Hauppauge pvr 350 - problem med "hak" i bi~
Fra : pacmanlite@hotmail.c~

Dato : 29-09-05 08:10

Hej Folkens

Efter at have fået mit Hauppauge pvr 350 tv-kort i slutningen af
sidste uge har jeg brugt oceaner af tid på at få det til at spille
max.

Problemet er - uanset uhjælpelige forsøg - at billedet "hakker" hver
3-5 sekundt. Billedkvaliteten er faktisk ganske pæn og lyden også ok
- altså når hakkene ikke er der.

Problemet er ens uanset forskellige forsøg med SageTv, BeyondTV, WinTV
osv osv. Har søgt Google efter løsninger, men ingen har virket.

Har opdateret drivere - både fra Haupauges hjemmeside samt fra den
medfølgende CD. Tv-signalet er fra almindelig kabeltv, så det burde
ikke være problemet.

Nogle rigtigt gode forslag til løsning af dette problem?

Fra : anders majland

Dato : 29-09-05 08:58

> [...]
>
> Problemet er ens uanset forskellige forsøg med SageTv, BeyondTV, WinTV
> osv osv. Har søgt Google efter løsninger, men ingen har virket.

Hvor kraftig er din pc processor/grafikkort ? Min 1ghz epia er nok tæt på
abs minimum i praksis
Hvilket OS kører du med - og er det en rimelig frisk installation ?
Har du hibernate enablet ? Jeg har hørt at det kan give hak som det du
oplever.
Og start så med "kun" at køre med hauppauges wintv.

/A

Fra : Edmund

Dato : 30-09-05 18:35

pacmanlite@hotmail.com wrote:

> Problemet er - uanset uhjælpelige forsøg - at billedet "hakker" hver

> Nogle rigtigt gode forslag til løsning af dette problem?

Deaktiver tv-ud i WinTV2000
Vælg menuknappen til venstre / video out / fjern hak i "on"

--
Mvh Edmund

Fra : pacmanlite@hotmail.c~

Dato : 04-10-05 18:12

> [...]
> oplever.
> Og start så med "kun" at køre med hauppauges wintv.

Hey

Jeg kører med win xp, amd 64 bit 3500+ processor (2.2 ghz) og 768 mb.
ram.
Jeg har ikke hibernate tilkoblet. Det er måske noget tid siden,
computeren er blevet formateret og OS geninstalleret, men vil helst
undgå dette... hehe

Jeg har prøvet at køre Wintv og markeret kortet til ikke at sende
tv-out. Det kører noget bedre, må jeg sige, men stadig ikke uden
hakken i billedet.

Nogle mener måske det kan skyldes problemer med diverse codecs?!?!

Fra : anders majland

Dato : 05-10-05 08:49

> Jeg har prøvet at køre Wintv og markeret kortet til ikke at sende
> tv-out. Det kører noget bedre, må jeg sige, men stadig ikke uden
> hakken i billedet.

Hvis du geninstallerer wintv pakken (husk at bruge hauppauges eget program
til at slette alt først) bør wintv kører med egne drivere (indtil du igen
roder med codecs