Gran canaria, er det kun for efterlønnere ~
Fra : Jakob

Dato : 30-09-05 22:03

Undskyld den provokerende overskrift men måske kan man få lidt
opmærksomhed på den konto :0)

Hvis det glipper med at finde billeter til thailand har vi overvejet en
tur til gran canaria for at få noget varme, komme ud og snorkle etc. Men
jeg aner intet om den ø og når jeg kigger på webbet synes jeg den ser
noget gold og kedelig ud er det rigtigt ??

Er der noget at se der ? Hvordan er der at snorkle ? og endelig kunne
jeg godt tænke mig at vide hvordan prisniveauet er for at gå ud og spise
etc. det er jo ikke helt ligegyldigt.

Selvom jeg er et ungt menneske er jeg ikke så ung at jeg gider "gang i
den grisefestområder" så er der nogen steder man skal holde sig fra mht
hoteller byer etc.

Håber nogen inkarnerede Gran canaria rotter kan hjælpe lidt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Anette

Dato : 06-10-05 23:29

Jakob wrote:
> [...]
> mht hoteller byer etc.
>
> Håber nogen inkarnerede Gran canaria rotter kan hjælpe lidt.

NAdre kan sikkert hjælpe mere, men lidt hjælp kan jeg måske give
Vi har holdt jul på Gran Canaria et par gange - hele familien,Os to 2
"gamle" og vores 3 voksne/halvvoksne døtre. ( 25, 23 og 15år da vi var
afsted sidst, forrige år)
1. gang i Playa Del ingles
Tøserne synes det var for fedt. Byen er en ren turistby, glimrende strande,
( koldt vand!!! - atlanterhav i december er ikke ret varmt, siger de
forvænte Middelhavsbadere Masser af shoppingcentre, hoteller, rigtig
gode restauranter og diskoteker - men ingen orignal spansk kultur, ingen
lokalkolorit som sådan ( f.eks er der ingen skoler i Playa del Ingles)
2. gang i Las Palmas.
Igen gode store shoppingcentre, gode strande, gode restauranter, koldt vand
men til tøsernes fortrydelse ingen diskoteker der appelerer til unge. Kun de
der meget pæne steder hvor damerne kommer i langt og herrerne i smoking
fredag og lørdag aften. Vi gamle nød lange gåture i den gamle bydel, meget
smukke gamle huse med pompøse juleudsmykninger, flotte eksotiske parker,
masser af "spansk" levevis - Pigerne synes klart at der var for kedeligt.

Begge steder lejede vi lejligheder - de var gode, gode senge, rent og pænt.
Glimrende service og venligt hjælpsomt personale. VI nåede kun til at snakke
om at leje bil, men den smule vi nåede at se fra bussen til lufthavnen, jo
det er absolut en klippeø, men der er en hel del flot natur at se på.

/Anette

Fra : Jakob

Dato : 07-10-05 13:52

In article <4345a548$0$38721$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, abc@def.es
says...

> om at leje bil, men den smule vi nåede at se fra bussen til lufthavnen, jo
> det er absolut en klippeø, men der er en hel del flot natur at se på.

OK tak for tippene :0), lidt en streg i regningen med vandtemperaturen
men det havde jeg faktisk tænkt på var en mulighed med den placering :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 07-10-05 15:45

Jakob wrote:

> [...]

> OK tak for tippene :0), lidt en streg i regningen med vandtemperaturen
> men det havde jeg faktisk tænkt på var en mulighed med den placering

Jeg har været på Gran Canaria 11 gange, de fleste gange i Las Palmas i
hoteller på promenaden.

I december-januar har jeg enten taget bussen eller lejet en bil og sat
retningen mod Maspalomas på sydspidsen. Der er omkring 55 km fra Las Palmas.

Den er 99% solsikker og luft- og vandtemperatur har altid været
vederkvægende, vandet 21-23 grader og luften 22-28 grader.

Den løsning har passet mig fint, man kan tage sol og få en dukkert på en
behagelig måde, lige som der er lidt landsby og boder som de lokale handler
i. Der er sjældent mange turister i Maspalomas, dog får man ikke stranden
for sig selv.

Her et link til blandt andet webcam, hvor man kan se, at solen skinner på
sydspidsen:

http://www.gran-canaria-info.com/general/weer.shtml

JAF

Fra : Jakob

Dato : 08-10-05 15:15

In article <43468a00$0$38692$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
freshair@mail.dk says...

> http://www.gran-canaria-info.com/general/weer.shtml
>
> JAF

Tak for informationerne, det kan være jeg vender tilbage med flere
spørgsmål :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : hedegaard

Dato : 31-10-05 19:14

Jakob skrev:
[...]

_____

Hej Jakob
Hvis I gerne vil snorkle og være sikre på lunere vandtemperaturer, skulle I
helt sikkert overveje det røde hav. Jeg tror ikke der findes bedre dykke /
snorkle sted med sommersol i vores vintermåneder hvis altså ikke lige man
tager turen helt til Thailand og lign steder. overalt finder man dykker og
snorkleture med båd, mange steder kan man faktisk gå ud fra stranden og
finde fine rev hvor man kan snorkle.

Egypten er et dejligt land at rejse i, har både været der som rygsækrejsende
og på charter - så længe man kan holde påtrængende gadesælgere ud så er der
helt fantastisk

Tina