Billigt men sløvt 1GB SD card fra ALDI
Fra : wizzy

Dato : 28-09-05 21:56

Købte 1GB SD kort i ALDI til 449 kr, umiddelbart billigt.
Fabrikatet er MicroMemory og hastigheden opgives til High Speed 60x,
hvilket skulle svare til en hastighed ca. 9 MB/sek.

Jeg har efterfølgende testet ALDI-kortets læse- og skrivehastighed ved
at overføre 50 fotos på ialt 50MB mellem SD-kort og harddisk.

Resultat for MicroMemory 1GB High Speed (60x):
Skrivehastigheden blev målt til 0,78 MB/s (5,2x), temmeligt sløvt!!
Læsehastigheden blev målt til 4,7 MB/s (31x), hvilket er OK.

Jeg har sammenlignet med et Kingston 512 KB Elite Pro, som gav
følgende resultat: Skrive- og læsehastigheden næsten ens og målt til
ca. 5 MB/s (33x), hvilket er OK.

Men jeg er bestemt ikke tilfreds med ALDI-kortets skrivehastighed, som
er næsten 6 gange langsommere end Kingston Elite Pro

Målingerne er selvfølgeligt relative, da der ikke er korrigeret for
kortlæser/harddisk hastighed, - men alligevel.

Har andre konstateret noget tilsvarende???

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 29-09-05 06:29

Men det var billiiiiiiiiiiiigt,
man får ikke en Mercedes til Lada pris

Du kan sikkert få pengene tilbage, og så købe et hurtigt kort

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-09-05 07:56

<complexFJERNES@pc.dk> skrev:
> Men det var billiiiiiiiiiiiigt,
> man får ikke en Mercedes til Lada pris

Det er ikke specielt billigt. Man kan få et 1 GB Kingston til 419.-

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350896

Mvh.

Karsten

Fra : wizzy

Dato : 29-09-05 15:30

Ja, udmærket Karsten, men til de 419 bliver til 457 kr. med fragt, så
det bliver det ikke billigere af. Og hastighed på det kort er standard
5MB/1,5MB/s, sandsynligvis det samme som Aldi-kortet. Aldi lover High
Speed, men er faktisk standard speed, 9MB/s kommer det aldrig op på.

Skal man op i noget hurtigere i Kingston, så bliver det nok i deres SD
Ultimate svarende til 133x, og det er sikkert en anden pris.

Hilsen Wizzy

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-09-05 16:25

"wizzy" <wizzy@tele2adsl.dk> skrev bl.a:

> Ja, udmærket Karsten, men til de 419 bliver til 457 kr. med fragt, så
> det bliver det ikke billigere af.

Det er jeg klar over. Men mit budsbab var at Aldis tilbud ikke er specielt
billigt. Og ved at købe et Kinston kort, får man et kendt mærkevareprodukt,
i stedet for Aldis mumbojumbo mærke

Mvh.

Karsten

Fra : Esben

Dato : 28-11-05 19:35

"Karsten Jensen" <okokokokokok@dk.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg klar over. Men mit budsbab var at Aldis tilbud ikke er specielt
> billigt. Og ved at købe et Kinston kort, får man et kendt
> mærkevareprodukt, i stedet for Aldis mumbojumbo mærke

MicroMemory plejer nu ikke at være dårligt (og har i øvrigt intet med Aldi
at gøre). Kingston har også deres problemer - bl.a. har der være mange
defekte 2GB SD-kort på det seneste, ligesom enkelte distributører i en
periode helt har frarådet Kingston RAM til Canon kameraer.

--
Esben

Fra : Peter T.

Dato : 29-09-05 07:43

wizzy ristede følgende runer:

> Resultat for MicroMemory 1GB High Speed (60x):
> Skrivehastigheden blev målt til 0,78 MB/s (5,2x), temmeligt sløvt!!
> Læsehastigheden blev målt til 4,7 MB/s (31x), hvilket er OK.

Svjh stod der "overførselshastighed 9 megaBIT i sekundet" i Aldis reklame,
for deres SD kort, som de forresten anpriste for at være et "superhurtigt
SD kort". Og det var ordet megaBIT (og ikke megaBYTE), som holdte mig fra
at købe det. Så din skrivehastighed passer meget fint med Aldis specs i
reklamen.

--
Peter T.
Hvad skal jeg skrive i min signatur? Jeg kan smide et fancy ordsprog i

Fra : wizzy

Dato : 29-09-05 15:41

Jeg vil tro, at "overførselshastighed 9 megaBIT i sekundet" er en
skrivefejl, ikke svindel. Men MicroMemory kortet er slet ikke så
hurtigt, højest 5MB/s læse og 1,5MB/s skrive hvilket svarer til
standard speed (30x/10x). I kortets typebetegnelse stå faktisk 60x,
men det kan det ikke leve op til.
Men af skuffelse har jeg leveret tilbage, forretningen var ikke
begejstret, men det gik.
Så nu vil jeg vente på et hurtigt 1GB SD kort, helst op til 120 -
133x, men prisen skulle gerne ned på 450 -500 kr.

Hilsen Wizzy

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 30-10-05 07:47

wizzy wrote:
> Købte 1GB SD kort i ALDI til 449 kr, umiddelbart billigt.
> Fabrikatet er MicroMemory og hastigheden opgives til High Speed 60x,
> hvilket skulle svare til en hastighed ca. 9 MB/sek.

Har netop modtaget brev fra en ven med følgende tekst: "Jeg har desuden købt
en 1GB USB-nøgle i Aldi. Det er sgu smart.
Jeg vil lige nu bruge den til at hente dokumenter etc. fra min gamle pc til
den nye. Problemet er bare, at jeg skal installere en driver (pga. W98) -
men maskinen kan ikke "finde" cd-rommen, når jeg putter den i drevet. Der
sker i hvert fald ikke en skid. Den er kun halvt så stor som en alm. cd -
det er måske derfor."

Hvor finder han en win98-driver til sticken?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk