sammenføring af katte..
Fra : Soliema

Dato : 19-09-05 17:57

Hejsa i gruppen..
Sad lige og tænkte lidt over sagerne, og kom til at tænke hvor, hvor lang
tid i andre har brugt på at sammenføre katte, da jeg ikke syntes at det går
så godt her, men der er jo også kun gået en lille uge..

historien er, at Speedy jager Tulle, rundt i hele hytten, hvis han fik lov,
hun løber skrækslagene rundt, og hvæser meget højt, med brummen og hyl,
Speedy fatter ikke noget af det, da han ikke vil hende noget ondt, men bare
vil lege med hende, men det vil missepigen altså ikke..

Tulle er ikke bange for hundene, kan rende imellem benene af dem, og give
dem næsemøsser, men Speedy hader hun som pesten, og man skulle jo tro, at
det skulle være omvendt, da hundene er et par størrelser på 50 kg stykket...

Det er så frygtligt at se på, da jeg jo helst vil ha at de skulle være gode
venne, men det er desværre ikke lykkes pt..

/Anne Mette

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 19-09-05 18:26

Soliema skrev i en meddelelse...

> Sad lige og tænkte lidt over sagerne, og kom til at tænke hvor, hvor lang
> tid i andre har brugt på at sammenføre katte, da jeg ikke syntes at det
> går så godt her, men der er jo også kun gået en lille uge..

En uge er en dråbe i havet

Jeg sammenfører pt. 2 hittemisser (som er til salg og ikke skal blive
boende) med mine egne tre misser. Hittemisserne flyttede ind den sidste uge
i juli - og der er endnu ikke indgået fredserklæringer fra nogen af siderne.
De er ikke så hidsige på hinanden som før, men tager stadig nogle ordentlige
slåskampe hvis de får klemt hinanden ind i et hjørne eller mødes i en
døråbning. Det skal så lige tilføjes at min sammenførsel foregår i en
et-værelses lejlighed (hvilket ikke er optimalt når de er så mange), og at
de hittemisserne er de yngste i flokken med en alder på ca. 17 måneder.

Så jeg tror bare du skal have tålmodighed, holde godt øje med at de ikke
farer i flæsket på hinanden og bliver rigtigt uvenner (for den erindring er
det svært at slette igen fra kattenes hukommelse) og så tage tingene som de
kommer.

P.S. Min erfaring siger så også at han- og hunkatte ikke altid leger de
samme lege - måske derfor Tulle er lidt forvirret over Speedys forsøg på
kontakt.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Kate

Dato : 21-09-05 20:41

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> wrote in

> [...]
> hvor lang tid i andre har brugt på at sammenføre katte, da jeg
> ikke syntes at det går så godt her, men der er jo også kun gået en

Som Tina siger, meget forskelligt. Jeg har prøvet det nogle gange nu
med meget forskelligt resultat. Allerførste gang var da jeg med Johan
og Sofie var flyttet fra min kolegielejlighed til en lidt større 2v'er.
Her fik jeg i forbindelse med flytningen en fræk killing. Johan og
Ludwig blev lynhurtigt gode venner og Sofie accepterede ham fuldt ud.
Da han så desværre forsvandt fik jeg Oliwer. Han var en lille bange
killing på 10 uger og Sofie gjorde ham helt klart at han ikke var
velkommen, så jeg tror faktisk der gik tæt på et halvt år før hun lod
ham være. Han blev 8½ år og de levede alle årene på en skrøbelig
våbenhvile.

Da Lante flyttede ind for næsten 4 år siden var han voksen, 2 år
gammel, så jeg var meget forsigtig. Denne gang var det faktisk Johan
som blev sur, men alligevel tog sammenføringen kun 2 uger.
Mowgli flyttede ind punktum Han var 15 uger og fuld af selvtillid
og kom ud af transportkassen, kørt fra Vejle til Måløv (lidt udenfor
Kbh.) med høj haleføring og gik direkte til Lante. Johan og Sofie var
ikke pjattede med ham, men accepterede ham indenfor få dage.

Efter Sofies død flyttede Doughnut ind, og magen til hystade skal man
lede længe efter. Hun boede på køkkenskabet i en måned og kom faktisk
kun ned for at spise og besørge. Nu har hun boet her i over 2 år og
kommer udmærket ud af det med Mowgli og Lante, men jeg tror aldrig hun
bliver perlevenner med dem, hun er sig selv nok

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Soliema

Dato : 21-09-05 21:56

> [...]
> velkommen, så jeg tror faktisk der gik tæt på et halvt år før hun lod
> ham være. Han blev 8½ år og de levede alle årene på en skrøbelig

Ja, jeg tror at der er lige så mange måder, som der er katte, har fået en
masse af vide af folk, men tror bare at jeg følger mit eget hjerte, men vil
helst ikke være en kyllingemor

> [...]
> kommer udmærket ud af det med Mowgli og Lante, men jeg tror aldrig hun
> bliver perlevenner med dem, hun er sig selv nok

Dejlige katte, du har dig
Åhh suk, alle de bekymringer, så jeg tror bare, at Mittemuzen/tulle, er den
sidste killing, jeg skal ha, hun er sååå lille og skrøblig, så jeg tør
virkelig ikke at lave Speedy være sammen med hende, han er et ordenlig læs,
som vælter rundt, og det kan hun ikke klare Psykisk, men nu ser vi
selvfølgelig tiden af, og bytter lidt rund på kattene, så den ene er i
Isolationfængelse og den anden ude og kigge...

