Ram Kingston
Fra : jane

Dato : 26-09-05 17:04

Jeg har købt en ramblok "Kingston DDR PC2700 1GB" har lige modtaget den 5
blok i dag, som der er 340 fejl på, ved pass 1 67% og der har været mange
fejl på de 4 andre også, fra 80 mtil 340 fejl. Jeg tester med Memtest86

De 2 gamle blokke på 515MB også Kingston, har testet dem alene, og dem er
der ingen fejl på, selv efter Pass7

Er det umulig at få fejlfri ram ?

Gir snart op, suk :(

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 18:54

jane wrote:
> [...]
> fejl på de 4 andre også, fra 80 mtil 340 fejl. Jeg tester med Memtest86
>
> De 2 gamle blokke på 515MB også Kingston, har testet dem alene, og dem er

nej det er det ikke, jeg har aldrig fået Kingston RAM med fejl på, og
jeg handler immervæk en del GB hjem i måneden... jeg tror du skulle
overveje at få dine penge tilbage og købe dem et andet sted?

Fra : jane

Dato : 27-09-05 16:49

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in

> nej det er det ikke, jeg har aldrig fået Kingston RAM med fejl på, og
> jeg handler immervæk en del GB hjem i måneden... jeg tror du skulle
> overveje at få dine penge tilbage og købe dem et andet sted?

Joo ,men jeg får dem byttet hver gang uden problemer.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 22:26

jane wrote:
> "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in

> Joo ,men jeg får dem byttet hver gang uden problemer.

Det lyder godt, men hvis du er ude i 5. gang eller hvor meget det var du
skrev det var, hvor du får dårlige moduler så er det jo ligefedt...

Jeg køber tit og ofte 1GB moduler hjem til servere osv. alt kommer fra
Kingston og jeg har _aldrig_ fået et defekt modul fra dem.

Fra : Esben

Dato : 26-09-05 19:31

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl på de 4 andre også, fra 80 mtil 340 fejl. Jeg tester med Memtest86
>
> De 2 gamle blokke på 515MB også Kingston, har testet dem alene, og dem er

Har du prøvet at få dem byttet hos Kingston?

--
Esben

Fra : jane

Dato : 27-09-05 16:52

Hvordan hos Kingston? Jeg får dem leveret fra Tech Data, www.techdata.dk

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Esben

Dato : 27-09-05 19:05

> "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in

> Hvordan hos Kingston? Jeg får dem leveret fra Tech Data, www.techdata.dk

Skriver Kingston at RAM'ene passer i præcis det hardware du sætter dem i?
Hvis ja, så vil de garanteret gerne bytte dem til nogen af samme type, men
fra en anden batch. Jeg ved ikke hvordan de reagerer, hvis det er ValueRAM.

Hvis du bliver ved med at få dem ombyttet hos TD, så får du sandsynligvis
nogen fra samme bunke = produktion hver gang.

Du kan kontakte Kingston her:
http://kingston.com/support/techsupinterim.asp

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 22:27

jane wrote:
> "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in

> Hvordan hos Kingston? Jeg får dem leveret fra Tech Data, www.techdata.dk

ØH ??!?!?
jeg får RAM samme sted fra... der må være et andet problem til grund for
dine dårlige ram evt?

Fra : Esben

Dato : 27-09-05 22:53

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> ØH ??!?!?
> jeg får RAM samme sted fra... der må være et andet problem til grund for
> dine dårlige ram evt?

Det kan vel sagtens være fra en dårlig stime, det er jo ikke sikkert, at dem
du køber er af samme type. Jeg ved at der er en del dårlige 2GB SD kort fra
Kingston i omløb, selvom det sevfølgelig er en helt anden snak - men det kan
ske.

Det kan også være at Janes bundkort er defekt, eller at hun håndterer
komponenterne forkert.

Men ellers giver jeg dig ret i at det er yderst sjældent at Kingston RAM
fejler noget (så længe de er kompatible med det man kommer dem i, vel at
mærke).

--
Esben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-09-05 19:41

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

> [...]
> den 5 blok i dag, som der er 340 fejl på, ved pass 1 67% og der har
> været mange fejl på de 4 andre også, fra 80 mtil 340 fejl. Jeg tester

Kører dine RAM med "hjemmelavede" timings, eller har du sat BIOS til at
detektere RAM timings?

> De 2 gamle blokke på 515MB også Kingston, har testet dem alene, og dem
> er der ingen fejl på, selv efter Pass7

Hmm - hvis de har samme timings som den nye blok du har købt, så er der et
eller galt - men hvis disse gamle blokke kører med en eller anden aggressiv
timing som den nye blok ikke kan klare så har jeg før set at memtest melder
masser af fejl.

Hvis BIOS står til at detektere hastigheden på RAM selv, så vil jeg som
andre har foreslået prøve at få pengene tilbage og købe hos en anden
forhandler.

Mvh.
Flemming

Fra : jane

Dato : 27-09-05 16:59

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote in

> Kører dine RAM med "hjemmelavede" timings, eller har du sat BIOS til
> at detektere RAM timings?
Nu bliver det teknisk for mig, ved ikke hvad du mener, jeg har aldrig
været inde i bios og ændre noget.

> [...]
> der et eller galt - men hvis disse gamle blokke kører med en eller
> anden aggressiv timing som den nye blok ikke kan klare så har jeg før
Først havde jeg en blok 515MB den var ok, købte så en ny 515MB blok den
var der også fejl på, men den tredie jeg fik var så uden fejl

> Hvis BIOS står til at detektere hastigheden på RAM selv, så vil jeg
> som andre har foreslået prøve at få pengene tilbage og købe hos en
> anden forhandler.

