Cybercity igen
Fra : jane

Dato : 24-09-05 17:04

Jeg har nu tilmeldt mig Cybercity, og vil spørge her, om deres router har
indbygget firewall, og ellers funger godt ?

Jeg har en D-link DI-604 og er meget glad for den, da jeg aldrig har fået
noget skidt in på computeren, men den kan jeg vel ikke fortsætte med at
bruge med et Cybercity abonnement , eller kan jeg??

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Lars

Dato : 24-09-05 18:26

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget skidt in på computeren, men den kan jeg vel ikke fortsætte med at
> bruge med et Cybercity abonnement , eller kan jeg??

jo du kobler bare de to routere lige i røven på hinanden.... det virker
udemærket :)

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-09-05 18:58

Lars wrote:
> "jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> jo du kobler bare de to routere lige i røven på hinanden.... det virker
> udemærket :)

Kommer an på ens behov - hvis man fx. har brug for at åbne indgående
porte, skal i hvert fald rode lidt med det... Men der står en del om
det i en masse andre tråde i denne gruppe

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : jane

Dato : 25-09-05 17:17

"Lars" <sut.min@nu> wrote in

> jo du kobler bare de to routere lige i røven på hinanden.... det
> virker udemærket :)

Ok. men hvis routeren fra Cybersity er lige så sikker/god som D-link-604,
er der så nogen grund til at koble dem sammen?

Jeg spørger fordi jeg aner intet om teknikken i de forskellige router, har
bare aldrig haft problemer med DI-604.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Lars

Dato : 27-09-05 19:04

> [...]
> er der så nogen grund til at koble dem sammen?
>
> Jeg spørger fordi jeg aner intet om teknikken i de forskellige router, har

Umm.... ved ikke så meget om sikkerheden, men det skader hvert fald ikke
noget at have to i forlængelse af hinanden :)

Fra : Christian Iversen

Dato : 28-09-05 12:35

Lars wrote:

> "jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Umm.... ved ikke så meget om sikkerheden, men det skader hvert fald ikke
> noget at have to i forlængelse af hinanden :)

Er du sikker?

Hjælper det noget?

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Lars

Dato : 28-09-05 17:50

"Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker?
>
> Hjælper det noget?

Den eneste grund til jeg har to routere i røven på hinanden er fordi jeg
skal have trådløst internet. Og gider ik købe en router af cybercity.....
for dyrt... så købte min egen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 01:01

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev

> Jeg har nu tilmeldt mig Cybercity, og vil spørge her, om deres router har
> indbygget firewall, og ellers funger godt ?

Mig bekendt kører alle CC routere med NAT, og i de 3 år jeg havde CC havde
jeg ingen problemer af den karakter.

Claus

Fra : jane

Dato : 25-09-05 17:11

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in

> Mig bekendt kører alle CC routere med NAT, og i de 3 år jeg havde CC
> havde jeg ingen problemer af den karakter.

Lydeer jo godt.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 25-09-05 04:42

jane wrote:
> [...]
> fået noget skidt in på computeren, men den kan jeg vel ikke fortsætte
> med at bruge med et Cybercity abonnement , eller kan jeg??

CC's router har de samme firewallfunktioner som D-Link 604, så der oplever
du ingen forskel.

Hans

Fra : jane

Dato : 25-09-05 17:10

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> CC's router har de samme firewallfunktioner som D-Link 604, så der
> oplever du ingen forskel.

Jammen så er der vel slet ikke noget at være ked af.

Hvad er forslellen ellers?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-05 17:49

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

> Jammen så er der vel slet ikke noget at være ked af.
>
> Hvad er forslellen ellers?

D-Link 604 er en ethernet-ethernet router, som du typisk sætter efter et
ADSL eller kabel modem. CC anvender en router med indbygget ADSL modem,
som kører en anden standard mod centralen (atm). Set fra en
brugersynsvinkel har du samme egenskaber ved CC's løsning som
kombinationen af et ADSL model og en router som D-Link 604.

--
Jesper Lund

Fra : jane

Dato : 26-09-05 17:14

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in news:4336d51d$0$84037
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> brugersynsvinkel har du samme egenskaber ved CC's løsning som
> kombinationen af et ADSL model og en router som D-Link 604.

Ok så er jeg med, Tak for svaret.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : jane

Dato : 03-11-05 18:20

> [...]

> brugersynsvinkel har du samme egenskaber ved CC's løsning som
> kombinationen af et ADSL model og en router som D-Link 604.

Kan man købe en sådan ruter med indbygget modem som virker med Cybercity,
og hvor man kan tilslutte min. 2 computer, da jeg helst vil undgå Hub.

--
Venlig hilsen
Jane