Om det så fungerer i praksis, ved jeg ikke. Men har du prøvet, om
<https://secure.tele2.dk/selvprovisionering/> virker?

(Jeg ved ikke, hvad der er derinde, da jeg har World Onlines
almindelige ADSL, så at sige, hvorfor indgangen ikke er bygget
til mig).
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Michael

Dato : 01-10-05 14:19

Hej Rudi

Rudi Stegen wrote:

> Du burde da have, da produktet iflg. Tele2 nu blot hedder
> Tele2 Highway.
>
> Om det så fungerer i praksis, ved jeg ikke. Men har du prøvet, om
> <https://secure.tele2.dk/selvprovisionering/> virker?

Den side har jeg været inde på før, kan intet finde vedr.
egen hjemmeside
Mvh. Michael

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-05 17:08

> Den side har jeg været inde på før, kan intet finde vedr.
> egen hjemmeside

Næh, nu prøvede jeg lige at klikke omkring under deres "alm. ADSL",
hvor der faktisk er dukket en tilsvarende op. Jeg prøvede, og det
virkede. Men det er dæleme minimalt, hvad det kan anvendes til.

Det er udelukkende kundeoplysninger (navn, adresse, tlfnr.,
kontaktmailadresse) og så kodeordsskift, der er der.

Det er også en uløst gåde, hvordan man ændrer hastighed vha.
<http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl_opgraderingstilmelding_show>,
når man er separat kobber (jf. "ADSL-telefonnummer").

Peter har udtrykt det temmelig rammende i Tiscalis interne ADSL-gruppe,
<http://news.ter.dk/?article=%3Cdh7efd%2444p%241@news.klen.dk%3E&server=news.tiscali.dk>

Du skal nok have fat telefonen og Tele2's kundeservice eller
(måske bedre) support.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Michael

Dato : 01-10-05 17:45

Rudi Stegen wrote:

> Du skal nok have fat telefonen og Tele2's kundeservice eller
> (måske bedre) support.

Da jeg ringede til deres support i dag, fik jeg at
der var 20 min. vente tid, det gad jeg ikke vente på.
Hvis jeg ikke får løst mit problem vedr. min hjemmeside,
opsiger jeg mit abonnement. Gider ikke være til grin.

Mvh.
Michael

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-05 21:23

Hej Michael, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Da jeg ringede til deres support i dag, fik jeg at
> der var 20 min. vente tid, det gad jeg ikke vente på.

Lidt optimistisk kunne man antage, at weekenden typisk er de mest
pressede dage. Dels har folk det med at nusle mere med deres ting da
end til hverdag. Dels er der ret sikkert færre til at tage telefonerne,
da de skal flere penge for det.

> Hvis jeg ikke får løst mit problem vedr. min hjemmeside,
> opsiger jeg mit abonnement.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, det ikke bliver løst.
Det er jo klart en del af abonnementet og overdragelsesaftalerne (den
del af disse som brugerne er blevet informeret om).

Ganske som man med "alm. ADSL" selvfølgelig kan ændre hastigheder.
Spørgsmålet er blot lige hvordan, da deres elendige formularer ikke
passer til kunder med separat kobber.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : BrokenAngel

Dato : 03-10-05 20:05

Rudi Stegen skrev:

> [...]
>
> Du skal nok have fat telefonen og Tele2's kundeservice eller

Hastigheden skal ændres via deres kundeservice / support. (Har snakket
med dem på et tidligere tidspunkt)
Lad mig starte med at sige at jeg har kørt tele2 i snart 3 år, uden så
meget som det mindste problem.
Det undrer mig hvor lidt snor der bliver givet i denne group, lige
angående tele2 / tiscali. Noget af det første som slog mig, da jeg hørte
om købet var at nu skal de sørme bruge nogle penge og noget tid på nye
systemer. Hvis du undrer dig over hvorfor så kommer svaret her:
Jo når man har en virksomhed, som normalt registrere og håndterer
normale bit-stream-acccess kunder, altså kunder med adsl+bærelinie, og
herefter smider en ordenlig håndfuld rå-kobber løsninger oveni gryden,
ja så er det jo ikke noget systemerne lige fikser over en weekend. Det
svarer jo til at bede sin mekaniker, en fredag, om at om mandagen har
han da lige lavet et dynamisk forum system, på sin egen BSD server. Hvor
stor er sandsynligheden.... Det kræver sgu da tid at få rettet til, samt
at få uddannet sit personale, hvilket heller aldrig bliver nævnt
herinde.. Jeg har udemærket forståelse for dem, som føler sig syltet og
som aldrig kan komme igennem, og som syntes at det hele er noget lort.
Pisse synd, fandeme så... Men hvis man nu gav dem noget spillerum, og
nej det er ikke flere år, selvfølgelig skal tingene gå iorden, men helt
ærligt... Hvis det endelig er noget sindsygt fuck, jamen så skriv en
klage, er det også noget lort, så anker du klagen til telestyrelsen. Så
finder du jo ud af om det var berettiget eller ej.
Nå men nok om dette.
Det bringer mig dog tilbage til hovedmålet med denne post, når man
kommer ind på denne side
https://secure.tele2.dk/selvprovisionering/
mon ikke man så burde regne med at de stadig arbejder på denne.. ?? Den
er jo først blevet nødvendig i forbindelse med nye kunder, da gamle
kunder har de "gamle" formularer...
Men derudover skal jeg jo ikke kunne udtale mig om hvordan deres
prioriteter er. Så der var en der skrev om en flytning som ikke var
udført endnu, mon ikke dette har højere prioritet hos tele2, end
personlig hjemmeside har.. Men hvem ved hvis man tog sig tiden til det,
og snakkede pænt med dem, mon de så ikke ville være interesserede i at
finde en løsning.

Undskylder på forhånd hvis jeg har trådt på nogen eller deres stolthed.
Det skulle lige ud, og det er det jo så hermed kommet..
Jeg ønsker fortsat god aften og held og lykke til alle.