god tomat sovs til pizza
Fra : Mus

Dato : 30-09-05 10:26

Hej jeg mangler en opskrift på en god tomatsovs til pizza. Afprøvet
selvfølgelig .

Nogen her der ligger inde med en?

LN

Fra : Klaus

Dato : 30-09-05 10:04

Mus wrote:
> Hej jeg mangler en opskrift på en god tomatsovs til pizza. Afprøvet
> selvfølgelig .
>
> Nogen her der ligger inde med en?
>
> LN

Jeg bruger normalt koncetret tomat tilsat olje, og en masse kryderrier.

Det giver en fast krem som smøres ud med en theske.

Igår fik jeg dog ikke lige købt noget så der brugte jeg Taco Sauce i
model stærk, hvor på jeg putte kylling i tern som var for steget i oven,
kogt skinke sat annanas. Det smagte super

Klaus

Taco sauce
<http://www.santamaria.dk/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p4c&c=4&s=2&id=77>

Fra : Christian Hansen

Dato : 30-09-05 10:46

Klaus wrote:

> Jeg bruger normalt koncetret tomat tilsat olje, og en masse kryderrier.

Den model bruger jeg også tit - også med hvidløg og chili.

Men jeg synes faktisk tit det godt kan blive for surt, så den anden dag
lavede jeg noget tomatsovs af tomater uden "kød" - bare med
stavblenderen - se det blev rigtigt godt.

Måske det spiller ind på smagen om man bruge friske tomater :)

Mvh Christian

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-09-05 16:18

Christian Hansen <chrsen@fundanemt.com> skrev:

> Måske det spiller ind på smagen om man bruge friske tomater :)

Hvis det er købte friske danske tomater, så er flåede tomater på dåse
klart at foretrække. De smager af meget mere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Louise Johnson

Dato : 30-09-05 12:53

Jeg plejer at bruge en dåse flåede tomater med timian og basilikum fra
Netto og en halv dåse koncenteret tomat pure. Det blender jeg med 1 ss.
timian og 1ss basilikum.

Det er billigt, og ret godt. =)

Louise

Fra : mcloud

Dato : 30-09-05 13:40

Hej
Prøv denne:
1 ds.hakkede flåede tomater uden noget
1 fed hvidløg -knust
3 spsk olivenolie
1 tsk. tørret oregano
½ tsk basilikum
Sal og friskkværnet peber

Bland det hele sammen og smør det ud over pizzadejen,
løg ,skinke eller råt oksekød på i små klumper,champignon,bacon
,gorgonzola
i små klumper eller hvad du selv kan lide.drys med en anelse oregano.
Ost hen over og 20-25 minutter på 180-200 grader

Mums
mvh mcloud

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 30-09-05 17:10

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg mangler en opskrift på en god tomatsovs til pizza. Afprøvet
> selvfølgelig .
>
> Nogen her der ligger inde med en?
>
> LN

Hejsa
Jeg plejer at købe det i fakta... Den hedder bare pizzasovs og den smager
forrygende...Det er på glas...

Mvh Heidi

Fra : Mus

Dato : 30-09-05 18:57

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Hejsa
> Jeg plejer at købe det i fakta... Den hedder bare pizzasovs og den smager

Tror det er den jeg lige har prøvet. Syntes den var for sød. Desværre

LN

Fra : MM

Dato : 30-09-05 18:35

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message
> Hej jeg mangler en opskrift på en god tomatsovs til pizza. Afprøvet
> selvfølgelig .
>
> Nogen her der ligger inde med en?
>
> LN

Jeg må indrømme, at jeg bruger en færdig-lavet, som er ganske god. Jeg kan
ikke huske, hvad den hedder, men den kan købes i bl.a. Netto (og andre Dansk
Supermarked Butikker) i sådan en grøn karton. Jeg synes ikke den virker
særlig sød.
Og så tilsætter jeg selv en ordentlig omgang hvidløg.

Fra : Bagdad Bob

Dato : 30-09-05 19:50

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg mangler en opskrift på en god tomatsovs til pizza. Afprøvet
> [...]
Ajvar spiller fint som plasma til pizza.

Fra : Nette

Dato : 30-09-05 20:13

"Mus" skrev

> Hej jeg mangler en opskrift på en god tomatsovs til pizza. Afprøvet
> selvfølgelig .
>
> Nogen her der ligger inde med en?

Jeg plejer at blende en ds. flåede tomater med frisk timiam, hvidløg og
basilikum, 1 tsk salt og 1 spsk olie.
Så har jeg til to ovnplader pizza.

Nette

Fra : Helle Petersen

Dato : 01-10-05 09:40

Hej

Her er min opskrift som bliver fremstillet ca. en gang om ugen og der er til
en bageplade stor pizza plus til studenterpasta bagefter.:
1 dåse flåede tomater (dræn så meget af væsken fra som du kan)
1 sjat olie
1 sjat citronsaft (eller lime)
1 nip sukker
1 spiseske fuld tørret oregano (også gerne frisk det er bare sjældent at jeg
har det)
1 spiseske fuld tørret basilikum (ditto)
evt. lidt hvidløg (jeg synes tit det bliver for brændt i smagen inden
pizzaen er bagt førdig)

Alt ryger op i blenderen og står og køre indtil dejen er rørt/ æltet sammen

Og resten kan holde sig i køleskabet i hvertfald en uge, men det er dog
sjældent at det kommer til at stå så længe da det oftest bliver brugt til en
hurtig gang pasta og sovs (med eller uden kød) og så med godt med ost til
(ummm!)

Velbekommen
Helle

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 01-10-05 23:36

Mus <Bastian@sol.dk> skrev i

> Hej jeg mangler en opskrift på en god tomatsovs til pizza. Afprøvet
> selvfølgelig .
>
> Nogen her der ligger inde med en?

Jeg blander normalt tomat (frisk, pure eller på dåse) i forskellige
forhold og med forskellige lækre ingredienser, som flere andre allerede
har nævnt.
Dog har jeg i sommer lært noget nyt: bland din tomatsovs og kom så lidt
græsk yoghurt eller lignende surmælksprodukt i tomatsovsen. Uha, hvor
bliver den lækker!

--
Venlig hilsen
Ida M. Kiefer

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 02-10-05 21:37

Der er mange gode forslag i jeres indlæg - flere af dem skal
afprøvees. Jeg bruger normalt bare en dåse flåede, hvor jeg
tilsætter hvidløg, boullion ell. hvidvin, oregano og basilikum.

Jeg bemærker så også, at de af jer, der bruger flåede tomater,
foretrækker selv at krydre "naturel"-tomater i stedet for at købe
dem med alt muligt stads i (oregano, hvidløg, basilikum,
hvidløg/oregano, chilli osv.).

Hvem køber egentlig de der åndssvage krydrede flåede tomater????

Vh. JIB

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 10-10-05 08:37

Hos os finder vi altid hvad der er i skabet og på krydderi hylden, men
lægger altid ud med en dåse flåede tomater og en halv dåse tomat
koncentrat, op i en skål og ned med stavblenderen, så ryger der ellers
hvad der kan findes derned i, hvidløg, oragano, basilikum, champignon
saucen fra gårdsdagen osv, plejer at komme af med de fleste rester fra
de forgående dage på denne måde... og madamen har endnu ikke klaget,
eller skulle da så være over den en gang i mellem bliver lidt for stærk ;)

Samme fremgangs måde til pastasaucen, der plejer jeg bare at søde den
lidt mere og smide en gang hakket oksekød i (self ristet af på en pande
først) og søde den en smule mere.