Fordøjelsesstimulerende te!
Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-05 08:39

Ledere=løgnere kalder egne indfald for Guds, så da Newton værdiløst
"opdagede" tyngdekraften var det Gud der havde kaldet/inspireret ham pr
æblefald ned i hovedet, og da Shen Nung 2737 f Kr ville opreklamee sit
tebladafkog var det gud der havde blæst teblade hen i hans kogende vand.
Selvfølgelig har chimpanser og stenalderfolk tygget teblade og andre
psykofarmaka-holdige plantedele i hundredtusinder af år og nydt den
stimulerende virkning mht vågenhed.
JP fortsætter idag at påstå at te er fordøjelses-stimulerende. Mit forbrug
af hjemmelavet pernod i min studietid fordobledes da jeg lærte at franskmænd
kalder det "aperitif" fordi den sætter gang i fordøjelsessafterne så maven
er tændt på måltid - og al sprut er jo medicin osv.
Selvfølgelig er virkning på de enzymudskillende kirtler i mavesæk,
tolvfingertarm, tynd- og tyk-tarm temmelig ligeglade med aperitif og te
indtag til hors d'euvren, og al denne snak er dum undskyldning for skønt
frås.Appetiten vokser mens man spiser - og drikker - og indledende
trækkenilangdrag ceremonier er smarte husmødres trick til at gøre gæsterne
sultne, for sult er det bedste krydderi.

"Livets mening, hvis det har nogen, er at være på jagt efter ny fristelser"
Oscar Wilde. Men selvbedrag er som at tisse i bukserne for at få varmen.

Da vi fik østerlandsk luksus via kamelryg og Venedig, var te et kuriosum,
selvom tyrkiske nudelhuse gjorde salgsfremstød 476, men da portugisere og
briter koloniserede Indien blev det populært, og gennembruddet for
markedsføringen var, da grossisterne fik en portugisisk prinsesse, der
giftedes med britisk konge til at medbringe en kæmpe kasse te som medgift.
(Jeg har også altid givet mine ægtefæller julegaver jeg selv havde glæde
af).

JP opregner hvilke tesorter, der er gode til hvilke måltider og Lapsang
Souchong er anbefalet til _alt _andet end dansk morgenmad.Det er skønt med
smag af tørv og tjære uden at skulle blive fuld i dyr skotsk ø-whisky.
_Hvorfor ikke til continental-style breakfast, når briterne ifølge skemaet
bruger den røgede te til deres æg-bacon-kippers morgenmad?

Washington-Jefferson-teamet skulle have en undskyldning for at stjæle USA
fra UK 1773- , efter at briterne(landets retmæssige ejere pr tyveri fra
indianerne) dyrt havde befriet dem for farlige franskmænd 1756-63 og tvang
flertallet af hvide med på en uetisk befrielseskrig og her var
autonom-fupnummer med at smide andres tekasser i havnen en effektiv men af
alle intellektuelle foragtet tyvedåd. Mon JP har ret i at det fik cowboys
til at foretrække kaffe for te?

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 24-09-05 09:16

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
>trækkenilangdrag ceremonier er smarte
>husmødres trick til at gøre gæsterne
>sultne, for sult er det bedste krydderi.
Nu gider jeg ikke mere, kunne du "koge" det ned til 2 linier,
eller lave din egen hjemmeside. Jeg kan ikke se at du skal bruge
te til en forbedret afføring.

--
TPB

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-05 12:00

"Thomas Peter Bitsch (slet 07QEJ)" <tpbknorr@07QEJpost.tele.dk> wrote in
message

> Nu gider jeg ikke mere, kunne du "koge" det ned til 2 linier,
> eller lave din egen hjemmeside. Jeg kan ikke se at du skal bruge
> te til en forbedret afføring.

Fordøjelses-stimulerende er Jyllandspostens ord , som du nok har brug for at
slå op i en fremmedordbog.

Fordøjelsens mål er at udvinde mest mulig næring af det spiste, og de
aperitif og te forgudere, jeg gør grin af, tror at DETTE forbedres - og de
tager fejl.
Det de lægger i ordet er en ønsketænkning om at stimulation øger de
kirtelafsondringer, der sikrer optagelse af næring gennem tarmvæggen ind i
blodbane.

Hvis causeri som dette ikke er din smag, så lad vær at åbn mine trådstarter.
Alle er ligeglade hvad du gider læse. Dit svar er OT, hvilket jeg aldrig er.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 24-09-05 13:57

> [...]
>message

>Fordøjelses-stimulerende er
>Jyllandspostens ord , som du nok har brug for at
Der fik du mig - jeg forstår måske mere end du tror

> [...]
>ønsketænkning om at stimulation øger de
>kirtelafsondringer, der sikrer
>optagelse af næring gennem tarmvæggen ind i

Når du kender alle, er det måske dig der også hedder Gud?
Og ja, jeg skal nok lade være at åbne dine indlæg, og hvis der
kommer flere svar, så kan du jo se hvor mange der gider læse dine
indlæg. Få dig et liv mand.
Lov mig bare at du ikke sætter indlæg i en seriøs avis, så bliver
jeg bare dårlig under morgenkaffen.Og lad så denne side handle om
mad og ikke dit ego trip.

--
TPB

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-05 18:56

"Thomas Peter Bitsch (slet XY9UH)" <tpbknorr@XY9UHpost.tele.dk> wrote in
message news:11275668280.598282547212012@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Lov mig bare at du ikke sætter indlæg i en seriøs avis, så bliver
> jeg bare dårlig under morgenkaffen.Og lad så denne side handle om

Et egotrippe som skribent, er at skrive om noget man HAR FORSTAND PÅ.

Sidste søndag havde jeg indlæg i Berlingske og Information har optaget fra
mig ca 6 gange årligt og EB lidt sjældnere på det sidste - så er du advaret
vedr dine sarte morgenritualer og dårlighedsanfald , som du egotrippende
underholder os med.

Mht din recept "Få dig et liv" så læser jeg gerne din opskrift.