/Anne Mette

Fra : Kate

Dato : 22-09-05 14:57

> Ja, jeg tror at der er lige så mange måder, som der er katte, har
> fået en masse af vide af folk, men tror bare at jeg følger mit
> eget hjerte, men vil helst ikke være en kyllingemor

Lige præcis den med at følge dit hjerte tror jeg du kommer rigtigt
langt med. Jeg plejer at sige "føl dyrene" fordi hvis man prøver at
føle hvordan de tager tingene så er det lidt lettere at finde ud af
hvad man skal gøre.

Det er fint du holder øje med dem, men husk ikke at gribe ind for den
mindste smule. Killingen skal nok sige fra og hvis Speedy er en kat med
sit sprog iorden så skal han nok holde igen når hun hyler op. Selvom
katteleg kan se voldsomt ud, så ved de fleste voksne katte godt
killinger ikke kan tåle helt så meget.

Fra : Allan

Dato : 22-09-05 15:33

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sit sprog iorden så skal han nok holde igen når hun hyler op. Selvom
> katteleg kan se voldsomt ud, så ved de fleste voksne katte godt

Og jeg tror jeg siger det samme som Kate, Med hensyn til sammenføringer.

Ja nu kan jeg kun snakke om sammenføring af 2 hanner. Hvor den ene er
kastreret.
Og det samme her sidste gang, Og sidste gang,

Jeg har valgt den hårde måde hver gang. Ja der blev lukket af for flugtvejen
til haven, Og et stykke af huset.
Så blev den ny lukket ud.

Der blev en masse lyd fra miverne, Men kun lyd. og selfølgelig fulgte jeg
med, ja de 6 af timerne
12 timer efter var de de bedste venne
Men jeg kende jo kattene, Så det er ikke altid det skal gøres på den måde.

Så længe der ikke ryger pelstotter rundt, så er de ok.
Katte snakker også med poterne. Så de skal slås lidt

Nej meget af det der sker kattene immellem det tror vi er er slagsmål.

Men det er en naturlig ting, der skal ske før de bliver venner, og ved hvor
de er i hirakiet..

Så det er en sundt ting at der er lidt gnidninger i starten. Og de skal have
lov til at slås lidt,
Ja uden blod og totter. For først der kender de hinanden.

Og igen det kommer helt an på hvordan kattene er, For hvis det er en med
svag viljestyrke der bor der og en med rigtigt meget, der flytter ind, Ja så
er det vist en hel anden historie.

Mvh Allan

Fra : Soliema

Dato : 22-09-05 16:33

> Så længe der ikke ryger pelstotter rundt, så er de ok.
> Katte snakker også med poterne. Så de skal slås lidt

hmm ja, men nu er mittemuzen jo kun en killing på 825g. og Speedy vejer 3
kg, og igår var de oppe og slås, hvor Speedy tog hende imellem benene og
holde hende fast med klørene fremme og bed hende i nakken, og hun skreg
vildt...

> Nej meget af det der sker kattene immellem det tror vi er er slagsmål.
>
> Men det er en naturlig ting, der skal ske før de bliver venner, og ved
> hvor de er i hirakiet..

Der er vist ikke nogen tvivl om, hvem der styre her, da hun slet ikke prøver
at dominere ham..

> Så det er en sundt ting at der er lidt gnidninger i starten. Og de skal
> have lov til at slås lidt,
> Ja uden blod og totter. For først der kender de hinanden.

Ingen blod men totter har været der, plus lyden af, når 2 hankatter slås
udenfor...

> Og igen det kommer helt an på hvordan kattene er, For hvis det er en med
> svag viljestyrke der bor der og en med rigtigt meget, der flytter ind, Ja
> så er det vist en hel anden historie.

Nej det er omvendt, Speedy er for vildt, syntes jeg, da hun jo ikke er så
stor endnu, men glæder mig til den dag, hvor hun smasker han en med
sømposen..

/Anne Mette

Fra : Allan

Dato : 22-09-05 21:10

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
> Nej det er omvendt, Speedy er for vildt, syntes jeg, da hun jo ikke er så
> stor endnu, men glæder mig til den dag, hvor hun smasker han en med
> sømposen..
>
> /Anne Mette

Ja det er svært Og jo det bliver godt den dag hun får fat med
sømposen
Men gør efter dit hjerte, som andre tidligere har beskrevet, for alle katte
er forskellige.

Mvh Allan