Register igen igen
Fra : dpl

Dato : 30-09-05 13:30

Så lader det til, at registerproblemerne endelig er løst?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-09-05 13:54

Desværre nok ikke helt den eneste ændring i forhold til tidligere er at
Felis Danica, Dyrefondet og Dyrlægeforeningen nu samarbejder med Kattens
Værn. Der vil stadig være to registre og det er stadig ikke lovpligtigt at
mærke kattene. Det vil muligvis gøre det svært for I K at holde deres gratis
register kørende.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : dpl

Dato : 30-09-05 22:50

Argh... tænkte nok det var for godt til at være sandt.
Dorthe
http://www.vildkat.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-09-05 21:21

> Så lader det til, at registerproblemerne endelig er løst?
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/30/124714.htm

Som jeg ser det, nej, tværdigmod!
Som Marianne skriver, vil der stadigvæk være to registre, ét under KV (som
der er allerede, nu er dyrlægeforeningen mfl. blot officielt koblet på) som
koster pt. 100kr at blive optaget i, og ét under IK, som er gratis.

Der var på et tidspunkt aftale om samkørsel af de to registre, ikke
sammenlægning, men en fælles database, så man ved én søgning søgte i begge
registre, så kunne man selv vælge om man ville være tilmeldt under KV eller
IK.
IK havde udviklet systemet og alt var klart til ibrugtagning.

Desværre trak KV sig i sidste sekund, af ukendte årsager (ihvertfald
fortalte de det aldrig officielt) og kom så med det nuværende udspil om
samarbejde med Dyrlægeforeningen, men da der ingen krav er om registrering,
er alting uændret.

Jeg kan kun anbefale man tilmelder sin kat ét af de to registre - valget er
vel en temperamentssag, da dyrlæger og Falck alligevel søger i begge
registre.

KV har registret som en stor indtægtskilde, hvorimod IK har det som en
gratis service overfor kattene/katteejerne, og udelukkende kører via
frivillige donationer. Jeg tror ikke IK får problemer, hvorfor tror du det
Marianne? De mister jo ingen penge, da de ingen får på dén konto
alligevel....

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-09-05 22:42

Heidi skrev
<Jeg tror ikke IK får problemer, hvorfor tror du det
Marianne? De mister jo ingen penge, da de ingen får på dén konto
alligevel....>

Det er bare en tanke om at med de nye samarbejdspartnere vil det sikkert øge
tilmeldingen
til KV's register, dyrlæger der er medlem af foreningen vil nok promovere
"deres" register og det vil Dyrefondet og Felis Danica nok osse, og det er
jo ikke alle der er klar over at de kan vælge IK's gratis register istedet,
så jeg kunne da godt "frygte" IK's register vil "uddø" med tiden, hvis det
kræver for mange resourcer at holde det igang, i forhold til hvad der kommer
ind af nye katte.

Fra : Søren LH

Dato : 01-10-05 05:38

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis det kræver for mange resourcer at holde det igang, i forhold til hvad

Hvad er da fordelen ved at have to registre?

Mvh
Søren

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-10-05 06:30

Søren skrev
<Hvad er da fordelen ved at have to registre?>

Der er den fordel at man har muligheden for at vælge
IK's gratis register, ellers er der ikke nogen fordel ved to registre, måske
tværtimod.

Som forbruger er jeg ikke tilhænger af "monopoler" og jeg kan da frygte at
hvis der kommer en lovgivning om mærkning og der kun er et register som man
så er nødt til at bruge, at det vil blive brugt til at "skrue" prisen op.