Søgning i Canada?
Fra : LD

Dato : 25-09-05 19:18

Hej gruppe,

Jeg er kommet på en lidt svær "opgave".
Der er ingen fra min familie i Polen som kan sige mig hvem "Anatol
Babczonek" var.

Han har levet i Canada og står listet på denne side som død i 1990:
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~jmitchell/cloudbay.html

Denne side har jeg fundet ved en simpel Google-søgning.
Jeg har skrevet til fyren som har lavet siden, samt et begravelsesbureau
som begraver på den kirkegård. Men hvordan kommer jeg videre herfra?

Nogen som kender de rigtige institutioner at kontakte i Canada?

Alt andet som kunne findes på afdøde Babczonek'ern modtages selvfølgelig
også. Har ikke fået meget ud af hverken Google eller Rootsweb, men det siger
måske sig selv når vi snakke Østeuropa

Fra : Hugh Watkins

Dato : 25-09-05 19:59

are a friendly crowd

If jewish many more possibilities

their rigsarkiv

http://www.genealogy.gc.ca/

these may be expensive http://www.ingeneas.com/

get a quotation after you have exhausted the possibilities

http://www.collectionscanada.ca/index-e.html
Library and Archives Canada is an innovative knowledge institution that
combines the collections, services and staff expertise of the former
National Library of Canada and National Archives of Canada. Our objective is
to provide all Canadians with easy, one-stop access to the texts,
photographs and other documents that reflect their cultural, social and
political development. Working closely with other archives and libraries, we
will continue to acquire and preserve Canada's documentary heritage in all
its forms.

I just googled
genealogy canada
but there is a bit of commercial rubbish to avoid

Hugh W

Fra : LD

Dato : 02-10-05 10:18

> I just googled
> genealogy canada
> but there is a bit of commercial rubbish to avoid

Thanks Hugh!
Dunno why I didn''t try Google...

No results, though I got to the obituary with the help of other sources.

Rgds,