Opstartspriser
Fra : Henning

Dato : 20-09-05 17:52

Er der erfaringer med de forskellige bredbåndsudbydere, når foreningen
selv har foretaget kabling?
Ifølge Dansk Bredbånd skal de have ~3.000,-/lejlighed i
tilslutningsafgift! (Vi er en lille forening på 22 lejligheder i indre
København, de forskellige udbyderes fiber ligger i gaden lige
udenfor.)

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Niklas Petersen

Dato : 22-09-05 10:29

Henning wrote:
> Er der erfaringer med de forskellige bredbåndsudbydere, når foreningen
> selv har foretaget kabling?
Vi har kabling og switches allerede, og har indhentet tilbud på den
baggrund. Foreningen er placeret i Roskilde.

> [...]
> tilslutningsafgift! (Vi er en lille forening på 22 lejligheder i indre
> København, de forskellige udbyderes fiber ligger i gaden lige
DB-net ville have ~2000,-/lejlighed, så det passer nok meget godt.
Såvidt jeg ved, udlåner DB aktivt udstyr til foreningen - hvis det er
tilfældet lyder 3000,- rimelig højt. Har du fået et konkret tilbud,
eller nævner du bare DBs standardpris? Min erfaring er at de bestemt er
til at tale med. Indhent eventuelt tilbud fra forskellige udbydere og
spil dem lidt ud mod hinanden.

Vi har ligeledes fået tilbud fra ComX, på ~3000,-/lejlighed, hvis vi
skal have både telefoni, internet og tv-signal.

Bolignet.dk har tilbudt os telefoni og internet (opsætning af
ip-telefoni gateways, bolignet-server og etablering af FWA eller fiber)
til ~800,-/lejlighed. Det er klart det billigste tilbud vi har modtaget.
De har ligeledes et tilbud, der hedder bolignet Light, der er ekstremt
billigt at etablere, og er specielt henvendt til mindre foreninger.

Mvh,
Niklas