Keyboards
Fra : JA

Dato : 27-09-05 19:33

Er der nogen her i gr. der vil fortælle om deres erfaringer med Logitech
DiNovo tastatur..?? Jeg overvejer kraftigt især pga. designet , men er lidt
i tvivl om kavliteten af dette Tastatur og software.
Er det vær at investerer i?? det er trods alt lidt dyrt!!

Mvh
Jens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-09-05 20:01

JA skrev:

> Er det vær at investerer i?? det er trods alt lidt dyrt!!

Efter min mening nej. Gå hellere efter diNovo Desktop for Notebooks.
Det er i samme kvalitet, men meget billigere. Det eneste det ikke har
er Bluetooth, men det virker efter min mening heller ikke for godt på
den dyre udgave af diNovo.

PS. Jeg har både den dyre udgave af diNovo og diNovo Desktop for
Notebooks, og jeg foretrækker langt den sidste. Den dyre udgave, har
jeg forlængst fortrudt købet af.

Regner med at kunne beholde diNovo Desktop for Notebooks indtil dette
kommer på markedet: <http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/> ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 27-09-05 22:37

Thomas G. Madsen ristede følgende runer:

> Regner med at kunne beholde diNovo Desktop for Notebooks indtil dette
> kommer på markedet: <http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/> ;)

WOW!!

--
Peter T.

Fra : Brizz

Dato : 27-09-05 23:39

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> Det er i samme kvalitet, men meget billigere. Det eneste det ikke har
> er Bluetooth, men det virker efter min mening heller ikke for godt på

Har samme erfaring med Desktop for notebooks. Virkelig lækkert tastetur
og næsten lydløst når man taster. Har aldrig fortrudt at jeg købte det.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 28-09-05 07:42

> JA skrev:

> Regner med at kunne beholde diNovo Desktop for Notebooks indtil dette
> [...]

Kommer desværre nok ikke med dansk layout

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-05 08:02

hEJ,

On Wed, 28 Sep 2005 08:42:13 +0200, "Brian S. Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Kommer desværre nok ikke med dansk layout

Ahhh.. Mon ikke

"Every key of the Optimus keyboard is a stand-alone display showing
exactly what it is controlling at this very moment. "

Det er jo et spørgsmål om software

** Lars

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 28-09-05 08:10

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Every key of the Optimus keyboard is a stand-alone display showing
> exactly what it is controlling at this very moment. "

Nu er 8:42 altså tidligt for mig, så jeg beklager

Vi skal adskillige timer længere op på dagen før i kan vente
noget seriøst fra mig

Men OK - MEGET smart tastatur....eneste jeg kunne savne ville være
et display som på Logitech'en som viser titlen på musiknummer

Mvh.
Briaan S Jensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-05 08:45

Halløj,

On Wed, 28 Sep 2005 09:09:47 +0200, "Brian S. Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Nu er 8:42 altså tidligt for mig, så jeg beklager

Hehe.. Alt i orden

>Men OK - MEGET smart tastatur....eneste jeg kunne savne ville være
>et display som på Logitech'en som viser titlen på musiknummer

Ja det kunne de faktisk godt have lavet - når det nu alligevel er
fyldt med en masse små lysdioder!

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-05 08:59

Hej,

<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Men OK - MEGET smart tastatur....eneste jeg kunne savne ville være
>et display som på Logitech'en som viser titlen på musiknummer

Faktisk ville der vel i princippet være plads til det oppe i den store
tast øverst til venstre:

http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/keyb_001.jpg

** Lars

Fra : Peter T.

Dato : 28-09-05 09:57

Brian S. Jensen ristede følgende runer:

> Men OK - MEGET smart tastatur....eneste jeg kunne savne ville være
> et display som på Logitech'en som viser titlen på musiknummer

Mon ikke tastaturet vil være så smart, at nummeret vil kunne blive vist som
en lysavis henover tastaturet? :)

--
Peter T.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-09-05 19:25

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> Mon ikke tastaturet vil være så smart, at nummeret vil kunne blive
> vist som en lysavis henover tastaturet? :)

Tænkte præcis det samme - det ville da være cool :)

/Flemming

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-09-05 22:13

Brian S. Jensen skrev:

> Men OK - MEGET smart tastatur....eneste jeg kunne savne ville være
> et display som på Logitech'en som viser titlen på musiknummer

Det gør displayet i Numpad'en til diNovo Desktop for Notebooks i
øvrigt heller ikke. Mit gør ikke i hvert tilfælde. Numpad'en til
diNovo Bluetooth-udgaven gjorde derimod.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 28-09-05 07:46

"JA" <gogjand@FJERN-DETTE-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt i tvivl om kavliteten af dette Tastatur og software.
> Er det vær at investerer i?? det er trods alt lidt dyrt!!

