Collapsible outline menu efterlyses
Fra : Jacob Kjer

Dato : 07-06-01 19:51

Hej NG.
Er ny i denne NG, måske har emnet været omtalt før?

Er på jagt efter en god outline-menu/ tree-menu.
Dem er der ret mange af på nettet, de fleste i javascript.
Problemet er, at de alle kræver komplet reference-URL a' la
http://www --------
Det er jo rimelig upraktisk når det færdige web skal flyttes til anden
server.

Findes der en metode, der anvender relative referencer til det aktuelle web?
-og allerhelst hvis man kan anvende Frontpage's 'indsæt hyperlink' metode
til
at indsætte hyperlinket, så man slipper for at indtaste adressen i scriptet.

Er jeg op mod 'naturlovene' ?

Hilsen Jacob Kjer

Fra : Andreas Paasch

Dato : 07-06-01 20:53

Jacob,

jeg bruger et javascript på mit web der arbejder med relative referencer.

Fra producenten af scriptet, syntes det er genialt godt men meget besværligt
at ændre i hvis man intet aner om javascript som undertegnede. Det lykkedes
mig dog at fastlåse mine farver og også farverne i menuen samtidig med at
det langt om længe lykkedes mig at tilføje min søgeboks under scriptet.

Resultatet kan ses her, www.Paasch.Net/dansk/ godtnok i frames, men nogle
gange må man leve med de ting man kan få, indtil man finder en anden løsning
eller lærer at knække den nød.

Hvis det er det du søger efter, kan du få fat i det originale script på
www.acisconsulting.com inklusive dokumentation på engelsk sammesteds.

Jeg har et excel regneark der generer al kode for mig, dvs. den til
navigationsstrukturen og de underliggende html-links, til søgemaskiner og de
brugere, der ikke giver adgang til javascript, så også dem er der tænkt på.
Det må du da godt få, hvis det også er interessant, ingen fidus i at opfinde
hjulet igen. Eneste krav ved anvendelse af det excel regneark er, hvis din
kode er afsluttet, lige en tur forbi notepad for at rense for office koder,
derfra direkte ind i din index side, vupti, skulle virke !

Mvh.
Andreas Paasch

[snip]