Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
køb bil i Sverige
Fra : Søren

Dato : 20-09-05 14:46

Jeg bor på amanger
Kan jeg købe bil i Sverige med svensk nummerplade
Bil står i målmø og jeg kommer til målmø hver week end og henter bil og tur
i DK. Jeg kører den til Målmø hver søndag aften.

Betaler forsikring og afgiftvægt i sverige

Jeg vil garne bare vide om det er tilladt eller ej

hils
Søren

Fra : Leonard

Dato : 20-09-05 14:51

"Søren" <apde@webspeed.dk> wrote:

>Jeg vil garne bare vide om det er tilladt eller ej

Det er det ikke.
Med bopæl i DK må du kun køre i biler der er på danske nummerplader.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Mogens

Dato : 20-09-05 15:01

On Tue, 20 Sep 2005 15:50:39 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]

Kun hvis du har en svensk adresse !

Det vil dære en dyr fornøjelse på grund af bropengene. For de samme
midler kan du købe prøvenumre til week-end'en (100 kr i døgnet)

Mvh
Mogens

Fra : Leonard

Dato : 20-09-05 16:19

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>For de samme
>midler kan du købe prøvenumre til week-end'en (100 kr i døgnet)

Men det vil helelr ikke være lovligt at bruge prøvenumre til at køre
fornøjelseskørsel med.

Fra : Mogens

Dato : 21-09-05 22:00

On Tue, 20 Sep 2005 17:18:52 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Men det vil helelr ikke være lovligt at bruge prøvenumre til at køre
>fornøjelseskørsel med.

Så skal du prøve at tage opstilling på Strandvejen mellem Hellerup og
Hornbæk en søndag, hvor det er godt vejr. Ligeledes kan du prøve at
deltage (tilskuer) til de træf, Ferrari- og andre klubber organiserer
over hele landet...

Mvh
Mogens

Fra : Leonard

Dato : 22-09-05 09:28

> [...]
>Hornbæk en søndag, hvor det er godt vejr. Ligeledes kan du prøve at
>deltage (tilskuer) til de træf, Ferrari- og andre klubber organiserer

Eller tage til et MC-træf
Ja, det bruges lystigt, men der bliver også knaldet en del på det
misbrug, nok ikke så mange som der kunne, for så ville det ikke være
så udbredt.
Men er vi enige om at det ikke er tilladt?

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 17:14

On Thu, 22 Sep 2005 10:27:58 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Ja, det bruges lystigt, men der bliver også knaldet en del på det
>misbrug

Jég kender ikke nogen - og har heller ikke kendskab til et tilfælde,
hvor man er slået ned på det...

> nok ikke så mange som der kunne, for så ville det ikke være
>så udbredt.

Præcis...

>Men er vi enige om at det ikke er tilladt?

Jow jow...

Mvh
Mogens

Fra : Jokke

Dato : 20-09-05 18:12

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Kun hvis du har en svensk adresse !

......mere præcist - BOR i Sverige. Det er jo ikke nok at have proforma
adresse der....

---
Jesper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-09-05 19:25

Hej,

On Tue, 20 Sep 2005 19:12:25 +0200, "Jokke" <Invalid@mail.dk> wrote:

>.....mere præcist - BOR i Sverige. Det er jo ikke nok at have proforma
>adresse der....

Jooo.. Det er da sådan set nok - det er bare ulovligt at have
bopælsadresse et andet sted end hvor man faktisk bor.

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-09-05 18:11

Hej,

On Tue, 20 Sep 2005 15:46:02 +0200, "Søren" <apde@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>i DK. Jeg kører den til Målmø hver søndag aften.
>
>Betaler forsikring og afgiftvægt i sverige
>
>Jeg vil garne bare vide om det er tilladt eller ej

For eje en bil på Svenske nummerplader skal du have svensk
personnnummer og adresse i Sverige. Desuden må du ikke køre udenlandsk
bil i Danmark hvis du har bopæl i Danmark.

** Lars - bosiddende i Sverige med bil på svenske plader

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 08:42

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bil i Danmark hvis du har bopæl i Danmark.
>
> ** Lars - bosiddende i Sverige med bil på svenske plader

Hej Lars.

Har du svensk personnummer?

(Ifølge det du skrev ovenfor, så skal du have _svens personnummer_ og
adresse i Sverige for at eje bil på svenske plader - men det kan du jo også
sagtens have)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-09-05 09:33

Halløj,

On Wed, 21 Sep 2005 09:42:08 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

>Har du svensk personnummer?

Yeah... Det har jeg. Det for man ganske automatisk når man afleverer
sit flyttekort til skattekontoret i den svenske kommune hvor man
flytter til. Således har jeg to personnumre, et i Danmark og et i
Sverige.

>(Ifølge det du skrev ovenfor, så skal du have _svens personnummer_ og
>adresse i Sverige for at eje bil på svenske plader - men det kan du jo også
>sagtens have)

Jeg har så ikke Svens' personnummer - har heldigvis mit eget

Faktisk kan man vel godt eje bilen uden svensk personnummer. Men du
kan ikke påställe den hos vägvärket, og uden at gøre det får man ikke
det lille skrabelod til nummerpladen som er bevis for betalt
vægtafgift, og så må man ikke køre i bilen... I Sverige følger
nummerpladen bilen hele bilens levetid og skal fx. ikke afleveres hvis
du afmelder bilen.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 11:13

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vægtafgift, og så må man ikke køre i bilen... I Sverige følger
> nummerpladen bilen hele bilens levetid og skal fx. ikke afleveres hvis

Hej Lars.

Der fik jeg dén

Fortsat god dag...