Kattegrus / Killinge Foder (bedste/billig~
Fra : audi_quattro

Dato : 28-09-05 09:26

Zooplus.de var perfekt til kradsetræ billige og stort udvalg,, nogle forslag
til hvor man bedst/billigst køber stort ind af foder/kattegrus hvor de har
noget god kvalitet men også til de rigtige priser... har snart været mange
steder, og der er jo KÆMPE prisforskel!! Vel at mærke på samme TYPE/MÆRKE
foder! Lige nu får den "Royal Canin 34 kitten" og "NRC 2002 kitten",
kattegrus er på experimental basis endnu,, bruger BioKat lige pt., men har
også silica grus (de hvide kugler).. Molergrus lader til at være billigst,
kun ca. 10kr for 8liter, så det skal nok også prøves (den skal jo kun
besørge i det, så så længe man skifter jævnligt er det vel ik noget prob.?)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 28-09-05 09:38

"audi_quattro" <audi_quattro@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun ca. 10kr for 8liter, så det skal nok også prøves (den skal jo kun
> besørge i det, så så længe man skifter jævnligt er det vel ik noget

Hej

Vi køber også kattegrus og foder fra zooplus. Jeg tror at kattegrus er
spørgsmål om temperament. Det er meget enkelt her. Hvis vi skulle blive så
kreative at bruge andet end Extreme Classic, ja så tisser vores ene kat i
vores seng. Vi er dog oogså meget glade for det. Det klumper ekstremt godt
og er drøjt i brug. I øvrigt skal man aldrig skifte det hele, kun fylde
efter. Så det er slet ikke så dyrt alligevel.

Mvh kari

Fra : Ida

Dato : 28-09-05 12:32

> [...]
> skal jo kun besørge i det, så så længe man skifter jævnligt er det vel ik

Hejsa

Som kattegrus bruger jeg sammenpresset savsmuld - det sælges blandt andet
under navne som ''Natur Strøelse'' til en 30-40 kr for 8 liter, men jeg
køber i stedet brændselspiller hos en grovvarebutik og får 16 kilo for 28
kr.

Det er bestemt ikke det samme som fx. Extreme Classic og andet klumpende
kvalitetsgrus, men som alternativ til fx. BioKat og det billige fra Brugsen,
så er det langt bedre.
Det skal skiftes lige så ofte som BioKat osv. men til gengæld holder det
meget bedre på lugt og fugt og så støver ikke.

Både mine katte og jeg selv er yderst tilfreds med den her løsning - det
skal dog tilføjes, at kattene slæber savsmuld rundt i huset, men om det er
kattegrus eller savsmuld er for mig det samme

Jeg bruger stadig almindeligt grus til mine små killinger, da
brændselspillerne er lige store nok for dem efter min smag.

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk