Klumpende kattegrus
Fra : Søren LH

Dato : 28-09-05 20:29

Det lader til at der er bred enighed om at klumpende kattegrus er bedst. Men
hvorfor? Jeg synes umiddelbart det ikke klumpende er meget lækkert med sine
ensartede store perler.

Mvh
Søren

Fra : Line

Dato : 28-09-05 20:49

Søren LH wrote:
> [...]
> hvorfor? Jeg synes umiddelbart det ikke klumpende er meget lækkert med sine

Store perler? Vores kattegrus ligner strandsand, og så dufter det af
babypudder.
Det hedder: Extreme Classic. Vi har tidligere brugt: Vitakraft Compact
Ultra, men jeg synes at det hurtigt kom til at lugte dårligt.

Jeg synes at det er praktisk at bruge klumpende kattegrus, for så kan
jeg skovle klumperne op, og så er der ikke så meget affald at skulle ned
med i skraldespanden.

Jeg er måske lidt fjollet, men jeg bruger de der billige affaldsposer,
og så går jeg bare ned med den lille pose der hver aften, lige efter at
jeg har fjernet "knoldene" ;)

Jeg ved at der står at man bare skal putte dem i affaldsspanden, men jeg
synes at der så kommer til at lugte af katte-prut i køkkenet.

Mvh
Line

Fra : Denise

Dato : 28-09-05 21:02

Line wrote:
> [...]
>
> Jeg ved at der står at man bare skal putte dem i affaldsspanden, men
> jeg synes at der så kommer til at lugte af katte-prut i køkkenet.

Kan kun tilslutte mig, Extreme Classis (fint strandsand) og billige
affaldsposer der fyldes, slås knude på og i skraldespanden 1 gang om dagen
ca.

--
Hilsen Denise

Fra : Carina Kristensen

Dato : 28-09-05 20:59

hehe.. det samme gør jeg.. bruger en af de helt billige skraldeposer..
binder knude og ud i skakten..

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 28-09-05 21:18

<klip> Det lader til at der er bred enighed om at klumpende kattegrus er
bedst. Men
> hvorfor? </klip>

Øhh...jeg - og mine katte, kan ikke fordrage grus og slet ikke klumpende
ting, vi bruger Catty Kattestrøelse (træpiller) fra Coop/Brugsen eller
anden strøelse f.eks. fra Bazig.
Jeg ved nogen køber træpiller til deres fyr, som de så også bruger i
kattebakken, det er langt billigere, hvis man lige har plads til store
mængder.
Når der er gevinst på de dyre rækker, tager man blot en lille skovl med små
huller i og sier træpillerne fra, så kan man smide pøllen direkte i
toilettet.
Skulle der komme lidt træpiller med i toilettet, opløses de hurtigt og
bliver til en slags savsmuld der ingen skade gør/har gjort i afløbet.
Urin bliver opsuget i træpillerne og lugter ikke før sugeevnen er opbrugt.
Når pillerne er opløst, er det tid af skifte indholdet i bakken, og man kan
så grave det ned i haven, hvis man vil/kan - det er jo kompost-savsmuld
*smil*

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : myggen

Dato : 28-09-05 22:03

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvorfor? Jeg synes umiddelbart det ikke klumpende er meget lækkert med

vi bruger ever clean..
Det fås i flere forskellige varianter, og er rigtig godt. Det lugter ikke -
ikke grimt i hvert fald - og støver ikke. Det klumper, hvilket jeg
personligt finder det bedste uden tvivl, da det gør rengøring langt lettere.
Det absorbere både fugt og lugt og så er det rigtig god kvalitet.

http://www.everclean.com/

det kan kun anbefales!!!

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 28-09-05 22:43

> [...]
Men
> hvorfor? Jeg synes umiddelbart det ikke klumpende er meget lækkert med sine

Hej Søren

Vi bruger klumpende grus, da jeg personligt synes det er det mest
"hygiejniske", da man jo fjerner (stortset alt) "gris" fra kattebakken
og dermed behøver katten ikke at trampe rundt i sine egne
efterladenskaber...

Jeg har haft både ikke-klumpende og træpiller i kattebakken førhen.
Det ikke klumpende grus synes jeg ikke tager lugten, det er for dyrt når
det hele skal skiftes hvergang - og det skal skiftes TIT for ikke at
være ulækket og uhygiejnisk (efter min mening).
Træpillerne kunne jeg faktisk godt lide - men skiftede det meget tit og
derfor blev det ret dyrt at bruge. Desuden var det ikke godt da jeg fik
langhårskat - det hænger simpelthen i pelsen og slæbes rundt i hele huset.
(Dette er MINE erfaringer og meninger - der findes garanteret mange
andre meninger og erfaringer:) )

Vi tømmer bakker (fjerner klumper) MINDST 2 gange om dagen - og smider
det også i den store affalsspand som de andre skriver - synes også, at
der kommer til at lugte i køkkenet når affaldet bliver smidt i den
indendørs skraldespand.

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 29-09-05 05:00

Vi brugte tidligere ever clean og var meget tilfreds med det, dog var
det lidt træls at klumperne nogen gange gik fra hinanden. Efter at ha
læst så meget om ekstreme classics herinde ville vi så prøve dette.. Det
eneste jeg er lidt utilfres over er at det støver helt pænt når man
hælder det op og at posen er lidt uhandy.. Men ellers er det noget af
det bedste.. Klumperne er faste, de går ikke i stykker så nu kan nøjes
med en grov skovl til at fjerne klumperne med. Vi bruger også bare de
billige poser, 3 for en eller anden pris. Vi tømmer skraldespand hver
dag så den kommer bare ude i den men posen bliver som regel også pakket
dobbelt ind.
Jeg kunne aldrig drømme om ikke at bruge klumpende grus, at skulle
skifte alt gruset så tit ville jeg umiddelbart tro gjorde gruset dyre i
længden end når man kan få en pose ekstreme classics til at holde næsten
en hel måned.
Ja det var bare lige min mening om emnet.

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : myggen

Dato : 29-09-05 11:45

"Mia Warming og David Hansen" <mtune79KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:433b66bd77d68@nerdgirl.dk...
> [...]
> en hel måned.
> Ja det var bare lige min mening om emnet.

vi har aldrig oplevet at klumperne går fra hinanden, men der er jo så også
flere forskellige slags af ever clean, så det kan være det er det der er
årsagen