Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Boligkassekredit eller hvad?
Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 27-09-05 21:41

Hej NG.

Ja, spørgsmålet er i al sin "enkelthed": Er en boligkassekredit fra banken
noget at satse på, eller er det kun en god forretning for banken?

Nu er der jo sandsynligvis ikke noget entydigt svar på dette spørgsmål, så
jeg kunne godt bruge lidt hjælp her. Min plan er at jeg skal låne 200.000
kr. som primært skal bruges til renovering af bad+køkken og derudover til
forskelligt andet.

Lidt info:
Min indkomst i øjeblikket er ret god, også fordi mine udgifter ikke er
særligt store. Det betyder jo selvfølgelig at jeg ret hurtigt vil kunne
afdrage på min gæld. På den anden side kunne man jo heller ikke udelukke
muligheden for eksempelvis at blive studerende igen, hvor det så vil være
praktisk at kunne skære ens udgifter ned ved f.eks. at standse afdragene på
ens gæld samt evt. at have en kassekredit til rådighed.

Jeg overvejer i øjeblikket en af to muligheder: Enten at få sådan en
boligkassekredit hvor man jo også har mulighed for afdragsfrihed, eller at
tage et realkreditlån med mulighed for afdragsfrihed og så spare ekstra op
ved siden af, f.eks. på en konto i Skandiabanken til 1,65%. Nogen her der
har et bud på hvilken løsning der kunne være mest fordelagtig? Eller
afhænger det helt og holdent af hvordan fremtiden skal forme sig?

Jeg har fået et tilbud på en boligkassekredit til 3,95% (ÅOP efter skat
2,87%). Men det forekommer mig lidt smådyrt, så hvis nogen kender til
billigere alternativer kan det jo muligvis være værd at kigge på. Det er
måske værd at bemærke, at jeg i forvejen har et realkreditlån på 335.000 kr.
og ellers ingen gæld i øvrigt. Det betyder jo naturligvis også at
belåningsgraden vil være ret lav (jeg regner med en grad på omkring 40-45%),
hvilket måske også kan spille ind?

Håber nogen kan komme med lidt hints og tips når det gælder disciplinen "at
optage lån", det er jo en ren jungle derude, med alle de mange
valgmuligheder

Mvh. Ole.
*filter i email adressen*

Fra : Anita

Dato : 27-09-05 22:59

Ole Brink Sørensen <radarSPAM@FILTERmail-online.dk> skrev:
> Jeg har fået et tilbud på en boligkassekredit til 3,95% (ÅOP efter
> skat 2,87%).

Det lyder nu ikke dyrt i mine ører.

Den eneste måde du får det billigere er nok i kreditforeningen. Men så er
der jo en masse stiftelsesomkostninger, kurstab osv.

Jeg ville tage bolig-kreditten.

Venligst Anita