Twinview/Dualhead
Fra : Kristian Karstoft Ha~

Dato : 07-06-01 20:46

Hvilet kort skalman vælge, der er en forbandet masse forskellige graffikkort
med twinviewe eller dualhead, men hvilket skal man vælge. G450 Dualhead
eller gf 2mx twinview. Og hvilket fabrikat af gf2mx er værd at foretrække.
Jeg er ikke videreligere interesseret i vild god 3d performance, men det gør
da ike noget hvis man også kan spille et spil i ny og næ.
Jeg foretrækker kvalitet på det professionelle niveau, dvs. ikke spil.

Jeg håber nogle har erfaringer med disse kort, jeg tager gladeligt mod råd.

/Kristian Hansen

Fra : Thomas Johansen

Dato : 07-06-01 21:24

Ja.. SÅ er det det da Matrox Dualhead du skal gå efter. Klart den bedste
2D.. Og billigt...

Jeg har selv Leadtek GF2 MX Dualhead, da der er gemt en lille gamer i mig...
men skal bruge dualhead funktion profesionelt... (Derfor ikke et GT2 GTS)

Fra : Kristian Karstoft Ha~

Dato : 07-06-01 22:26

Er twinview funktion god på et gf 2 mx, jeg vd at 2d ydelsen er bedre med
g450 og det er måske lidt mere professionelt, men hvis det nu var at man
blev grebet af et spil, skulle det jo også være muligt at spille, og hvis
der ellers ikke er den store forskel på kortene var det jo værd at
foretrække et gf2mx, det er jo trods alt også billigere.

Hvad siger folk med erfaringer til det???

/Kristian

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 08-06-01 08:02

Jeg ved at på Leadtek kortet er der en god 2D i forhold til hvad mange af de
andre producere og hvis du ikke er totalt hård med kravene til 2D så er
dette kort et godt valg

Fra : MasterYeti

Dato : 08-06-01 06:32

> "Kristian Karstoft Hansen" <karstoft@runbox.com> wrote in message

Twinview funktionen er så trist kedelig, at det "næsten" er ubrugeligt
sammenlignet med Dualhead fra Matrox. Hvis du skal bruge kortet fortrinsvis
til 2D, skal du helt bestemt vælge et Matrox. Det er også muligt uden
problemer at køre alle de nye spil flydende på et sådant kort, hvis du kan
nøjes med en opløsning på 1024*764 - hvis du absolut vil op i 1280*1024 og
lign, er du nødt til at have et GF

MasterYeti

Fra : Thomas Johansen

Dato : 08-06-01 14:33

> Twinview funktionen er så trist kedelig, at det "næsten" er ubrugeligt

Det var derfor jeg valgte Leadteks Dualhead.. Det eneste MX kort med
ordenlig TwinView implementaion.

Jeg har 2x SVGA + 1x SVHS ud....

Har leget med både Dualhead fra Matrox og MX Twinview, og jeg synes mit MX
har en fordel over Matrox..

Det Matrox jeg legede med, kunne kun vise med 60 Hz på skærm 2.
Mit køre med 75 Hz på begge og jeg kan abselut ikkeklare 60 Hz.. Giver
hovedpine..

Fra : Osten

Dato : 09-06-01 12:08

> Det var derfor jeg valgte Leadteks Dualhead.. Det eneste MX kort med
> ordenlig TwinView implementaion.

Jeg har kigget lidt på nogle tests af et Gainward GF2 Twinview som så
(meget) lovende ud. Eneste problem er at jeg ikke aner hvor jeg kan købe
det. Nogen bud?

--
Aksel

Fra : Thomas Johansen

Dato : 09-06-01 12:35

Nej.. Det er vist en af de mærker, hvor der ikke er en dansk importør..

Se evt. i tyskland..

Fra : Christian Holst

Dato : 11-06-01 00:39

ja den virker skam udemærket :)

Fra : Kristian Karstoft Ha~

Dato : 08-06-01 17:02

Hvis jeg vælger et Leadtech kan man så godt føre det ene vga over til
fjernsyn, eller er det kun til en anden skærm???
For på Leadtech'et er der jo også tv-out, jeg vil nemlig foretrække at man
udfra det ene vga stik kan tilkoble fjernsynet, og det kan man på matrox,
men er dette også muligt med leadtech's kort???

Fra : Thomas Johansen

Dato : 08-06-01 22:49

mmmh....

På Leadtek's sætte du 2 skærme + en fjernsyn på hvis du har lyst.

Ved sgu ikke om, man kan føre den ene VGA over til TV. Det afhænger vel lige
så meget af TV'et...