DVD afspiller med fly?
Fra : Morten Dybdal

Dato : 21-09-05 22:24

Jeg skal en tur til Rumænien med Alitalia, og jeg vil gerne medbringe en
stationær DVD afspiller som gave, hvordan gør jeg det?

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Holst

Dato : 22-09-05 08:28

Morten Dybdal wrote:

> Jeg skal en tur til Rumænien med Alitalia, og jeg vil gerne medbringe en
> stationær DVD afspiller som gave, hvordan gør jeg det?

Først går du hen til en forhandler og køber en DVD-afspiller. Dernæst
pakker du den flot ind i gavepapir. Eventuelt vedlægges en fint lille
kort. Og endelig skal du huske at få den med, når du tager af sted.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 22-09-05 09:15

Holst wrote:

> Først går du hen til en forhandler og køber en DVD-afspiller. Dernæst
> pakker du den flot ind i gavepapir. Eventuelt vedlægges en fint lille
> kort. Og endelig skal du huske at få den med, når du tager af sted.

Tak, men nu er det bare sådan at Alitalia skriver:

Checked-in baggage:

"The transport of televisions, radios, electrical appliances, perishable
items such as fish and fruit, alcohol, oil and other liquids is strictly
prohibited."

Og deres website inderholder ikke meget kontaktinfo.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Per Tordrup

Dato : 22-09-05 10:26

> [...]
strictly
> prohibited."
>
> Og deres website inderholder ikke meget kontaktinfo.

Det kan skyldes at bagagen ikke er under så meget tryk at de ikke kan
garantere at den ikke vil tage skade. Tag din afspiller med som
håndbagage.

Per

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAH0`1`( ````3S/___R'Y! $```$`+ ````"A`!$```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9B!I0.D*"(JJBL]"[ES,54;#_Y>>P!GF*X*C[#JSA:!9._
M)>UGZCFC-%34>+4VH;9CTY6%8J7;K_BL-&)96JYZ+0VWR$ E^TU];Z_ENCJ/
M!X:G9R581M@WEC@4. AW=\@UT[:'Z+0D,VE9:<EHMHD("4E'ZABG&0DDNHG:
MQ:=')NFYNAC;M=>Z`DC+&3>7YNO(Z_D;:UM,>S=Z2PP;/'R<F!J4S&CHYQ?=
MFQPLC0G]UVG\!*?H#,:FQ6?2[(8Y+B>=SJX-['[X-%_/Q-_OCS$IH,"!! L:
:/(@PH<*%#!LJ_ <QHL2)%"M@Q8X8"`#L`
`
end

Fra : Morten Dybdal

Dato : 22-09-05 11:01

Per Tordrup wrote:

> Det kan skyldes at bagagen ikke er under så meget tryk at de ikke kan
> garantere at den ikke vil tage skade. Tag din afspiller med som
> håndbagage.

Du har uden tvivl ret. Jeg har lige målt kassen, den kan fint komme med
som håndbagage så det bliver det.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-09-05 15:43

"Per Tordrup" <ds013aper@airmat.dk> skrev....

> Det kan skyldes at bagagen ikke er under så meget tryk at de
> ikke kan garantere at den ikke vil tage skade.

Lastrummene er en del af trykkabinen. Grunden skal nok snarere søges
i det faktum, at de færreste elektroniske apparater overlever den
relativt hårdhændede behandling indtjekket bagage udsættes for.

> Tag din afspiller med som håndbagage.

God idé, men spørg hellere i forvejen.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 22-09-05 13:37

Holst wrote:

> Først går du hen til en forhandler og køber en DVD-afspiller. Dernæst
> pakker du den flot ind i gavepapir. Eventuelt vedlægges en fint lille
> kort. Og endelig skal du huske at få den med, når du tager af sted.

Go værkstedshumor

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen