hvad er det jeg mangler ?
Fra : Jane K.

Dato : 20-09-05 20:37

Pænt god aften

Jeg har 4 USB porte på min computer som er fra 2002, når jeg tilslutter mit
digi kamara får jeg denne besked:

"EOS 20D er en USB højhastighedsenhed, men vil fungere ved nedsat hastighed,
hvis den tilsluttes en langsom hub.

Funktionen EOS 20D vil fungere ved nedsat hastighed. Du skal tilføje en
værtscontroller med USB-højhastighed til denne computer for at få den
maksimale ydelse."

Jeg kan til dels leve med dette da jeg ikke sidder og "overvåger" tømning af
mit kamara, MEN da vi skulle tilslutte min søns I-pod som KUN vil arbejde
sammen med en højhastigheds USB gik min computer i sort, og vi kunne slet
ikke få noget musik ned på I-pod'en.

Hvad er det jeg mangler på min computer så mine USB porte bliver
højhastighedsporte ?

På forhånd tak for hjælpen
MVH
Jane

Fra : Fam.Merrild

Dato : 20-09-05 20:50

Hej
du har nok ikke usb 2,0
men, den gl.standard 1.1 som ikke er så hurtig
M.Merrild

Fra : Hauge

Dato : 20-09-05 20:52

Godaften til dig.

Jane K. wrote:
> Hvad er det jeg mangler på min computer så mine USB porte bliver
> højhastighedsporte ?

Du mangler en USB2-adaptor, der kan købes som PCI-indstikskort, det du har
nu er en USB1, altså den gamle og langsomme udgave.
Jeg er ret sikker på at det er det der er problemet.

Mvh Hauge

Fra : Peter

Dato : 20-09-05 20:57

> [...]
> mit
> digi kamara får jeg denne besked:
>
> "EOS 20D er en USB højhastighedsenhed, men vil fungere ved nedsat

Hvis du kører Windows XP,skal du have SP2 installeret.
Samtidigt skal dit bundkort supporte USB2. Gør det ikke det, kan en bios
opdatering måske løse problemet.
Ved lidt ældre bundkort, er det meget normalt, at de bagerste USB porte
supporter USB2, mens porte i front kun kører USB1.1.

Peter B

Fra : Jane K.

Dato : 20-09-05 21:48

Hej Alle

Jeg har selvfølgelig kun brugt de USB porte som sidder på siden af min
computer og ikke dem bag på, men ak og ve, jeg får også besked om ingen
højhastigsheds port selvom jeg bruger USB porten bag på computeren.

Jeg har XP og har haft SP2 men den gav problemer så den røg ud igen.

Nu har jeg ledt på edbpriser efter USB2-adaptor og PCI-indstikskort men blev
ikke meget klogerer, er der en af jer der kan linke mig til det jeg burde
købe ?

Tusinde tak for jeres gode og lærerige svar
Jane

Fra : Max

Dato : 20-09-05 21:59

Hej Jane

> ikke meget klogerer, er der en af jer der kan linke mig til det jeg burde
> købe ?

Kunne være sådan en http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21894

Mvh Max

Fra : Jane K.

Dato : 20-09-05 22:04

Hej Max

Det er da lige det jeg skal bruge, kan sådan et Sandberg USB 2.0 Boost mon
arbejde sammen med et Soltek ?

Har hørt at ikke alle komponenter altid kan arbejde sammen.

MVH
Jane

Fra : Max

Dato : 20-09-05 22:12

Hej Jane

> Det er da lige det jeg skal bruge, kan sådan et Sandberg USB 2.0 Boost mon
> arbejde sammen med et Soltek ?

Det vil jeg tro, der plejer ikke at være problemer med den slags kort.

Mvh Max

Fra : Jane K.

Dato : 20-09-05 22:36

så vil jeg drøne ud og investerer i sådan et.

Læste lige et andet indlæg + Peter skrev noget om
SP2, tror du USB indstikskortet vil virke når jeg ikke
har SP2 - som skrevet har jeg haft den nede og vende
men gav mig problemer så den røg ud igen.

Fra : Max

Dato : 21-09-05 17:40

Hej Jane

> Læste lige et andet indlæg + Peter skrev noget om
> SP2, tror du USB indstikskortet vil virke når jeg ikke
> har SP2 - som skrevet har jeg haft den nede og vende
> men gav mig problemer så den røg ud igen.

Hvis du læser de andre indlæg, ja så vil du bemærke at
flere skriver at SP2 ikke er nødvendig.

Mvh Max
..

Fra : N_B_DK

Dato : 20-09-05 22:33

Jane K. wrote:

> Jeg har XP og har haft SP2 men den gav problemer så den
> røg ud igen.

SP 2 skaber ikke problemer, men det gør snavs som ikek er fjernet inden
installationen (og vil kraftigt anbefale at få SP2 installeret igen, men
først få renset din computer for snavs)

--
MVH. N_B_DK
Email adressen er gyldig.

Fra : Jane K.

Dato : 20-09-05 22:42

og hvad indebær begrebet "SNAVS" ??