Ja det er da en mulighed

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-09-05 20:42

jane wrote:
> Er det umulig at få fejlfri ram ?
> Gir snart op, suk :(

Hmm - jeg bruger Kingston RAM i flere PC'er - og har gjort det i mine
tidligere også - og der har aldrig været problemer.

Hvis der virkelig er fejl på dine, så tyder det på, at du skal skifte
forhandler, da du åbenbart er rendt ind i en, der har fået et fejl-behæftet
parti ?

Men hvis du leverer dem tilbage, så får du vel pengene retur, hvis der er
fejl på dem - og så kan du købe nye et andet sted.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : jane

Dato : 27-09-05 17:02

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in

> Hmm - jeg bruger Kingston RAM i flere PC'er - og har gjort det i mine
> tidligere også - og der har aldrig været problemer.

Har du testet dem? Problemerne kommer måske først nor de virkelig bliver
belastet.

Ja det er da et forsøg værd.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-09-05 22:29

De andres svar kan meget vel være rigtige. Det kommer også an på dit
bundkort, bl.a. havde jeg (og andre) problemer med blandingen Abit NF7-S og
Kingston DDR RAM. Med Corsair kører det helt fint. Visse bundkort kan have
problemer med visse fabrikater RAM. Måske er der flere der kan hjælpe dig,
hvis du oplyser hvilket bundkort og nøjagtige typer RAM du kører med

Fra : jane

Dato : 27-09-05 17:05

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in

> [...]
> bundkort kan have problemer med visse fabrikater RAM. Måske er der
> flere der kan hjælpe dig, hvis du oplyser hvilket bundkort og

Mit bundkort et et Abit NF7-S, men der er jo ingen problemer med de to
Kingston 515MB blokke jeg hele tiden har haft.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-09-05 17:45

jane wrote:
> Mit bundkort et et Abit NF7-S, men der er jo ingen problemer med de
> to Kingston 515MB blokke jeg hele tiden har haft.

En af mine venner kører også med Abit NF7-S og Kingston RAM. Han havde
problemer med at maskinen genstartede i tide og utide. Mest når han
spillede. Vi flyttede rundt på RAM'ene og satte dem i andre slots, og nu
kører det bare derudaf...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-09-05 19:32

> [...]
> problemer med at maskinen genstartede i tide og utide. Mest når han
> spillede. Vi flyttede rundt på RAM'ene og satte dem i andre slots, og nu

Prøvede i at køre memtest på dem?

Jeg har haft en lignende oplevelse for et par år siden.

Det tog mig dengang en hulens tid at finde ud af hvad problemet var. Efter
noget tids fejlsøgning fandt jeg frem til at ud af mine 3 moduler var de 2
"første" ok. Så problemerne (spontane reboots eller grafikdriver
fejlbeskeder) skete først når hukommelsen blev så fyldt at det mere end
60% af det tredje modul kom i sving.

Så hvis i bare har byttet rækkefølge på dem og det virker nu, kan det være
fordi at i ikke får udnyttet lige præcis den del af blokken der er
fejlbehæftet. Det er selvfølgelig ikke sikkert at det er sådan, men hvis
han får problemer af samme slags igen, så ved i da hvor i skal starte med
at fejlsøge :)

/Flemming

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-09-05 19:56

Flemming Joensson wrote:
> Prøvede i at køre memtest på dem?

Næh, har ikke personligt prøvet Memtest endnu.

> [...]
> er fejlbehæftet. Det er selvfølgelig ikke sikkert at det er sådan,
> men hvis han får problemer af samme slags igen, så ved i da hvor i

Så længe han ikke oplever problemet igen, har jeg ikke tænkt mig at gøre
mere ved det. Han hedder forøvrigt også Flemming

Men jeg læste på et tidspunkt at der er eller kan være
kompatiblitetsproblemer med Abit bundkort og Kingston RAM. Desværre kan jeg
ikke lige huske hvor, så noget link kan jeg ikke lige give. Abit laver
glimrende bundkort, men kan ind imellem være lidt picky mht. RAM.

Fra : jane

Dato : 28-09-05 18:10

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

De to gamle ram blokke 512MB virker ikke, hvis jeg bytter om på dem,
altså tager den blok fra dimm 1, og sætter i dimm 2, så er der 6000 fejl.

Hvis jeg fjerner al rammen, og kun tester den nye 1GB blok i dimm 1, så
er der ingen fejl på den. Det er da noget uderligt noget.

Kingston har, som oplyst til mig, i samarbejde med Abit udviklet ram
specielt til bundkortet Abit NF7-S, og det er de ram jeg har fået.

De er nu ved at undersøge det hele nærmere hos Kingston, så jeg ved ikke
mere nu.

Jeg testede alle ramblokkene ved at bytte om på dem som følger.

De to gamle ram blokke 512MB, kalder jeg A og B

Slot Slot Slot
DIMM 1    DIMM 2    DIMM 3

A 512MB    B 512MB    0    Ingen fejl
B 512MB    A 512MB    0    Over 6000 fejl
1 GB    0    0    Ingen fejl
1 GB    B 512MB B 512MB    340 fejl
1 GB    B 512MB    0    Pass 55% 122 fejl
B 512MB    1 GB    0    141.858 fejl

--
Venlig hilsen
Jane