Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til omdøbning af filer
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 23-09-05 13:39

hej

Jeg har skrevet et lille program til at omdøbe filer med. Den kan omdøbe
alle filer i en mappe med et fortløbende nummer. man kan selv bestemme
antal
sifre på nummeret, men den startet fra 1 og op. Det er også muligt at
sætte
valgfrie bogstaver foran.

om der er nogen der kan bruge det til en mappe med mange billeder, vil jeg
lade være op til de enkelte. I kan downloade den fra min kedelige og
ustrukturerede hjemme side under foto i top menuen.

http://jandamkjaer.homepage.dk/

--
Jan Damkjær Dahl
tlf. 2962 5011

Fra : Martin

Dato : 23-09-05 13:48

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lade være op til de enkelte. I kan downloade den fra min kedelige og
> ustrukturerede hjemme side under foto i top menuen.

Ikke for at tage modet fra dig, men kender du programmet Siren:
http://www.scarabee-software.net/en/download.html

/Martin

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 23-09-05 15:23

> Ikke for at tage modet fra dig, men kender du programmet Siren:
> http://www.scarabee-software.net/en/download.html
>
> /Martin

nej det gør jeg ikke, men jeg har skrevet dette og den kan det jeg lige har
behov for. og hvis andre kunne bruge den så kan de jo det. det koster ikke
noget.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-09-05 23:57

> [...]
har
> behov for. og hvis andre kunne bruge den så kan de jo det. det koster ikke

Det er en standardfunktion i Win XP at man markerer et antal, højreklikker
omdøb, og giver et navn, resten kommer så til at hedde navnet med et tal
efter i parantes.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 24-09-05 08:22

Ja Ja men jeg kan da også fjerne programmet så i ikke kan få det hvis det
skal være.. det er et tilbud til de der vil, om der så er andre måder
eller
ej.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-09-05 12:12

> Ja Ja men jeg kan da også fjerne programmet så i ikke kan få det hvis det
> skal være.. det er et tilbud til de der vil, om der så er andre måder
> eller
> ej.

Det er jo ikke alle der lige netop bruger Win XP, så jeg synes det er
positivt at du har lavet programmet og tilbyder det, omvendt kan jeg ikke se
det negative i, at jeg gør opmærksom på XP. Det er der sikkert mange der
ikke ved.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-09-05 14:12

> [...]
> omdøb, og giver et navn, resten kommer så til at hedde navnet med et tal

++++++++++++++++

Ja, men der man kan bare ikke slippe for de der parenteser, altså kan man
ikke helt bestemme hvad filen skal hedde. Det kan man med Jan's program.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-09-05 22:40

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> wrote in message
> [...]
> lade være op til de enkelte. I kan downloade den fra min kedelige og
> ustrukturerede hjemme side under foto i top menuen.

Det lyder da cool. Jeg vil da lige kiggen en tur på det. Jeg finder nemlig
Windows XPs dybt godnat, som så mange andre Microsoft ting har man ikke
kontrol over noget som helst.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-09-05 22:53

> [...]
> antal
> sifre på nummeret, men den startet fra 1 og op. Det er også muligt at

Tak for det jan, det er et ultrahurtigt program, kunne jeg dog få dig til at
ændre "sifre" til "cifre" så er det nemlig et perfekt program.

Og skal det være gramatisk korrekt så skal der ikke være komma i
startskærmen altså

-Rename kan omdøbe alle filer i en mappe efter fastsatte kriterier.-

Og under kriterier skal der stå

-Eks.: "IMG" og "4 cifre" vil se således ud: IMG0001.jpg, IMG0002.jpg osv.-

Evt.

el:

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 26-09-05 15:49

Jeg har lagt en ny o med nogle rettelser, det gik vist lidt hurtigt første
gang.