Jeg syntes da ikke jeg har noget "snavs" på min computer

Jane

Fra : N_B_DK

Dato : 21-09-05 00:19

Jane K. wrote:
> og hvad indebær begrebet "SNAVS" ??
>
> Jeg syntes da ikke jeg har noget "snavs" på min computer

Snavs kan være trojanske heste, virus, spyware osv.

Prøv og hent hijackthis og kopier en log herind, så kigger vi på det ;)

Fra : Jane K.

Dato : 20-09-05 21:56

Tror jeg har fundet det *SMIL*

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 20-09-05 22:15

> Tror jeg har fundet det *SMIL*

Du skal bare have et almindelig USB kabel med et lille
stik der passer i kameraet.
Denne er beregnet til at forbinde 2 PC med.
Din meddelse er fordi du enten ikke har USB 2.0
eller ikke installeret driver.
Du kan da bare bruge det som det er og bruge den minut
eller 2 mere det tager når du skal tømme kameraet.

Fra : Max

Dato : 20-09-05 22:34

Hej Hans

> Du kan da bare bruge det som det er og bruge den minut
> eller 2 mere det tager når du skal tømme kameraet.

Læs lige spørgsmålet en gang til.

Mvh Max

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-09-05 16:25

> Hej Hans

> Læs lige spørgsmålet en gang til.

Ja OK, jeg havde så ikke læst spørgsmålet men nogle
af svarene.
Stadigvæk tror jeg ikke kablet der var linket til er korrekt,
men et PCI indstikskort burde virke med separat driver
eller SP2

Fra : Max

Dato : 21-09-05 17:41

Hej Hans

> Stadigvæk tror jeg ikke kablet der var linket til er korrekt,

Det her du ret i.

> men et PCI indstikskort burde virke med separat driver

Det er også foreslået og afklaret.

> eller SP2

SP2 er så ikke nødvendig for USB 2.

Mvh Max

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 23-09-05 16:23

"Hans M. Pedersen" <hmp25@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller ikke installeret driver.
> Du kan da bare bruge det som det er og bruge den minut
> eller 2 mere det tager når du skal tømme kameraet.

1 minut eller 2 ??? !!!! Så har du vist ikke prøvet at arbejde med USB 2 mod
USB 1.1. Overførsler med filstørrelser over 100 MB eller lign. kræver sin
tålmodighed med USB 1.1. Det drejer sig snarere om timer mod minutter hvis
det er større mængder.

Fra : Åge

Dato : 21-09-05 08:55

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ved lidt ældre bundkort, er det meget normalt, at de bagerste USB porte
> supporter USB2, mens porte i front kun kører USB1.1.

Nej. SP2 er ikke nødvendigt for at køre USB2.

Fra : Jens

Dato : 21-09-05 14:16

On Tue, 20 Sep 2005 21:56:50 +0200, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

>Hvis du kører Windows XP,skal du have SP2 installeret.

Forkert.

Hi-Speed USB ( 2.0 ) fungerer fint under SP1.

Fra : Lars & Jane

Dato : 21-09-05 15:29

"Jens" <j@x.x> skrev i en meddelelse

> Forkert.
>
> Hi-Speed USB ( 2.0 ) fungerer fint under SP1.

Helt enig....
USB 2,0 fungerer uden problemer med sp1, men er også nødvendig...
Så inden du farer ud og køber noget hardware som du måske slet ikke har
behov for, bør du installere sp1 eller 2.
Hvis du stadig oplever problemer, går du ind i " enhedshåntering " Fjern
samtlige USB- kontrollere, genstart maskinen ( så finder xp selv de nye
drivere )
Og dit problem er sikkert løst....
Lars...

Fra : Jane K.

Dato : 21-09-05 18:31

Hej alle

Tusinde tak for hjælpen, dejligt når man lære nyt.

Jeg har dog allerede bestilt et indstikskort, med 3 x USB 2.0 (for kr.
150,00) når det er installeret her i weekenden, vender jeg måske tilbage
*SMIL* har dog printet alle jeres gode råd og vejledning ud, så jeg i ro og
mag kan prøve mig frem.

Mange hilsner
Jane

Fra : Kim

Dato : 22-09-05 08:13

On Wed, 21 Sep 2005 19:30:52 +0200, "Jane K." <kneis@cool.dk> wrote:

>Tusinde tak for hjælpen, dejligt når man lære nyt.

Her kan du lære lidt om citatteknik :

Kim

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 23-09-05 16:20

> [...]
> mit
> digi kamara får jeg denne besked:
>
> "EOS 20D er en USB højhastighedsenhed, men vil fungere ved nedsat

KLIP

Først og fremmest - hvad er det for en computer..- mere specifikt
motherboardet/bundkortet. ? og styresystem.
Det lyder usandsynligt men muligt at du kun har USB 1.1 porte i maskinen.

Der er flere muligheder:
1) At du har USB 1.1 porte og derfor er nødt til at installere et USB 2.0
pci-indstikskort
2) At du har USB 2.0 porte, men der er driverproblemer.