Problemer med at optage fra LP til PC
Fra : Jakob

Dato : 29-09-05 11:02

Hej med jer!

Jeg forsøger lige med mit lille problem her:

Jeg har prøvet at optage nogle LP'er på min HDD for så at brænde dem på CD
senere, og det virker osse helt fint - næsten.
Jeg har lagt en lille mp3-fil i dk.binaer med samme emne, hvor i måske kan
høre hvad der går galt.
Når jeg afspiller lydfilen bliver den pludselig langsommere end originalen,
og det er ved optagelsen den er gået galt, for det er samme sted hver gang.
Jeg har forsøgt med to forskellige optageprogrammer (audacity og
mp3DirectCut) men med samme resultat.
Så jeg tænkte om det var noget hardwaremæssigt? Lydkortet eller driveren
dertil?
Jeg har kun onboardlyd, så måske ligger problemet dér, men maskinen skulle
have power nok til at følge med (Dell med XP, 2,8 GHz, 512 MB).

Kan der være andet galt, skal jeg nærmere over i software-gruppen?

Har i en idé til hvor jeg skal lede efter fejlen?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 12:26

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer!
>
> Jeg forsøger lige med mit lille problem her:

Klippe-klippe...

> Har i en idé til hvor jeg skal lede efter fejlen?
>
> --
> Hilsen Jakob

Jeg kunne ha' svoret på, at det er pladespilleren der har en "halvslap"
drivrem, men går ud fra at du lytter mens du indspiller ?

mvh
Ebbe

Fra : Jakob

Dato : 29-09-05 13:13

> Jeg kunne ha' svoret på, at det er pladespilleren der har en "halvslap"
> drivrem, men går ud fra at du lytter mens du indspiller ?

Jep, det er ikke den. Hvis det bare var så enkelt... Bortset fra det har den
direct drive (eller hvad det nu hedder)

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 13:39

> Jep, det er ikke den. Hvis det bare var så enkelt... Bortset fra det har
> [...]
Det lyder godt nok underligt..... Jeg kender kun Cool Edit, og den laver
ikke den slags pudsigheder. Jeg tror ikke på at det er det int. lydkort, du
kan få en bedre optagekvalitet til senere forarbejdning med et bedre
lydkort, men det er jo ikke meget hjælp

Kører du andre programmer i baggrunden mens du optager ?

mvh
Ebbe

Fra : Jakob

Dato : 29-09-05 14:06

> Kører du andre programmer i baggrunden mens du optager ?

Nej, og det mest irriterende er, at den altså ikke gør det hver gang.
Jeg synes det er underligt...

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 15:03

> Nej, og det mest irriterende er, at den altså ikke gør det hver gang.
> Jeg synes det er underligt...

Ja, og p****irriterende sådan noget. Jeg skal desværre afsted på job nu, men
har du lyst til at prøve med Cool Edit, så mail mig lige, måske kan jeg gi'
et hint

mvh
Ebbe

Fra : Rado

Dato : 29-09-05 14:56

On Thu, 29 Sep 2005 12:01:40 +0200, "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk>
wrote:

> [...]
>senere, og det virker osse helt fint - næsten.
>Jeg har lagt en lille mp3-fil i dk.binaer med samme emne, hvor i måske kan

Jrg mindes at have hørt om noget lignende for nogen tid siden i en af
nyhedsgrupperne - noget med en der optog noget guitarspil og så var
tonen generelt faldet en halv tone eller noget i den stil, ved
afspilning.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Rado

Dato : 29-09-05 15:11

On Thu, 29 Sep 2005 15:55:33 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>nyhedsgrupperne - noget med en der optog noget guitarspil og så var
>tonen generelt faldet en halv tone eller noget i den stil, ved

Fandt lige tråden, det er faktisk her i gruppen 18-7-2005 - subject
"Hastigheder på lydafspillere". Om du så kan bruge det til noget ved
jeg ikke.

Fra : Leif Sørensen

Dato : 29-09-05 18:31

wrote:

> [...]
>og det er ved optagelsen den er gået galt, for det er samme sted hver gang.
>Jeg har forsøgt med to forskellige optageprogrammer (audacity og

Hvis du har en screen saver aktiv, så slå den fra!!
Virus scannere kan også give problemer.

Leif