At hente post hos Gmail med outlook
Fra : Thomas Kleis

Dato : 19-09-05 21:35

Hej NG.

Jeg har en gmail konto, hvor jeg næsten uden problemer henter min mail. Det
ene lille problem er, at jeg gerne vil hente mail fra 2 maskiner (min
stationære og min bærbare, afhængig af hvor jeg befinder mig) men hvis
mailen allerede er læst, vil den ikke hente den ned til min computer. Det er
lidt småirriterende at skulle logge på gmail via en webbrowser for at læse
en gammel mail, hvilket overflødiggører Outlook en smule, og samtidig gør at
jeg ikke kan lægge min mail i outlooks mapper.

Synes at jeg vinget af alle de steder i outlook der angiver at man
efterlader en kopi på serveren, men intet hjælper. Jeg skal have alt min
mail på begge maskiner og ikke fordelt på flere. Kan man synkronisere på
eller anden måde i stedet for bare at hente ulæst mail?
Har også prøvet at markerer mails på serveren som ulæste, men de kan stadig
ikke hentes via outlook hvis man først har kigget på dem via en webbrowser
eller hentet fra en anden maskine.

Håber der sidder en klog person med at svar På forhånd tak

/Thomas

Fra : *** Calle ***

Dato : 20-09-05 15:16

Thomas Kleis wrote:
> [...]
> en webbrowser eller hentet fra en anden maskine.
>
> Håber der sidder en klog person med at svar På forhånd tak

jeg har løst problemet ved at oprette en Gmail adresse til den bærbare også,
så har jeg mail1 til automatisk at sende en mail til mail2. Det fungerer
fint.
--
*** Calle ***

Fra : Thomas Kleis

Dato : 25-09-05 09:22

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> wrote in message

> jeg har løst problemet ved at oprette en Gmail adresse til den bærbare
> også, så har jeg mail1 til automatisk at sende en mail til mail2. Det
> fungerer fint.

Ja, se det var jo en meget udemærket løsning, når det ikke kan være
anderledes. Det kunne ellers være smart hvis indbakkerne blev synkroniseret,
i stedet for at der blot blev hentet ulæst post.
Anyway, tak for hjælpen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 09:44

Thomas Kleis wrote:

> [...]
> ikke hentes via outlook hvis man først har kigget på dem via en webbrowser

Jeg ser at du har løst dit problem på anden vis, men jeg bruger netop
den metode, du først forsøgte, med Thunderbird og med Outlook Express på
min mailserver (på to forskellige computere). Det fungerer fint.

Er det mon Outlook eller Gmail, der ikke kan finde ud af det i dit tilfælde?

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/