Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PIXMA iP4000
Fra : Janich

Dato : 19-09-05 14:58

Jeg kan ikke finde ud af at få denne printer til at bruge fx HP papir,
uden at ødelægge resultatet. Kender nogen af et trix eller er det
umuligt at bruge andet end canon papir (som er næsten 10 x så dyrt).

Venlig hilsen

Janich

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-09-05 15:12

Janich wrote:
> Jeg kan ikke finde ud af at få denne printer til at bruge fx HP papir,
> uden at ødelægge resultatet. Kender nogen af et trix eller er det
> umuligt at bruge andet end canon papir (som er næsten 10 x så dyrt).

Nej - HP, Kodak og Agfa er ikke så godt i Pixma 4000.

Men jeg har rigtig gode erfaringer med Verbatim og Ilford, der som regel kan
findes til meget billige priser.

Og endnu bedre med papir herfra: http://tpi-danmark.dk/ - det er faktisk
bedre end Canons eget - hvertfald de billige Canon-papirer.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-09-05 16:40

Jan Vestergaard skrev:

>Og endnu bedre med papir herfra: http://tpi-danmark.dk/ - det er faktisk
>bedre end Canons eget - hvertfald de billige Canon-papirer.

Hvilket af dem?
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-09-05 17:33

Peter Loumann wrote:
> Hvilket af dem?

Jeg bruger denne i øjeblikket:

http://tpi-danmark.dk/produkter.php?id=10x15H240S150TB

De har den også i en tyndere udgave, der er billigere.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-09-05 22:22

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Jeg bruger denne i øjeblikket:
>
> http://tpi-danmark.dk/produkter.php?id=10x15H240S150TB
>
> De har den også i en tyndere udgave, der er billigere.

Tak for linket der er da rigtig mange gode ting. Jeg kan godt lide deres
blæk pakker, helt kanon.

Mvh
Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-09-05 23:20

Simon Nielsen wrote:
> Tak for linket der er da rigtig mange gode ting. Jeg kan godt lide
> deres blæk pakker, helt kanon.

Blækket køber jeg nu her - det er fint til ovennævnte papir

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20179145

(De har også mindre portioner til 9,50 pr stk)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-09-05 00:29

Jan Vestergaard wrote:
(De har også mindre portioner til 9,50 pr stk)

Her er link til mindre portioner:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20193892

Fra : The Beast

Dato : 19-09-05 16:07

Hej Janich

Jeg bruger noget fotopapir fra Aldi Shil 15 stk A4 Højglans 240g for 20.-
på min Canon IP4000 jeg syntes det er bedre end Canon eget PP-101

Hygge Lars

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-09-05 22:19

"Janich" <vince@s-a.dk> wrote in message
Jeg kan ikke finde ud af at få denne printer til at bruge fx HP papir,
uden at ødelægge resultatet. Kender nogen af et trix eller er det
umuligt at bruge andet end canon papir (som er næsten 10 x så dyrt).

Ja "Ilford Galerie" er helt klart mit foretrukne papir, det fåes i mange
forskellige størrelser og typer som bare er lækre og farver og kontrast er
helt i orden, med en enkel lille justering i farveprofilen.

Og du kan sagtens bruge "kopi" blæk uden at det går ud over resultatet.

Mvh
Simon

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-09-05 06:58

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> forskellige størrelser og typer som bare er lækre og farver og kontrast er
> helt i orden, med en enkel lille justering i farveprofilen.

Hvad er det for en justering du laver ?

Jeg har lige nu en IP3000 der ikke kan skrive sort :( og jeg køber nog
en IP4000 istedet for. SÅ jeg er nysgerrig hvad der skal tunes på den,

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-09-05 19:07

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote in message
Simon Nielsen wrote:
> [...]

Jeg har lige nu en IP3000 der ikke kan skrive sort :( og jeg køber nog
en IP4000 istedet for. SÅ jeg er nysgerrig hvad der skal tunes på den,

-
Jeg laver en -1 til blå fordi ellers så ser billedet for koldt ud. Det er
sådan set det jeg gør. Problemet med sort kan også være papiret, det er kun
godt nok papir der kan lave det helt sort, almindeligt papir kan let se gråt
ud i de sorte områder.

Mvh
Simon