Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
personfradrag
Fra : Nikolaj

Dato : 30-09-05 09:29

Hej Gruppe,

Jeg har et spørgsmål angående personfradraget. Er det ikke fast ?
Altså f.eks. de 37.600,- i 2005 ?

Grunden til at jeg spørger er at min kæreste er startet på en
uddannelse, og dermed er gået fra en lønindkomst til SU. Hun har
fjernet sit fradrag fra sin tidligere fagforening/A-kasse. Og nu ligger
hendes fradrag på ca. 2400,- pr md, hvor det før lå på over 4000
kr.

Hvad jeg sådan lige hurtigt kan komme frem til så er personfradraget
alene ca. 3000 kr. pr md.

Er der noget jeg har misforstået, eller er der noget der er gået galt
et eller andet sted ?

MVH

Nikolaj Olsen

Fra : Poul Christensen

Dato : 30-09-05 20:01

"Nikolaj" <nko@galnet.dk> wrote in news:1128068923.810180.145800
@f14g2000cwb.googlegroups.com:

> [...]
> alene ca. 3000 kr. pr md.
>
> Er der noget jeg har misforstået, eller er der noget der er gået galt

Der er flere mulige forklaringer. Den mest nærliggende er, at det
indregnet restskat fra 2003, der nedsætter skattekortfradraget

mvh
Poul Christensen