Malta
Fra : Thomas

Dato : 21-09-05 11:33

Hej

Er der nogen som har været på Malta midt i november?

Hvis ja hvordan var det?

Vi har tænkt på at bo på Dansk folkeferies Mellieha Holiday Centre.

Er det godt?

Hilsen
Thomas

Fra : Michael

Dato : 23-09-05 20:04

Thomas skrev > Hej

> [...]
>
> Hvis ja hvordan var det?
>
> Vi har tænkt på at bo på Dansk folkeferies Mellieha Holiday Centre.

Hej Thomas,
Har ikke været på Malta i november, men var der 14 dage i sommers(juli). Vi
boede på Mellieha Holiday Centre, og var meget glade for dette sted. Lækre
bungalows og dejlige pools.

Hilsen
Michael

www.zoneterapi-hillerod.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 24-09-05 13:42

> [...]
>
> Hvis ja hvordan var det?
>
> Vi har tænkt på at bo på Dansk folkeferies Mellieha Holiday Centre.

Du kan evt. låne Dan Turells "Mord på Malta" på biblioteket. Mellieha
Holiday Centre på Malta, var hans absolutte yndlingsrejsemål og han var der
vist mere end 30 gange.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-09-05 00:20

> Er der nogen som har været på Malta midt i november?
>
> Hvis ja hvordan var det?

Jeg var med min kæreste på Malta i starten af februar måned sidste år. Det
regnede slet ikke i den uge, men det var overskyet i 4-5 dage. De sidste 2-3
dage kom solen frem delvist eller hele dagen. Temperaturen var mellem 15-20
grader, men blæsten på nogle dage gjorde at man ikke bare kunne gå med
t-shirts og shorts. Vi havde altid bukser og bluse med i vores lejede bil.
En enkelt dag skinnede solen hele dagen, så kunne vi hoppe i poolen, og
solbade lidt i læ af en mur. Men det var alligevel befriende dejligt, selvom
vi ikke altid kunne være i t-shirt eller shorts, for i Danmark havde det
bare været støvler, uldstrømper, jakke, halstørklæde og handsker. For ikke
tale om de sure mennesker som var ramt af vinterdepression.

I følge Politikens "Turen går til Malta"'s klimatabel, er
gennemsnitstemperaturen på 18 grader fra starten af november til 15 grader
ved slutningen af november måned. Der skulle være 188 solskinstimer, og 102
mm nedbør hele november, så må du finde et eller andet dansk klimatabel som
du kan sammenligne med.

> Vi har tænkt på at bo på Dansk folkeferies Mellieha Holiday Centre.
>
> Er det godt?

Jeg har kun boet på Mellieha Holiday Centre (i alt 3-4 gange over 15 år),
men jeg forestiller mig at det må være noget af det bedste på Malta.
Selvfølgelig findes der luksushoteller, men du bor på samme gang som andre
gæster. I Mellieha Holiday Centre får du dit eget bungalow, med terasse i
stueplan hvor man kan spise sin frokost, og en tagterasse som er perfekt til
at solbade i. Bungalowene har eget køkken, soveværelse, TV osv. I hotellerne
skulle du op i suite-klassen eller højere for at få den luksus.

Mvh

Emil Jensen