Andet multimedie
clickable map
Fra : Craig David

Dato : 07-06-01 21:03

Hejsa
Jeg skal publicere et gammelt skolefoto på nettet, og kunne tænke mig at der
var en funktion som gjorde at man kunne se elevens navn når man fører
kursoren over "hovedet" på eleven.
Jeg kunne tænke mig at elevens navn blev vist enten som den traditionelle
"hjælpetekst", eller som en mouseoverfunktion hvor en tekst under billedet
skiftede.
Hvilket program kan gøre dette? Det skal være et program der kan lave
clickable areas der ikke er rektangler, men også kan have form som ovaler
eller cirkler. Det må meget gerne være et gratisprogram.

any ideas?
/CD

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 07-06-01 22:12

"Craig David" <40@c.dk> wrote in message
> [...]
> lave clickable areas der ikke er rektangler, men også kan have form
> som ovaler eller cirkler. Det må meget gerne være et gratisprogram.

Prøv at forhøre dig i en af følgende grupper:

> [...]

"Clientside" fordi imagemaps behandles af browseren (klienten). Opgaven
kan løses med almindelig HTML og programmer som FrontPage, Dreamweaver og
flere andre kan lave disse imagemaps.

Gratis software har jeg ikke kendskab til, men jeg kunne forestille mig at
"Stone's Software" har udviklet noget der kan anvendes.

http://www.stoneware.dk

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : emj

Dato : 07-06-01 23:29

Jesper Kollerup Jensen skrev i <9foqk8$bsh$1@sunsite.dk>:

>fordi imagemaps behandles af browseren (klienten)

Med Paint Shop Pro 7.0 kan du let og elegant lave imagemaps med runde
eller firkantede afmærkninger helt som det passer dig. HTMLkoderne og
links oprettes samme sted, sammen med ALT-tekster og rollover osv.
Hilsen emj

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 07-06-01 23:53

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> runde eller firkantede afmærkninger helt som det passer dig.
> HTMLkoderne og links oprettes samme sted, sammen med ALT-tekster

Det samme er naturligvis muligt i Photoshop 5.x og op (eller rettere
ImageReady).

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : me

Dato : 10-06-01 19:42

> Med Paint Shop Pro 7.0 kan du let og elegant lave imagemaps med runde
> eller firkantede afmærkninger helt som det passer dig. HTMLkoderne og
> links oprettes samme sted, sammen med ALT-tekster og rollover osv.

Hvordan/hvor i PSP 7 kommer HTML koderne m.v. ind?

mvh
ha

Fra : emj

Dato : 10-06-01 20:57

me skrev i <9g0f1v$1798$1@news.cybercity.dk>:

>Hvordan/hvor i PSP 7 kommer HTML koderne m.v. ind?

Ved save
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 10-06-01 20:58

me skrev i <9g0f1v$1798$1@news.cybercity.dk>:

>Hvordan/hvor i PSP 7 kommer HTML koderne m.v. ind?

Hvis du har PSP7, så ligger der en masse eksempler på cd-rommen.
Hilsen emj

Fra : me

Dato : 11-06-01 10:12

> Hvis du har PSP7, så ligger der en masse eksempler på cd-rommen.

Ja, jeg har 7'eren. Tænk engang, så kan "man" måske lære at
undersøge/gennemse hele CD'en inden man haster videre!
Tak for tipset.

mvh
ha

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-06-01 10:15

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> wrote in message

> [...]
>
> "Clientside" fordi imagemaps behandles af browseren (klienten). Opgaven
> kan løses med almindelig HTML og programmer som FrontPage, Dreamweaver og

Den rigtige gruppe til dette er nu nok news:edb.internet.webdesign.html
Clientside-gruppen er til JavaScript, og det er der ikke (nødvendigvis) brug
for til dette.

/Per

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 08-06-01 10:21

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote in message

> [...]
>
> Den rigtige gruppe til dette er nu nok news:edb.internet.webdesign.html
> Clientside-gruppen er til JavaScript, og det er der ikke (nødvendigvis)

Jeg skal vist have en større skærm eller undlade at køre med høj
opløsning. Jeg sad og kiggede efter den, men fandt den ikke og troede
derfor at den ikke fandtes på Sunsite - men den var der jo alligevel.

Tak for irettesættelsen! :)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : LaPPe

Dato : 08-06-01 07:19

Jeg mener også, man kan gøre det i Dreamveawer...

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 08-06-01 09:32

Fra : Heidi Bille

Dato : 10-06-01 10:06

On Thu, 7 Jun 2001 22:02:49 +0200, "Craig David" <40@c.dk> wrote:

> [...]
>clickable areas der ikke er rektangler, men også kan have form som ovaler
>eller cirkler. Det må meget gerne være et gratisprogram.

Prøv CuteMap - kan hentes på Tucows - her kan du oprette ImageMap med
ALT-tekst for hver markering.

--
Life is a process - not a principle
A mystery to be lived - not at problem to be solved

Fra : emj

Dato : 10-06-01 15:47

Heidi Bille skrev i <3b2221c7.1162237@news.image.dk>:

> [...]
Er du sikker på, at alle på det foto ønsker at blive publiceret?
Hilsen emj

Fra : Else-Marie Jeppesen

Dato : 11-06-01 14:13

notme@dot.com,Ny-Internet writes:
>Ja, jeg har 7'eren. Tænk engang, så kan "man" måske lære at
>undersøge/gennemse hele CD'en inden man haster videre!

Der er også andre ting, som ikke bliver installeret automatisk på den
skive
Hilsen emj

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
opdateret 9. juni
http://home1.stofanet.dk/emj/martin/martin.htm

Fra : me

Dato : 11-06-01 16:57

> Der er også andre ting, som ikke bliver installeret automatisk på den
> skive

Var det Søren Brun som sagde det? "Jeg græmmes"!

mvh
ha

PS, jamen, jamen, jamen, jeg har rykket mig selv i ørerne. CD'en er jo en
"guldgube".