Ny PSU til gammel DELL Pentium III
Fra : Peter Martinsen

Dato : 19-09-05 12:41

Hej

Jeg vil godt have en ny Power Supply til min gamle PC !

Har også modtaget en ny, men det viste sig, at der manglede et specielt 6
bens stik på bundkortet, som sidder ved siden af det 'normale' store 10 bens
stik.

Forhandleren kunne ikke umiddelbart hjælpe mig til den rigtige PSU.

Er der nogen her som kan hjælpe mig til at få en ny ?

På forhånd tak for svar !

Mvh Peter

Fra : Lars & Jane

Dato : 19-09-05 13:14

"Peter Martinsen" <oz1pmx@mail.dkxx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forhandleren kunne ikke umiddelbart hjælpe mig til den rigtige PSU.
>
> Er der nogen her som kan hjælpe mig til at få en ny ?

Jeps dell er speciel på det område, Har en dell optiplex gx1 P3 med en Psu
som virker , men mener kun det er 4 extra stik, har aldrig hørt om 6 men er
ikke sikker det er længe siden jeg har set inden i den.
Skiv i ng hvis du er intr.
Lars & Jane...

Fra : Peter Martinsen

Dato : 19-09-05 13:35

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> wrote in message

> [...]
> som virker , men mener kun det er 4 extra stik, har aldrig hørt om 6 men
> er ikke sikker det er længe siden jeg har set inden i den.

Ok - men den jeg har virker faktisk endnu. Jeg
er bare ved at være bange for at den ikke bliver ved med det efter 5-6 års
'hårdt arbejde'

Fra : Lars & Jane

Dato : 19-09-05 13:44

> [...]
>
> Ok - men den jeg har virker faktisk endnu. Jeg
> er bare ved at være bange for at den ikke bliver ved med det efter 5-6 års

Nej intet holder jo evigt
Hvad er det for en dell ?
Kan skaffes hos dell men koster let12 - 1500,-kr
Mvh Lars & Jane...

Fra : Peter Martinsen

Dato : 19-09-05 13:53

Fra : Hans

Dato : 19-09-05 13:54

Peter Martinsen wrote:

> Ok - men den jeg har virker faktisk endnu. Jeg
> er bare ved at være bange for at den ikke bliver ved med det efter
> 5-6 års 'hårdt arbejde'

Hvis det er et 6-polet stik, hvor kontakterne sidder i samme række med flade
aflange ben, og huset er forsynet med en lås på den ene side, så er du lidt
på den. Det stik sidder ikke på nye PSU'er i dag, og finde én forhandler som
eventuelt har en hyldeveteran liggende er nok din eneste chance.

Din maskine er nok efterhånden på grænsen til udfasning, med mindre du selv
kan strikke en adapter sammen, men da der både er 5 og 3,3 Volt på stikket
bliver det lidt omstændigt.

Jeg har godt nok en ubrugt 400 Watt Logic PSU som har det stik du mangler,
men den støjer og det er noget crap rent kvalitetsmæssigt.

Jeg ved ikke om den Logic PSU på linket herunder har det 6-polede stik, men
det kan du sikkert få oplyst hos forhandleren:

Hans

Fra : Peter Martinsen

Dato : 19-09-05 14:04

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ved ikke om den Logic PSU på linket herunder har det 6-polede stik,
> men det kan du sikkert få oplyst hos forhandleren:

Det er lige præcist det stik du omtaler. Jeg vil prøve at ringe lidt rundt,
for at finde det jeg søger, hi

Tak for hjælpen

Mvh Peter

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 19-09-05 17:31

Hans skrev:

> Jeg ved ikke om den Logic PSU på linket herunder har det 6-polede
> stik, men det kan du sikkert få oplyst hos forhandleren:

Endelig en der forstod det med citatteknik, de
andre to fik jo bare gjort "siderne" længere og
længere, men så ødelagde Peter Martinsen det
en gang til ved hans besvarelse.

Bravo Hans :)

Fut dk.admin.netikette

--