Hej Jens

Jeg kender 2 som har deres DiNovo liggende "på kanten af skraldespanden"
af samme grund som Thomas G. nævner - Logitech har lavet alt for meget
sikkerhed på Bluetooth forbindelsen tyder det på - i hvertfald skal de tit
konfigureres forfra før man kan bruge det

Selve tastatur, regner og mus er tiptop, men kan desværre ikke bruges

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-09-05 15:57

Brian S. Jensen skrev:

> Logitech har lavet alt for meget sikkerhed på Bluetooth
> forbindelsen tyder det på - i hvertfald skal de tit konfigureres
> forfra før man kan bruge det

Hos mig var problemet også, at tastaturet var ret længe om at
blive fundet under hver opstart. Ofte blev det slet ikke fundet.

Det hjalp en smule at lade det køre som et almindeligt USB-tastatur
(ved blot at undlade, at installere BT-driveren), men så er det jo
slet ikke ekstra-prisen værd sammenlignet med diNovo Desktop for
Notebooks.

Desuden, kan jeg faktisk bedre lide det sølvblanke look på diNovo
Desktop for Notebooks-tastaturet. Det passer meget bedre til resten
af mit hardware, men diNovo Desktop for Notebooks var desværre ikke
på markedet, da det første diNovo så dagens lys.

--
Hilsen
Madsen

Fra : JA

Dato : 28-09-05 18:13

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> konfigureres forfra før man kan bruge det
>
> Selve tastatur, regner og mus er tiptop, men kan desværre ikke bruges

Tak for svarene det var en hjælp, men det udløste også nye spørgsmål.
Skal det forstås sådan at diNovo Desktop for Notebooks (den billige udgave)
fungerer lige så godt, i dagligt brug, som et "almindeligt" tastatur, det er
altså kun Bluetooth modellen der giver funktionsproblemer (tidsforsinkelse
osv.?) eller?
Dette Optimus keyboard som Thomas G. bringer "i spil" er mega lækkert at se
på, men jeg kan ikke vente til det kommer.
Har du nogen ide om, hvornår det kommer og, hvad prisen kunne blive.?? for
så skulle jeg måske købet et "traditionelt" tastatur i mellemtiden, og så
flotte mig til den tid.
M v h
Jens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-09-05 19:12

JA skrev:

> [...]
> "almindeligt" tastatur, det er altså kun Bluetooth modellen der
> giver funktionsproblemer (tidsforsinkelse osv.?) eller?

Det er i hvert tilfælde min oplevelse.

[Optimus]
> Har du nogen ide om, hvornår det kommer og, hvad prisen kunne
> blive.?? for så skulle jeg måske købet et "traditionelt"
> tastatur i mellemtiden, og så flotte mig til den tid.

Prisen er svær at spå om, men det forventes at komme på markedet
engang i 2006, hvis det da overhovedet kommer på markedet, for
det er vist kun på tegnebrædtet.

Et andet lækkert og billigt trådløst tastatur, som er på markedet
pt., er dette: <http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=146802>.
Jeg har det sølvfarvede Ultra X med ledning, og det kan jeg godt
sige god for.

Er ikke 100 % sikker på, at det trådløse har samme type taster
som det sølvfarvede Ultra X, men hvis det har, er det rigtigt
lækkert at skrive på. Tasterne har knap så blød en gang som på
diNovo, så de klikker en anelse mere, men de er stadig "bærbar-
agtige".

Skal jeg være ærlig, så har jeg svært ved at se fordelen ved at
have et separat numerisk tastatur, som diNovo-tastaturene jo har.
Det har blot resulteret i, at jeg nu udelukkende bruger det som
en fjernbetjening til mine medieafspillere. Det bliver aldrig
mere brugt til at indtaste tal på, da det efter min mening er for
bøvlet at bruge til det, når det ikke hænger sammen med tastaturet.
Der er for langt over til det.

En anden ulempe ved diNovo-tastaturene er, at man ikke kan kalde
et specialtegn frem vha. Alt-tasten. Altså f.eks. Alt + 0174 for
at lave et ®-tegn. Jeg kan ikke få det til det i hvert tilfælde.
Det kan muligvis blot være en fejl i Setpoint-driveren.

--
Hilsen
Madsen