Optage/afspille video på 667 mhz ??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-09-05 09:52

Hej

Aldi har i morgen tilbud på en ekstern USB videoboks. Den har hardware
mpg2/4 kodning.

Jeg har en mindre maskine i overskud, kan en 667 mhz 1 gb ram mon bruges til
at optage og afspille video?

Den skal kun bruges til dette formål og ikke til redigering af nogen art...

Claus

Fra : anders majland

Dato : 27-09-05 10:22

> Jeg har en mindre maskine i overskud, kan en 667 mhz 1 gb ram mon bruges
> til
> at optage og afspille video?

Det vil afhænge meget af grafikkortet - altså at afspille videoen. Hvis det
er en tuner med hardware encoding burde der ikke være problemer i at
optage - hvis ellers softwaren opfører sig ordenlgit. Hauppauges eget wintv
vil gerne køre og vise hvad der optages. Og så er 1ghz i underkanten

Men mhs til afspilning af mpeg2 så køb evt et creative dxr3 kort - De burde
fåes for næsten ingenting og har mpeg2 dekodning i hardware... Det samme har
happauges pvr350 ved afspilning til tv (ikke til vga)

Aldi boksen kan du godt glemme - den kræver en maskine der er dobbelt så
kraftig og har _ikke_ hardware encoding. Det er den medfølgende software der
udnerstøtte mpeg2/4.

Fra : Carsten Holck

Dato : 27-09-05 11:46

anders majland wrote:
> Aldi boksen kan du godt glemme - den kræver en maskine der er dobbelt så
> kraftig og har _ikke_ hardware encoding. Det er den medfølgende software der
> udnerstøtte mpeg2/4.

De skriver da "Ægte hardware encoding" på
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_39/OFF02.HTM

såe...

Men jeg har ikke set den..
/carsten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-09-05 11:49

Claus Tersgov skrev:

>Hej

Hej

>Aldi har i morgen tilbud på en ekstern USB videoboks. Den har hardware
>mpg2/4 kodning.

Prøv at kigge på tråden fra dk.teknik.tv+video om boksen
http://groups.google.com/group/dk.teknik.tv+video/browse_frm/thread/90553713c9747456/1115f09a6fae92fd#1115f09a6fae92fd

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk